Chidaneh.com placeholder image

20 ایده ساخت وسایل تزیینی دست‌ساز خلاقانه و ارزان

به قلم: لاله داورپناه

جدیدترین و جالب ترین مدل دکوری های دست ساز را در این مطلب معرفی می نماییم که با الگوبرداری از این مدل ها می توان اقدام به ساخت وسایل تزیینی و دکوری های زیبا برای منزل نمود. توجه داشته باشید که اشیاء تزیینی دست ساز که در این مطلب به معرفی آنها می پردازیم به راحتی تهیه می گردند و می توانند انتخاب مناسبی برای کسانی باشند که قصد دارند از کارهای دست ساز و هنر دست خود برای تزیین منزل استفاده نمایند. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از این اشیاء تزیینی زیبا ایده بگیرید.

24 ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون

20 ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون

ما در این مقاله به 20 ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون می پردازیم. برای اینکه بتوانید کسب در آمد کنید راه های مختلفی وجود دارد؛ یکی از روش های کسب در آمد از وسایل دوریختنی ساخت کاردستی های خلاقانه و ساده است. شما می توانید با 24 ایده خلاقانه زیر برای ساخت وسایل تزیینی برای فروش اقدام کرده یا در مخارج خود برای خرید لوازم خانه صرفه جویی کنید.

chidaneh ad banner
سازماندهی لوازم و وسایل دست ساز جالب

1.  ساخت وسایل تزیینی دست ساز جالب برای سازماندهی لوازم

اولین قدم برای شروع ساخت وسایل دست ساز، ساماندهی و چیدمان وسایل اولیه است. که شما می توانید از  همین ابتدا حتی ظروف و بطری های نگه دارنده لوازم خود را به صورت دست ساز درست کنید. لوازم مورد نیاز یک بطری شیشه ای در سایزهای گوناگون، اسپری رنگ و برچسب های حروف مختلف است تا به راحتی بتوانید محصولات دست ساز خانگی را به شخصه ساخته و از آن استفاده نمایید.برچسب های خود را روی شیشه قرار دهید. قوطی خود را به مدت 3 دقیقه تکان دهید. ظروف شیشه ای را با یک لایه نازک اسپری کنید و بگذارید 1 دقیقه خشک شود. دو لایه دیگر را اسپری کنید و بگذارید کاملا خشک شود. پس از خشک شدن کامل رنگ، برچسب حروف را بردارید. دکوری دست ساز شما آماده است.

دیزاین سرویس بهداشتی با تخته های چوبی ساده

2. ساخت تخته های چوبی ساده برای تزیین سرویس بهداشتی

به انباری خود بروید و برای درست کردن نردبان دست ساز مقداری چوب به هر رنگ و مدل بردارید. هر چه چوب کهنه تر و ناقص تر باشد، ساخت وسایل دکوری شما جذاب تر خواد بود. سپس به صورت نردبان چوب ها را با میخ به هم متصل کرده می توانید از سمباده برای صاف کردن آن ها استفاده کنید. سپس دکوری دست ساز را در سرویس بهداشتی یا حمام جهت قرارگیری لوازم نصب کنید.

رنگ کردن گلدان های سفالی، از وسایل تزیینی دست ساز ساده
رنگ کردن گلدان های سفالی، از وسایل تزیینی دست ساز ساده

3. رنگ کردن گلدان های سفالی، از وسایل تزیینی دست ساز ساده

گیاهان برای هر اتاقی در خانه شما بهترین گزینه هستند. در حالی که پیدا کردن ظروف مناسب برای دکوراسیون شما ممکن است چالش برانگیز باشد، اجازه ندهید که شما را از خرید گیاهان منصرف کند. ساختن گلدان های گل سفارشی که فقط به سبک شما هستند، با کمی صبر و کمی رنگ کاردستی بسیار آسان است و یکی از وسایل تزیینی دست ساز ساده به شمار می رود. که برای صاف شدن خطوط روی گلدان سفالی هنگام رنگ کردن می توانید از نوار کاغذی و یا کش استفاده کنید.

در چیدانه بخوانید: 12 ایده خلاقانه تزیین گلدان سفالی با وسایل ساده!

اشیاء کوچک را در دکوری دست ساز نگهداری کنید
اشیاء کوچک را در دکوری دست ساز نگهداری کنید

4. ساخت وسایل دکوری تزیینی دست ساز برای نگهداری اشیاء کوچک

این قفسه بندی برای قرار دادن بطری های اسانس ساخته شده است، اما برای سازماندهی بسیاری از وسایل کوچک خانگی به خوبی کار می کند. در نظر بگیرید که می توانید این طبقه دست ساز جالب را روی روشویی قرار دهید و رژ لب یا لاک ناخن خود را روی آن بچینید. چند قطعه چوب تهیه کرده، آن ها را با چسب چوب به یکدیگر متصل کنید و سپس با رنگ مورد نظر خود آن را رنگ نمایید. این قفسه های گزینه مناسبی جهت ساخت وسایل تزیینی برای فروش محسوب می شوند.

ایده برای دوخت زیر بشقابی با پارچه هایی که دارید
ایده برای دوخت زیر بشقابی با پارچه هایی که دارید
ایده برای دوخت زیر بشقابی با پارچه هایی که دارید
ایده برای دوخت زیر بشقابی با پارچه هایی که دارید
ایده برای دوخت زیر بشقابی با پارچه هایی که دارید

5. ایده برای دوخت زیر بشقابی با پارچه هایی که دارید

فرصت های زیادی وجود دارد که نیاز به یک سفره آرایی زیبا دارد! با مهمانی ها و شام های زیادی همیشه مواجه هستید که نمی دانید چگونه میز خود را تزئئین کنید، این فرصت عالی برای چیدمان میز شماست! این روکش‌های منگوله‌ای قابل شست و شو، حس سرگرم‌کننده‌ای به چیدمان میز شما می‌بخشد و حتی اگر به یک مهمانی می‌روید، یک هدیه عالی برای میزبان خواهد بود. بنابراین چرخ خیاطی خود را روشن کنید، اما نگران نباشید. درست کردن این دکوری بسیار راحت است. کافی است به اندازه مورد نظر پارچه های خود را برش داده روی هم گذاشته و دور دوزی کنید و مانند تصویر بالا زنگوله های آن را با کاموا درست کرده و با نخ و سوزن به سادگی به چهارگوش متصل کنید. 

ساخت وسایل دکوری دست ساز با تخت گوشت

6. ساخت وسایل دکوری دست ساز با تخت گوشت 

پس از استفاده استفاده از تخت گوشت ها و فرسوده شدن شما می توانید از آن ها برای ساخت وسایل تزیینی استفاده کنید. تخت گوش را به عنوان قاب تصاویر و عکس و متن هایی که دوس دارید قرار دهید و روی دیوار و یا جای تزئینی از آن ها استفاده کنید.

شلف های چوبی یکی از گزینه های ساخت وسایل برای فروش
شلف های چوبی یکی از گزینه های ساخت وسایل برای فروش

7. شلف های چوبی یکی از گزینه های ساخت وسایل تزیینی

بی شک قسمت های مختلف خانه، نیاز به نظم و ساماندهی دارد، انواع شلف چوبی، این کار را برایتان آسان می کنند. می‌توانید با پالت های چوبی در دسترس، قفسه چوبی دلخواه خود را بسازید و از زیبایی آن لذت ببرید  قفسه چوبی به سبک روستیک خود را داشته  و متناسب با نیاز در قسمت های مختلف نصب کنید. معمولا برای فضاهای کوچک استفاده از قفسه چوبی دیواری توصیه می شود تا از فضای کف اشغال نشود. قفسه چوبی با سبک روستیک، دوستدار محیط زیست است و فضای شما را گرم و صمیمی می کند. برای استفاده از آن‌ها محدودیت وجود ندارد. شلف های چوبی یکی از گزینه های ساخت وسایل تزیینی برای فروش محسوب می شوند.

نوشیدنی های گرم را بدون سوختن دست بنوشید

8. نوشیدنی های گرم را بدون سوختن دست بنوشید

این کارهای دست ساز رنگارنگ برای کسانی که قهوه و چای می‌نوشند و از لیوان های بیرون بر و یک بار مصرف استفاده می کنند، عالی است. از ترکیب و تطبیق رنگ های مختلف نمد و روبان لذت ببرید. و لیوان به سبک بوهو خود را داشته باشید. از ایده های جدید و وسایل دست ساز جالب می توان  به این کارهای تزیینی اشاره کرد.

تکنیک رنگ مرمری را با استفاده از لاک ناخن
تکنیک رنگ مرمری را با استفاده از لاک ناخن

9. تکنیک رنگ مرمری را با استفاده از لاک ناخن

در ساخت وسایل دکوری دست ساز می توان از تکنیک رنگ کردن مرمری روی چوب با استفاده از لاک ناخون اشاره کرد. می توانید جهت وسایل تزیینی دست ساز شیک، با چسب یک خط مورب را برای تضاد با الگوی مرمری ارگانیک خود روی چوب خود چسبانده، ظرف خود را با آب پر کنید و لاک ناخن خود را داخل آن بریزید. سپس قطعه چوبی خود را به آرامی داخل آن بگزارید تا روی آب بماند. اگر خیلی سریع بریزید، لاک فرو می‌رود. با استفاده از چوب همزن، رنگ های لاک ناخن خود را با هم بچرخانید. سپس بگذراید تا خشک شود. سپس قسمت چسب آن را جدا کرده تا بخش چوبی آن به خوبی دیده شود.

به گیاهان خود کمی ارتفاع بیشتری بدهید
به گیاهان خود کمی ارتفاع بیشتری بدهید
به گیاهان خود کمی ارتفاع بیشتری بدهید
به گیاهان خود کمی ارتفاع بیشتری بدهید

10. آموزش ساخت دکوری های زیبا برای گیاهان

برای نگهداری گیاهان خود به یک پایه خلاقانه نیاز دارید؟ بررسی کنید که ساخت این پایه گیاهی مدرن روستایی به صورت دست ساز با پایه های مسی چقدر آسان است. یک قطعه چوبی از تنه درخت در اشکال مختلف تهیه کرده سپس پایه های مسی و بست جهت نصب آن ها را خریداری کرده با استفاده از دریل و بست ها پایه ها را به قطعه چوبی خود متصل کنید و در نهایت یک پایه گلدان زیبای دست ساز خواهید داشت. این عسلی های کوتاه ازجمله لوازم جهت درست کردن وسایل تزیینی برای فروش به شمار می روند.

ظروف سفید ساده خور را با خطوط جذاب تر کنید
ظروف سفید ساده خور را با خطوط جذاب تر کنید

11. ظروف سفید ساده خور را با خطوط جذاب تر کنید

رنگ های سرامیکی و ماژیک رنگی ها تمام چیزی است که برای تبدیل ظروف خسته کننده به نمونه های بی نظیری نیاز دارید. اگر قصد دارید بدون کوره به داخل شیء الگوهایی اضافه کنید، قطعا ظرف خود را رنگ کرده سپس  ظرف خود را خارج از آشپزخانه نگه دارید زیرا نمی توانید آن ها شسته و یا درون ماشین ظرف شویی قرار دهید، به جای آن برای نگهداری وسایلی مانند جواهرات استفاده کنید.

ساخت وسایل در خانه، سبد با کناف
ساخت وسایل در خانه، سبد با کناف
ساخت وسایل در خانه، سبد با کناف
ساخت وسایل در خانه، سبد با کناف

12. ساخت وسایل در خانه، سبد با کناف 

جهت ساخت وسایل دکوری دست ساز، مقداری طناب کنفی، رنگ، پارچه و یک عدد سبد پلاستیکی نیاز است تا بتوانید یک سبد حصیری زیبا دست ساز با کمترین قیمت داشته باشید. می توانید این سبد کنافی شیک را در کمتر از یک ساعت بسازید!

گلدان های ساده خود را خالکوبی کنید
گلدان های ساده خود را خالکوبی کنید

13. گلدان های ساده خود را خالکوبی کنید

 اگر به دنبال سفارشی کردن گلدان های خود هستید، اما به رنگ خود اعتماد ندارید، باید این راه حل ساده درست کردن دکوری را امتحان کنید: خالکوبی های موقت!  در عرض چند ثانیه یک طرح زیبا روی گلدان خود بدون هیچ زحمتی و درهم ریختگی دارید.شما خالکوبی را روی گلدان اعمال می کنید، همانطور که اگر آن را روی پوست خود اعمال می کردید.  لایه پلاستیکی را جدا کنید و خالکوبی را روی گلدان قرار دهید.اسفنج مرطوب را به مدت 30 تا 45 ثانیه روی پشت نگه دارید و فشار یکنواخت و ثابت را اعمال کنید.  پشت کاغذ را بردارید و بگذارید خشک شود.دکوری دست ساز با وسایل ساده شما آماده است.

تقویم دست ساز چوبی از محصولات دست ساز خانگی
تقویم دست ساز چوبی از محصولات دست ساز خانگی
تقویم دست ساز چوبی از محصولات دست ساز خانگی

14. تقویم دست ساز چوبی از محصولات دست ساز خانگی

این وسیله دست ساز ارزان برای هدیه دادن سرگرمی و همچنین به عنوان ساخت وسایل تزیینی برای فروش گزینه مناسبی محسوب می شود.  می توان آن را با فونت ها و رنگ های مختلف درست کرد. به یاد داشته باشید، می توانید روزهای هفته را در بالا یا پایین قرار دهید تا جلوه کمی متفاوت داشته باشید. به راحتی تکه ای چوب را به صورت دو مکعب یک اندازه و سه مستطیل در سایز های یکسان برش دهید سپس با استفاده از استیکر های عدد و حروف، تاریخ و ماه هارا روی آن درج کنید . می توانید آن را به رنگ دلخواه خود نیز رنگ آمیزی کنید.

با آویز گلدان دست ساز مکرومه به روز باشید

15. با آویز گلدان دست ساز مکرومه به روز باشید

نگهداری گلهای آپارتمانی امروزه بسیار پرطرفدار بوده و افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. ولی متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل فضای زیادی که این گیاهان اشغال می کنند از خرید گل منصرف می شوند. شما می توانید با مشاهده فیلم های آموزشی بافت مکرومه و یا سرچ در اینترنت اقدام به بافتن گلدان های مکرومه نمایید. شما می توانید با استفاده از این آموزش گلهای خود را آویزان کنید تا فضای کمتری اشغال کنند. علاوه براین محیط خانه شما را زیبا تر کنند.

مطالب بیشتر: آموزش ساخت لوستر با مکرومه، جلوه‌ای نو در دکوراسیون

 

ساخت شمع های دست ساز با گیاه رزماری

16. ساخت شمع های دست ساز با گیاه رزماری 

شاخه های رزماری جوان و نازک (یا گیاهان دیگر) را از باغ خود برداشت کنید. آنها را صاف فشار دهید. این کار را می توان با گذاشتن آنها در بین کتاب های سنگین انجام دهید، تا زمانی که کاملا خشک شوند. سپس بقیه مراحل را مانند ساخت شمع های دست ساز و خانگی انجام دهید.بدون شک شمع ها از وسایل دست ساز پرفروش خانگی محسوب می شوند.

در چیدانه بخوانید: آموزش ساخت شمع گیاهی رزماری به آسان‌ترین روش

 

موس پد های کهکشانی خود را بسازید
موس پد های کهکشانی خود را بسازید

17. موس پد های کهکشانی خود را بسازید

در اینجا لیستی از لوازمی که برای تکمیل این وسیله دست ساز جالب نیاز دارید آمده است:

  • لایه نازکی از چوب پنبه
  • جسم گرد (به عنوان مثال یک کاسه)
  • مداد
  • رنگ آبی تیره
  • رنگ اسپری سفید
  • کارد تیز یا قیچی (اگر چوب پنبه شما نازکتر از 0.5 سانتی متر است)

 چوب پنبه را با رنگ آبی تیره رنگ کنید و صبر کنید تا خشک شود. وقتی خشک شد، رنگ اسپری سفید را خوب تکان دهید. در حالی که آن را در بالای پد ماوس نگه داشته اید، آن را به آرامی فشار دهید، اجازه دهید قطرات کوچک سفید روی آن بریزند و طرح کهکشان را بسازید. صبر کنید تا رنگ سفید خوب خشک شود. کار دست ساز برای فروش شما آماده است.

یک جعبه کاشت چوبی ردیفی در فضای باز ایجاد کنید
یک جعبه کاشت چوبی ردیفی در فضای باز ایجاد کنید

18. یک جعبه کاشت چوبی ردیفی در فضای باز ایجاد کنید

گاهی اوقات برای زنده کردن ایوان جلوی خود به یک تزیینات دست ساز واقعاً سریع نیاز دارید. یا شاید بخواهید یک باغ گیاهی کوچک در پاسیو، حیاط خلوت یا بالکن خود ایجاد کنید. به راحتی می توانید با چند تیکه چوب و تخته و سایز های مورد خود سازه دست ساز خود را داشته باشید.

فقط با چند متریال قاب های آویز بسازید
فقط با چند متریال قاب های آویز بسازید

19. فقط با چند متریال قاب های آویز بسازید

با استفاده از تکه های چوب، آهن ربا، چسب و تکه ای کانوا می توانید در هر سایز و ابعادی که دوست دارید. قاب عکس دست ساز خود را درخانه درست کنید.

دیریم کچر دست ساز خود را داشته باشید
دیریم کچر دست ساز خود را داشته باشید
دیریم کچر دست ساز خود را داشته باشید

20. دیریم کچر دست ساز خود را داشته باشید

وسایل دکوری دست ساز در  دکوراسیون مدرن  به دلیل خطوط ساده و احساس مینیمال، طرفدار بسیار و هزینه کمتری دارند. از آنجایی که اینجا هیچ چیز خیلی پیچیده ای در جریان نیست، ساخت این دیوارکوب بسیار آسان خواهد بود. کافی است مطابق شکل دور یک میله دایره ای گره هایی از جنس مکرومه یا کاموا زده سپس با توجه به سلیقه خود آویز هایی در انتهای آن ها قرار داده و گره بزنید. 

در چیدانه بخوانید: نحوه ساخت دریم کچر مدرن مرحله به مرحله + عکس

 

منبع: https://www.thesprucecrafts.com

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه