Chidaneh.com placeholder image

بوفه و کنسول چوبی را در کجا قرار دهیم؟

به قلم: فرگل سلحشور

وجود بوفه و کنسول چوبی، یک بوم خالی و زیبا را برای اکسسوری‌ها و لوازم دکوری شما فراهم می‌کند. اما از کجا شروع کنیم و آن‌ها را در کجا قرار دهیم؟ در ادامه همراه ما باشید تا با کمک شرکت مبلمان نقشینه به شما بگوییم که بوفه و کنسول چوبی خود را در کجای خانه قرار دهید.
در این مطلب می‌خوانید:

  • بوفه و کنسول چوبی برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟
  • قرار دادن بوفه و کنسول چوبی در ورودی
  • بوفه و کنسول در راهرو
  • قرار دادن بوفه و کنسول چوبی در فضای پذیرایی
  • کنسول و بوفه در فضای پشت مبل
  • قرار دادن بوفه و کنسول در مقابل دیوار
  • قرارگیری میز کنسول و بوفه در فضای ناهارخوری
  • کنسول و بوفه در فضای اتاق خواب
  • چگونه یک میز کنسول و بوفه را دکور کنیم؟

مبلمان نقشینه
بوفه ویترین آلفا
مبلمان نقشینه

سرویس خواب بالسا

بوفه و کنسول چوبی برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟

پیش از فکر کردن به این‌که میز کنسول و بوفه خود را کجا قرار دهید، لازم است به این فکر کنید که چرا به آن‌ها نیاز دارید و چه استفاده‌ای از آن‌ها قرار است داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها می‌پردازیم.

کاربرد تزیینی

یک بوفه و کنسول چوبی امکان بسیار مناسبی را برای به نمایش گذاشتن لوازم دکوری و ارزشمند شما در اختیارتان قرار خواهد داد و خود به تنهایی هم قادر است فضای خالی شما را پر کرده و به آن روح و جلوه متفاوتی ببخشد.

بیشتر بخوانید: میز و صندلی ناهارخوری چوبی؛ لذت یک غذای خوشمزه!

مبلمان نقشینه
بوفه آلفا
مبلمان نقشینه

کاربرد عملکردی

یک میز کنسول باید کاربردی و همچنین زیبا باشد. به عنوان مثال، در فضای ورودی امکان مناسبی برای گذاشتن کلید، دستکش یا کلاه ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید کفش‌های خود را زیر آن قرار دهید، حتما میزی را انتخاب کنید که زیر آن فضای صافی داشته باشد. یا اگر آن را برای استفاده به عنوان قرار دادن قبض‌ها و دفترچه یادداشت انتخاب می‌کنید، میزی را تهیه کنید که دارای کشوهایی برای نگهداری خودکار، پاکت نامه، قبض و… باشد.

مبلمان نقشینه
انواع کنسول چوبی ساده مدرن
مبلمان نقشینه

کاربرد هدفمند

میز کنسول و بوفه در فضاهایی مانند اتاق غذاخوری، حمام، اتاق خواب و… می‌تواند برای قرار دادن لوازم مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. به طور مثال، در فضای غذاخوری می‌توان از آن برای قرار دادن ظروف و لیوان‌ها استفاده کرد که البته مهم است ظاهر زیبایی هم داشته باشد. در فضای حمام می‌توان از آن برای ذخیره حوله‌ها، شامپوها و… استفاده کرد که البته اگر میز شما چوبی است، مهم است که ضد آب باشد.
در ادامه به فضاهایی که می‌توانید میز کنسول و بوفه خود را در آن‌ها قرار دهید، صحبت خواهیم کرد.

قرار دادن بوفه و کنسول چوبی در ورودی

رایج‌ترین مکان برای قرار دادن میز کنسول و بوفه، در ورودی است. میز کنسول به نوعی یک خوش‌آمدگویی به خانه و مکان مناسبی برای قرار دادن کلید، کیف پول و سایر لوازم است. البته این مسئله کاملا وابسته به متراژ فضای ورودی شما و همچنین ابعاد کنسول یا بوفه شما دارد.

مبلمان نقشینه
انواع کنسول چوبی ساده مدرن
مبلمان نقشینه

بوفه و کنسول در راهرو

در یک راهروی طولانی، میز کنسول می‌تواند یک استراحت بصری ایجاد کند. اضافه کردن یک آینه بالای میز باعث می شود راهرو وسیع‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. بنابراین اگر در خانه خود راهروی طولانی دارید، استفاده از یک کنسول یا بوفه انتخاب مناسبی خواهد بود.

قرار دادن بوفه و کنسول چوبی در فضای پذیرایی

در اتاق نشیمن، میزهای کنسول اغلب برای پر کردن فضای پشت مبل و شکستن بصری یک فضای بزرگ و باز به فضاهای جداگانه استفاده می‌شوند. از طرف دیگر، یک میز کنسول را می‌توان در مقابل دیوار اتاق نشیمن قرار داد تا بدون اشغال فضای زیادی، تاثیر بصری ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: مبلمان چوبی مدرن و لوکس، مشکلات و موانع دکوراسیونی!

مبلمان نقشینه
بوفه افقی 160 آلفا
مبلمان نقشینه

بوفه و کنسول در فضای پشت مبل

میز کنسول و بوفه‌ای که در پشت مبل قرار می‌گیرد، علاوه بر جدا کردن فضا، به عنوان میز سرو هم می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. این میز یا بوفه را می‌توان در شکاف بین دیوار و پشت مبل قرار داد یا اگر پشت مبل باز است، میز را می‌توان پشت آن قرار داد تا به صورت بصری فضا را پر کند.

مبلمان نقشینه
انواع کنسول چوبی ساده مدرن
مبلمان نقشینه

قرار دادن بوفه و کنسول در مقابل دیوار

میزهای کنسول و بوفه را می‌توان در مقابل دیوارهای اتاق نشیمن نیز قرار داد. میز کنسول و بوفه ممکن است برای پر کردن فضای خالی کوچک دیوار استفاده شود و جلوه بصری زیبایی را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: ست مبل و ناهارخوری راحتی، 3 ترفند که تا حالا نشنیدین!

قرارگیری میز کنسول و بوفه در فضای ناهارخوری

یک میز کنسول می‌تواند فضای ذخیره‌سازی مفیدی را برای اتاق غذاخوری شما فراهم کند و در عین حال زیبایی به اتاق اضافه کند. می‌توانید از این کنسول یا بوفه برای قرار دادن قاشق چنگال، لیوان‌ها، ظروف و… استفاده کنید.

کنسول و بوفه در فضای اتاق خواب

در اتاق خواب‌های کوچک می‌توان از میزهای کنسول به جای میز آرایش استفاده کرد. انتخاب میزی که دارای کشوهایی برای نگهداری لوازم آرایشی و لوازم جانبی باشد، انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین می‌توانید یک آینه را بالای میز آویزان کنید یا یک آینه کوچک روی میز قرار دهید.

مبلمان نقشینه
ویترین آلفا
مبلمان نقشینه

چگونه یک میز کنسول و بوفه را دکور کنیم؟

در ابتدا مهم است که میز کنسول و بوفه خود را متناسب با متراژ فضای در اختیار، نوع کاربرد و نیازهای خود انتخاب کنید. از آن‌ها استفاده‌های مختلفی می‌توانید داشته باشید که اغلب شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قرار دادن قاب‌های عکس به عنوان یک میز از تصاویر خانوادگی
  • قرار دادن قاب‌های عکسی از طبیعت، نوشته‌های زیبا و…
  • قرار دادن لوازم ارزشمندی که ممکن است کلکسیون شما از موارد خاصی باشند
  • به عنوان میز سرو در پشت مبل
  • به عنوان قرار دادن کلید، قبوض و سایر لوازم در قسمت ورودی
  • به عنوان قرار دادن ترکیبی از لوازم که می‌توان شامل قاب و گلدان باشد، یا قاب و کتاب و…

بیشتر بخوانید: مبلمان منزل چوبی، طبیعتی کوچک در قلب خانه شما

مبلمان نقشینه
انواع کنسول چوبی ساده مدرن
مبلمان نقشینه

حال اگر قصد دارید برای منزل خود بوفه و کنسول چوبی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به پروفایل مبلمان نقشینه در چیدانه بزنید. مبلمان نقشینه از سال 1360 فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید انواع مبلمان آغاز کرد و همواره کوشیده است تا محصولاتی باکیفیت و زیبا را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با این شرکت و مشاهده نمونه کارهای متنوع،‌ به وب‌سایت و صفحه اینستاگرام آن‌ها سری بزنید.

مطالب مرتبط
انواع مدل بوفه کلاسیک، جاش توی خونتون کجاست؟
بوفه مدرن و شیک، انواع کلاسیک و شیشه‌‌ای در یک آلبوم!
میز کنسول پایه دار؛ 11 مدل جدیدش رو اینجا ببینید!
انتخاب و خرید کنسول رنگی، کلیشه‌ها را دور بیندازید!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه