Chidaneh.com placeholder image

عکس کرسی ژاپنی، برای زمستانی سرد اما دلنشین

به قلم: تحریریه چیدانه

پاییز رو به پایان است و کم کم سرمای دلچسب زمستان نزدیک است. بهتر است با عوض شدن فصل‌ها، حال و هوای منزل‌تان را هم کمی تغییر دهید. با آغاز فصل زمستان،  هر خانم باذوق و با سلیقه‌ای، به فکر آن است که خانه‌اش را طوری طراحی کند که بتواند فضای دنج و گرمی، برای اعضای خانواده به وجود بیاورد. شاید بیش‌تر تغییرات خانه برای فصل سرد، عوض کردن پارچه‌ها با پتوهای پشمی، چیدمان با رنگ‌های گرم زمستانی و نصب پرده‌های ضخیم باشد. اما یکی از قدیمی‌ترین و البته خاطره‌انگیزترین المان‌های زمستانی، کرسی است. از سال‌های دور، شب‌نشینی زیر کرسی کنار خانواده و دوستان، لذت‌ بخش‌ترین کارها در خانه بوده است. در این مطلب عکس‌هایی از مدل کرسی ژاپنی خواهیم دید که مدل جذابی بین انواع کرسی به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط: مدل کرسی امروزی، مبل کرسی از همش راحت تره!

تابلو فرش ریحان
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی کوچک

کرسی ژاپنی چیست؟

کرسی در همه سبک و مدل‌ها یک ماهیت مشخص و شناخته شده‌ای دارد. همان‌طور که در این عکس‌ها مشاهده می‌کنید، کرسی‌های ژاپنی یا کوتاتسو، فرق زیادی با دیگر مدل‌ها ندارد. شاید ژاپنی‌ها، سلیقه بیش‌تری به خرج دادند و به مدل‌های کوچک و جمع و جوری که کمی ظاهرشان متفاوت است فکر کرده‌اند. در واقع کرسی ژاپنی، به نوعی نقش میز جلو مبلی و حتی میز پذیرایی دارد، در عکس‌ها تمام کرسی‌ها دارای یک تخته چوبی روی پتو هستند که به استفاده راحت‌تر همراه با گرمای دلچسب زیر آن کمک می‌کند. 

مطالب مرتبط: کرسی قدیمی ایرانی، گرمابخش دکوراسیون خانه های قدیم!

مدل کرسی ژاپتی به رنگ طوسی
مدل کرسی ژاپتی جلوی تلویزیون

استفاده از کرسی ژاپنی به عنوان میز

یکی از استفاده‌های خوب و مفید کرسی‌های ژاپنی به عنوان میز است. شما می‌توانید، از این کرسی‌ها برای انجام کارهای روزمره و یا پذیرایی از مهمان‌ها در محیطی گرم و دنج بهره ببرید. در فصول سرد، بیش‌تر خانه‌های ژاپنی، دکوراسیونی آمیخته با این کرسی‌ها دارند که با یک تیر دو نشان بزنند. این کوتاتسو‌های جدید، مخصوصا برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است.

مدل کرسی ژاپتی طرحدار

برای داشتن یک دکوراسیون زمستانی، استفاده از پارچه‌های نرم و کرکی را فراموش نکنید. برای داشتن یک کرسی ژاپنی یا کوتاتسو، کافیست یک چهارپایه با سایز دلخواه همراه با تخته چوبی تهیه کنید و همراه با یک پتوی زیبا یه سلیقه خود آن را بپوشانید. توجه کنید که اگر می‌خواهید کرسی را عضوی از چیدمان زمستانی منزل‌تان کنید، از پتو یا پارچه هم‌رنگ اجزای دیگر دکور و مبلمان استفاده کنید تا با آن‌ها همخوانی داشته باشد.

مطالب مرتبط: کرسی شب یلدا، چهاردیواری خانه هایمان گرم گرم…

مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی با رنگ قهوه‌ای
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی گلدار
مدل کرسی ژاپتی  جلوی مبلی
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
مدل کرسی ژاپتی با پارچه طرحدار سفید
مدل کرسی ژاپتی با رومیزی
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان مدرن
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان در محل کار
مدل کرسی ژاپتی با مبلمان
رمدل کرسی ژاپتی در نشیمن

حالا می‌توانید به زمستان خوشامد بگویید. زمانی که هوای بیرون از منزل، سرد و مرطوب است، دوست دارید با وارد شدن به خانه، گرمای مطلوبی را احساس کنید. برای رسیدن به این شرایط قرار دادن یک کرسی ژاپنی ایده‌ای خاص و زیبا است. 

در چیدانه می‌توانید برای دکوراسیون منزل و ایده‌های داخواه‌تان از متخصصین معماری و دکوراسیون در این زمینه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه