Chidaneh.com placeholder image

انواع کاور ریشه فرش: ریشه های فرش را تمیز و زیبا نگه دارید

به قلم: مژگان احمدی

کاور ریشه فرش یک روش بسیار معقول و مناسب برای محافظت از ریشه فرش ها و افزایش ارزش و زیبایی فرش است و نقش زیادی در بالابردن طول عمر ریشه های فرش دارد. از آنجایی که ریشه فرش جزئی از فرش بوده و باعث زیبایی و ظرافت فرش می گردد و به نسبت بقیه قسمت های فرش ظریف تر و در معرض آسیب بیشتر است.

در حال حاضر محصولات مختلفی به عنوان کاور ریشه فرش تولید شده اند که قابلیت محافظت از ریشه های فرش را در برابر شرایط مختلف دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع کاور ریشه از جنس توری و پلاستیکی با ادامه مطلب همراه ما بمانید.

تابلو فرش ریحان
کاور ریشه فرش

اهمیت ریشه فرش

یکی از قسمت های مهم و اساسی در هر فرش ریشه ها هستند که به دلیل ظرافت بالا در برابر پاخوردگی گرد و غبار و همچنین نور آفتاب و رطوبت دچار پوسیدگی می گردند.

در صورت بی توجه بودن به ریشه های فرش در حین طی کشیدن و استفاده از جاروبرقی ممکن است که ریشه ها دچار آسیب دیدگی شده یا از فرش جدا شوند که جدا شدن ریشه از ارزش فرش کم می کند و کم کم به بدنه و بافت فرش نیز آسیب وارد می گردد.

راه زیادی جهت محافظت از ریشه فرش وجود دارد که استفاده از مواد شوینده در هنگام شستشوی فرش ها یکی از روش هایی که می توان از ریشه ها محافظت نمود.

اما به طور دائم می توان از کاور ریشه فرش استفاده کرده تا در برابر تمامی عوامل در حین استفاده نیز ریشه ها در امان باشند.

 

انواع کاور ریشه 

انواع کاور ریشه

در حال حاضر انواع مختلفی از کاور مناسب برای ریشه های فرش طراحی و تولید شده اند که برای فرش های ماشینی و دستباف می ‌توان از کاورهای مناسب استفاده کرد.

در اینجا به معرفی چند کاور پراستفاده تر می پردازیم:

  • کاور ریشه پلاستیکی

کاور ریشه پلاستیکی که دارای رنگ روشن است و ریشه های فرش از درون آن کاملاً پیدا بوده، ویژگی های زیادی دارد مانند به راحتی می تواند از کثیفی و چرک شدن ریشه جلوگیری کرده و جلوه خاصی به حاشیه طولی فرش می دهد. این کاور دارای دو لبه چسب قوی است که به خوبی بر روی فرش بدون جدا شدن، قرار می گیرد.

  • کاور ریشه توری

کاور ریشه توری نیز از جنس پلاستیک است که به دلیل داشتن منافذ، هوا درون آنها به خوبی جریان پیدا کرده و از پوسیده شدن ریشه فرش و بید زدگی جلوگیری می کند. این نوع کاور به دلیل گردش هوای مناسب برای فرش های دستباف کاربرد دارد.

  • کاور ریشه لیفه ‌ای

کاور ریشه لیفه ای یکی از کاورهای پر استفاده بوده که به دو صورت بر روی فرش قرار می‌ گیرد، بعضی از کاورها دارای دو لبه چسبان مقاوم هستند که این چسب هیچ گونه آسیبی به بافت فرش وارد نکرده و همچنین در برخی از فرش ها با استفاده از کاور پارچه ای، ریشه ها را لفافه دوزی می کنند تا از به هم ریختگی ریشه جلوگیری نمایند.

محافظ ریشه فرش

اهمیت استفاده از محافظ ریشه فرش 

همان طور که گفتیم، ریشه فرش نقش تاثیر گذاری در ارزش و کیفیت فرش ها دارد و حفظ آن می تواند در دوام فرش نیز تاثیر بگذارد.

سه دلیل مهم وجود دارد که اهمیت استفاده از محافظ یا کاور ریشه فرش را مشخص می نماید:

  • جلوگیری کردن از زرد شدن ریشه های فرش به مرور زمان در حین استفاده
  • ایجاد یک ظاهر زیبا برای فرش و جلوگیری از به هم ریختگی ریشه های آن
  • محافظت از ریشه ها در برابر پوسیدگی و آسیب های مختلف

انتخاب یک کاور ریشه فرش مناسب که هر سه فاکتور ذکر شده را بتواند ارائه دهد، اهمیت زیادی داشته، پس در انتخاب نوع کاور باید با توجه به جنس فرش ها دقت بیشتری کرد.

به‌طور مثال کاور ریشه توری تبادل هوای خوبی دارد و از پوسیدگی ریشه ها جلوگیری می کند و کاور ریشه پلاستیکی اجازه ورود گرد و غبار و آلودگی ها را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: کدام قالیشویی خوب است؟ قالی‌ها را آنلاین بشورید!

خرید کاور ریشه فرش

کاور ریشه فرش در انواع مختلفی تولید می شود که هر فرد با توجه به شرایط و نوع نیاز خود می‌ تواند از کاور ریشه پلاستیکی یا کاور ریشه توری تهیه کند.

روش های زیادی وجود دارد که می توان کاور ریشه فرش را خریداری کرد، به طور معمول از فروشگاه های موجود در بازار می توان به آسانی انواع کاور ریشه فرش را تهیه نمود.

همچنین در صورت ارسال فرش ها به قالیشویی برای شستشو می توانید درخواست نصب کاور ریشه فرش را نیز داشته باشید. قالیشویی ادیب نیز از آن قالی شویی ها می باشد که این خدمات را ارائه میدهد.

در صورتی که فرش های شما کاملا نو بوده و قصد خرید کاور ریشه فرش دارید. تا از آلودگی  و کثیفی جلوگیری کنید، می توانید وارد سایت قالیشویی ادیب شوید و رزرو آنلاین جهت خرید کاور ریشه داشته باشید. اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی خدمات کارخانه قالیشویی ادیب

ارائه کاور ریشه فرش با کیفیت

قیمت کاور ریشه فرش ارتباط مستقیمی به نوع جنس کاورها دارد، توجه به اینکه کاور ریشه توری، کاور ریشه پلاستیکی و یا کاور ریشه لیفه ای انتخاب گردد، قیمت این محصول تغییر پیدا می کند.

همچنین کیفیت جنس هر کدام از این کاورها و برند تولید کننده نیز تاثیر مستقیم بر قیمت این محصولات در بازار می گذارد.

ادیب یکی از بهترین مراکز ارائه و فروش کاور ریشه فرش در تنوع بالا است که در حال حاضر بهترین قیمت ممکن در بازار را عرضه می کند.

از آنجایی که با کارخانجات تولید کننده این محصول ارتباط مستقیم دارد، همه واسطه ها را از این معاملات حذف کرده و انواع کاور ریشه فرش را با قیمت درب کارخانه تولیدی به دست مصرف کننده نهایی می ‌رساند.

این مجموعه جهت خرید و سفارش و دریافت راهنمایی و مشاوره از کارشناسان زبده این مجموعه برای انتخاب مناسب ترین نوع کاور و همچنین دریافت راهنمای نصب کاور ریشه فرش به درستی انتخاب مناسبی است.

نام قالیشویی ادیب نامیست آشنا. سالیان سال است که با ارائه خدمات در خدمت می باشد. خدمات این مجموعه چون: قالیشویی، ترمیم و رفو فرش، خشکشویی فرش، خشکشویی مبلمان می باشد.

با ثبت سفارش آنلاین در این سایت، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبل، 20% تخفیف بگیرید!!! اگر در سراسر تهران و کرج و تبریز زندگی می کنید. کافیست به سایت کارخانه قالیشویی ادیب مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. تا همکاران ما با شما تماس بگیریند.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با 20% تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
علاوه بر شعبات قالیشویی تهران شعبه قالیشویی کرج و قالیشویی تبریز ادیب ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد.

مطالب مرتبط:

تهیه کنند محتوا: مجموعه ادیب

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
باعرض سلام لطفا بفرمایید بهترین جنس کاور ریشه فرش کدام است بنده شیراز هستم لطفا راهنمایی بفرمایید فضیلی هستم در تاریخ 06 آذر 1402
با سلام و احترام لطفا بهترین جنس کاور ریشه فرش رو معرفی بفرمایید بنده شیراز هستم خانم فضیلی هستم

ثبت دیدگاه