Chidaneh.com placeholder image

چسب اسپری مبلمان، چه ویژگی هایی دارد؟

به قلم: سمانه زارعی

مبل ­سازی یکی از صنایع جالب است و در طی ساخت انواع مبلمان از ابزارهای مختلفی استفاه می­ شود. یکی از پرکاربردترین متریال­ های مورد نیاز در ساخت مبل، چسب مخصوص مبلمان است. برای اینکه مبلمان استحکام کافی داشته باشند؛ باید از چسب­ های مخصوص و بادوام استفاده شود. اگر می­ خواهید بیشتر راجع به چسب اسپری مبلمان بدانید؛ در این مطلب از چیدانه، گروه لوازم مبل سینا با ما همراه هستند تا اطلاعات بیشتری راجع به آن به ما بدهند، پس با ما همراه باشید.

 

اسکای اسکرپر

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

چسب اسپری مبلمان چیست؟

چسب اسپری ماده ­ای از ترکیب­ رزین ­های صنعتی، پلیمرهای لاستیکی و انواع حلال­ ها می ­باشد که به دلیل استفاده از ماده حلال متیلن کلرید ویژگی اشتعال­ زایی ندارند به همین علت در موارد مختلف از جمله صنعت مبلمان کاربرد آن را بیشتر کرده است ، زیرا در گذشته به دلیل استفاده از چسب­ های اشتعال زا کارگاه­ های تولید مبل بسیار زیاد در معرض خطر و آتش­ سوزی قرار گرفته­ اند و خسارات زیادی به بار آمده است.

 

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

چسب اسپری مبلمان؛ چه رنگی است؟

چسب­ های اسپری معمولا به رنگ قرمز هستند که دلیل آن بهتر دیده شدن محل پاشش چسب می باشد و اینکه اگر چسب­ های اسپری  رنگ­ های دیگری داشته باشند هیچ تفاوتی تو کیفیت آن ایجاد نمی‌کند و صرفاً فقط به دلیل بهتر دیده شدن محل کار می­ باشد پس می ­توان چسب ­های اسپری را با هر رنگی تولید نمود. برخی از انواع چسب اسپری به صورت بی رنگ تولید می ­شوند.

 

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

چسب مخصوص مبلمان، چه کاربردهایی دارد؟

چسب­ ها در انواع صنایع کاربرد دارند، چسب اسپری ضد اشتعال به دلیل ویژگی­ هایی که دارد در انواع صنایع مبلمان، خودروسازی و کالای خواب استفاده می ­شود. چسب اسپری مبلمان برای چسباندن سطوح صاف، ناهموار و حفره ­دار هم کارایی خوبی دارد. می ­توان با این چسب انواع اجسام در مبل­ سازی از جمله؛ انواع فوم، اسفنج، پارچه، چوب، کاغذ، مقوا، نمد و فوم ­های پلی اتیلن و موارد دیگر را در کمترین زمان به هم چسباند.

 

چسب اسپری مبلمان

روش استفاده از چسب اسپری مبلمان

قبل از استفاده از چسب ­های اسپری باید دو روی کار را کاملاً از هرگونه چربی و گرد و غبار پاک کنید و با استفاده از پیستوله­ های چسب به صورت یکنواخت چسب را به یک قطعه کار اسپری کنید و دو قطعه کار را بلافاصله به یکدیگر بچسبانید. قطعات چسب زده را در پس از اتصال در مقابل گرما نباید قرار بدیم. بهتر است دمای محیط  برای اینکه کاربرد چسب بهتر باشد بین 15 درجه سانتی‌گراد و 35 درجه سانتیگراد باشد.

 

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

ویژگی ­های چسب اسپری مبلمان

با توجه به جنس متریالی که قرار است بچسبانید نیاز به چسب مخصوص دارید. چسب اسپری مبلمان باید به قدر کافی مقاوم باشد تا مبلمان ساخته شده استحکام زیادی داشته باشد. از مهم ­ترین ویژگی­ های چسب اسپری مبلمان با کیفیت بالا می­ توان به: سرعت چسبندگی بالا، استحکام و پایداری زیاد و کنترل زمان خشک شدن و ضداشتعال بودن اشاره کرد.

 

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

شرایط نگهداری چسب اسپری

چسب اسپری به دلیل اینکه ماده ­ای شیمیایی است؛ باید در هنگام استفاده نکات ایمنی به دقت رعایت شود. چسب­ های اسپری را می­ توان قبل از اینکه چسب خشک نشده باشد، بلافاصله با حلال استون پاک نمایید. اتصالات ایجاد شده توسط چسب زمانی که سفت می­ شود فقط به صورت مکانیکی امکان پذیر است و با دست ممکن نیست .

  • پس از هر بار مصرف در چسب را محکم ببندید.
  • چسب­های اسپری را دور از دسترس کودکان قرار بدهید.
  • محل نگهداری چسب دارای تهویه مناسب باشد.
  • از تماس مستقیم چسب با پوست جدا خودداری کنید.
  • به دلیل استفاده از حلال متیلن کلراید در این نوع چسب، زمانی که از این چسب­ ها استفاده می­ شود حتما از ماسک استفاده شود.

 

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

چسب اسپری مبلمان، در چه اندازه ­هایی قابل تهیه است؟

کارگاه ­های مبل سازی با توجه به میزان نیاز خود، چسب اسپری مبلمان را تهیه می ­کنند. چسب اسپری سینا در انواع اندازه ­های مختلف زیر عرضه می ­شوند:

  • بطری های قابل اسپری 1 لیتری
  • دبه­ های  قابل اسپری 6 کیلوگرمی
  • دبه­ های قابل اسپری 10 کیلوگرمی
  • دبه ­های قابل اسپری 17 کیلوگرمی
  • دبه­ های قابل اسپری 22 کیلوگرمی
  • و بصورت فله (بشکه ­ای)

 

لوازم مبل سینا
انواع چسب اسپری کیا
لوازم مبل سینا

کلام آخر:

در این مطلب با انواع کاربرد و مزایای چسب اسپری مبلمان آشنا شدیم. شما می ­توانید این نوع چسب را از فروشگاه ­های معتبر و در انواع اندازه­ ها خریداری کنید.

لوازم مبل سینا مجموعه ­ای است که در زمینه پخش و تولید انواع لوازم مبلمان مانند: چسب­ های اسپری، نایلون حبابدار، انواع پایه فلزی، انواع فوم و.. فعالیت می­ کند. چسب اسپری کیا از تولیدات لوازم مبل سینا می­ باشد و از بزرگترین تولید­کننده­ های چسب ایران می ­باشد. چسب­ های تولید شده از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به نیاز خریدار در اختیار قرار می­ گیرد. 

برای اطلاع از انواع محصولات این گروه به پروفایل ابزار مبل سینا سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه