Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید جدیدترین انواع میز و صندلی برای فضای باز

به قلم: مهشید بختیاری

اگر جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید با سیل عظیمی از ایده‌های متنوع درمورد طراحی محوطه و فضای سبز مواجه خواهید شد، اما نقطه اشتراک تمام این دکوراسیون‌ها انتخاب دقیق و هوشمندانه مبلمان است. اگر قصد داشته باشید که از محوطه خانه یا ویلای خود به نحو احسن استفاده کنید باید بدانید که چه نوع مبلمانی برای فضای شما مناسب است. از همین رو ما در این مقاله به کمک کارشناسان مجموعه ویلاپارک به معرفی انواع میز و صندلی برای فضای باز پرداختیم و نکاتی را برای شما همراهان عزیز چیدانه مطرح کردیم تا بتوانید فضای حیاط، ویلا، تراس، بالکن یا روف گاردن خود را به بهترین شکل ممکن بیارایید. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبلمان مدرن ویلایی مدل رویال
مبلمان فضای باز ویلاپارک

قالیشویی ادیب

معرفی انواع میز و صندلی برای فضای باز

در زندگی‌های آپارتمانی و محدود امروزی وجود یک محوطه باز برای برگزاری یک مهمانی دوستانه یا دورهمی و گپ و گفت‌های خانوادگی می‌تواند بسیار دلچسب باشد. حتی در معماری سنتی ایرانی طراحی تراس یا بالکن و ایوان در خانه‌ها از قدیم‌الایام مرسوم و بسیار ارزشمند بوده است، زیرا معماران خبره قدیمی معتقد بودند که ایوان‌ها و بالکن‌ها پل ارتباطی فضای درونی و بیرونی خانه‌ها هستند و باعث می‌شوند شور و نشاط محیط بیرونی خانه به داخل آن منتقل شود.

از این رو آراستگی و دکوراسیون محوطه‌های باز در خانه‌های ایرانی امروزه به یکی از جذاب‌ترین موضوعات معماری داخلی تبدیل شده و دکوراتورها را به تلاش برای ایده‌پردازی‌های جدید و متنوع واداشته است. حالا می‌خواهیم شما را با انواع میز و صندلی برای فضای باز و تجهیزات آن آشنا کنیم و به بیان کاربرد هریک از آن‌ها بپردازیم تا اگر قصد دارید برای محوطه خانه یا ویلای خود میز و صندلی ویلایی بخرید نیاز خود را به طور دقیق بدانید و خریدی موفق داشته باشید.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
میز غذاخوری باغی مدل تکستایلن
مبلمان فضای باز ویلاپارک

مبلمان باغی

مبلمان باغی یا مبلمان پاسیو باید در برابر عوامل جوی مقاوم باشد، از این رو باید در متریال به کاررفته در آن دقت شود. بسیاری از مبلمان داخل خانه برای محوطه ویلا یا باغ نیز قابل استفاده است، مانند مبلمان ال‌شکل که با ظاهر مدرن و لوکس خود زیبایی بی‌نظیری به ویلا می‌بخشند. مبلمان حصیری هم از آن دسته مبلمان است که در بین صاحبان ویلاها محبوبیت خاصی دارد، این مدل میز و صندلی دارای طرح بافتنی و حصیری بوده و جنس بدنه آلومینیومی دارند که پوشش خارجی آن‌ها با پلی‌اتیلن کاور شده است. حواستان باشد که زیبایی مبلمان برای دیزاین کردن محوطه ویلا کافی نیست، بلکه باید فضای مناسب هر مدل از مبلمان را در اختیار داشته باشید و اکسسوری‌ها و تجهیزات جانبی محوطه شما با سبک کلی دکوراسیون ویلا همخوانی داشته باشد.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبلمان ویلایی مدل استار
مبلمان فضای باز ویلاپارک

میز و صندلی ناهارخوری فضای باز

قبل از این که برای خرید ست ناهارخوری باغی اقدام کنید باید بین میزهای دونفره، چهارنفره یا شش نفره تصمیم بگیرید، یعنی در قدم اول باید نیازسنجی کنید تا دید شفاف‌تری به خرید خود داشته باشید. معمولا چه مدل مهمانی‌هایی در محوطه شما برگزار می‌شود؟ آیا دورهمی‌های شما به یک جمع کوچک دوستانه برای صرف چای و قهوه محدود می‌شود و یا تعداد مهمانانتان بیشتر از این حرف‌هاست؟ ممکن است دوست داشته باشید ست ناهارخوری خود را در بالکن یا تراس خانه قرار بدهید، در این صورت به دلیل کوچک بودن فضا بهتر است به میزهای کوچکتر با تعداد صندلی کمتر فکر کنید. حتی می‌توانید خلاق باشید و برای دلچسب‌تر شدن فضا از چمن مصنوعی در زیر ست ناهارخوری خود استفاده کنید و غذای خود را در یک محیط سرسبز و پرنشاط سرو کنید.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
میزغذاخوری فضای باز مدل مرغابی
مبلمان فضای باز ویلاپارک

تاب ریلکسی؛ جذاب‌ترین نوع صندلی فضای باز

تاب ریلکسی یا صندلی تابی تاب‌هایی مقاوم با تحمل وزن بالا هستند و نه تنها در فضای باغ و حیاط، بلکه در دکوراسیون خانه نیز بسیار پرکاربرد و شکیل‌اند. این مدل صندلی فضای باز از یک یا دو پایه ساخته شده و می‌توانید روی آن‌ها استراحت کنید، به مطالعه بپردازید، با موبایل و لپ‌تاپ خود کار کنید و خلاصه از آرامش نشستن بر روی یک تشک گرم و نرم و تاب خوردن با آن لذت ببرید.

و در نهایت…

در کنار انواع میز و صندلی فضای باز، تجهیزاتی مثل سایبان و باربیکیو نیز فضاسازی را تکمیل می‌کنند. 

انواع باربیکیو یا کباب‌پزها کالاهایی از جنس چدن یا آلومینیوم هستند که اغلب با کپسول گاز یا گاز شهری کار می‌کنند. از باربیکیوها می‌توانید برای پخت انواع کباب، پیتزا، ذرت، استیک و … استفاده کرده و در فضای باز و در کنار خانواده میل کنید.

از انواع سایبان نیز همانطور که از نام آن پیداست برای ایجاد سایه استفاده می‌شوند. معمولا به سایبانیهایی که در برابر نفوذ آب مقاومتی ندارند سایه‌بان و به نوع مقاوم آن‌ها چتر باغی می‌گوییم. هر دوی چتر و سایه‌بان باغی در برابر تابش آفتاب مقاومت خوبی دارند. برخی از آن‌ها ثابت هستند و پایه آن‌ها در وسط قرار می‌گیرد و مدل دیگری از آن متحرک با پایه کناری است. 

مبلمان فضای باز ویلاپارک
تاب ریلکسی شیک مدل یوفا
مبلمان فضای باز ویلاپارک

چه عواملی در انتخاب انواع میز و صندلی فضای باز موثرند؟

در حقیقت این سوال جواب مشخصی ندارد! این شما هستید که بایستی با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف بهترین و مناسب‌ترین میز و صندلی را برای فضای خود انتخاب کنید. آیا می‌دانید چه عواملی در انتخاب بهترین مدل میز و صندلی برای فضای باز دخیل هستند؟ 

1. در ابتدا و پیش از این که برای خرید از خانه خارج شوید بهتر است یک ارزیابی کلی از نیازهای خود داشته باشید. خانواده شما پرجمعیت است یا کم‌جمعیت؟ اهل مهمانی و شب‌نشینی و دورهمی‌های دوستانه هستید یا برای خوشگذرانی معمولا به جمع اعضای خانواده خود اکتفا می‌کنید؟ اگر اهل رفت و آمد نیستید احتمالا یک دست میز و صندلی باغی 2 یا 4 نفره پاسخگوی نیاز شما هست، در غیر این صورت بهتر است به میزوصندلی های 6 یا 8 نفره یا مبل‌های مدرن و ال‌شکل فکر کنید.

2. مساحت فضای شما چقدر است؟ می‌خواهید حیاط ویلا یا خانه خود را مبله کنید یا برای تراس و بالکن خود به دنبال میز و صندلی می‌گردید؟ وسعت فضایی که در اختیار دارید بسیار مهم است زیرا جا دادن انواع میز و صندلی فضای باز بزرگ و حجیم در یک فضای کوچک به جای آن که برای شما راحتی و آسایش بیاورد جایتان را تنگ و خفه می‌کند و هیچ لذتی از هوای تازه نخواهید برد.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبلمان ویلایی مدل لینا
مبلمان فضای باز ویلاپارک

3. آب و هوای منطقه شما چگونه است؟ ممکن است ساکن ناحیه‌ای شرجی و بارانی باشید و یا اقلیم شهر شما گرم و خشک باشد، در این صورت باید از بین انواع میز و صندلی برای فضای باز آن هایی را انتخاب کنید که در برابر شرایط جوی منطقه مقاوم باشد و در هوای آزاد حیاط یا ویلای شما نپوسد، زنگ نزند و به راحتی از بین نرود. 

4. سلیقه شما در انتخاب طرح و رنگ انواع میز و صندلی برای فضای باز بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند رنگ شاد انتخاب کنید یا رنگ تیره و کدر، سبک انتخابی شما کلاسیک و سنتی باشد یا مدرن و امروزی، مبلمانی که انتخاب می‌کنید باید باب میلتان باشد و اصطلاحا به دلتان بچسبد، زیرا این محوطه برای استراحت و لذت بردن شما از فضا طراحی شده است و زیبایی بصری آن بسیار مهم است.

5. میزان هزینه‌ای که می‌خواهید بابت میز و صندلی فضای بازتان بپردازید چقدر است؟ برای خرید خود چه مقدار بودجه کنار گذاشته‌اید؟ اگر در زمینه قیمت محدودیت دارید اصلا نگران نباشید زیرا دست شما هنوز هم برای انتخاب باز است. تنوع جنس در بازار مبلمان و میزوصندلی های فضای باز آنقدر زیاد است که با کمی گشت و گذار می‌توانید مبلمانی مطابق سلیقه و جیبتان پیدا کنید.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبلمان دونفره ویلایی مدل تاج
مبلمان فضای باز ویلاپارک

روش‌های نگهداری از انواع میز و صندلی های فضای باز

انواع میز و صندلی فضای باز نسبت به مبلمان داخل خانه به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند، زیرا مستقیما در معرض عوامل مختلف جوی و حشرات مزاحم هستند و اگر از آن‌ها به طور اصولی نگهداری نکنیم عمر مفیدشان به شدت کاهش میابد. خوشبختانه امروزه روش‌های متنوعی برای محافظت از میزو صندلی های فضای باز با جنس‌های مختلف وجود دارد، کافی است ادامه این مطلب را به دقت بخوانید و روش‌های مختلف نگهداری را یاد بگیرید.

در ابتدا و پیش از هرچیز باید بدانید که فارغ از جنس و مدل این میز و صندلی ها، بهتر است روکشی ضدآب و غیرقابل نفوذ برای آن تهیه کنید، زیرا گرد و خاک و باد و باران و حشرات و جانوران قطعا به میز و صندلی هایتان آسیب خواهند زد، پس باید فکری به حال این مزاحم‌های همیشگی بکنید. 

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبلمان باغی شیک و ساده مدل آمادو
مبلمان فضای باز ویلاپارک

نگهداری از میز و صندلی های باغی فلزی

بزرگترین مشکلی که معمولا برای میز صندلی های فلزی فضای باز ایجاد می‌شود زنگ‌زدگی است که اگر به موقع جلوی آن را نگیرید باعث می‌شود این زنگ‌زدگی به تمام مبل سرایت کرده و باعث سستی و شکستگی شود. بنابراین به محض مشاهده کردن لکه‌های نارنجی روی مبل دست به کار شوید و با یک سیم ظرفشویی یا محلول آب و سرکه به جان لکه‌ها بیفتید. پس از پاک کردن لکه‌های زنگ با یک پارچه نرم کثیفی‌ها را تمیز کنید و با آب و مایع ظرفشویی و یا محلول‌های خاص مبلمان را کاملا پاک کنید.

سرویس‌های ریخته‌گری تمام آلومینیوم تولیدی مبلمان ویلاپارک بدون هیچگونه نگهداری خاصی تحمل آفتاب و باران مستقیم را در زمان بسیار طولانی دارا هستند و زمانی که در معرض مستقیم شرایط جوی قرار می‌گیرند بدون هیچ آسیبی کیفیت اولیه خود را به طور تمام و کمال حفظ می‌کنند.

 

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبل ال تمام آلومینیوم مناسب فضای باز
مبلمان فضای باز ویلاپارک

نگهداری از مبلمان باغی پلاستیکی

از بین انواع میز و صندلی برای فضای باز، مبلمان پلاستیکی بی‌دردسرترین نوع آن هستند. برای نظافت آن کافی است پس از گردگیری، با استفاده از شوینده‌های ملایم و غیراسیدی و بدون کلر سرتاسر صندلی را پاک کنید. در این صورت دیگر نگران آن نیستید که مهمان شما روی مبلمان رنگ و رو رفته با ظاهری کثیف و نازیبا بنشیند. البته توصیه می‌کنیم پیش از هرکاری برچسب کاغذی روی مبلمان را به دقت بخوانید زیرا معمولا روش پاکسازی آن بر روی برچسب درج شده است.

مبلمان فضای باز ویلاپارک
مبلمان ویلایی مدل استار
مبلمان فضای باز ویلاپارک

جمع‌بندی مطالب …

آب و هوا گرم‌تر شده و کم‌کم داریم به فصل زیبای تابستان نزدیک می‌شویم و فضای زندگی خود را از خانه به خارج از خانه گسترش می‌دهیم. سرگرم کردن اعضای خانواده و مهمانان در فضای باز بسیار لذتبخش خواهد بود اگر شرایط و امکانات آن را به خوبی فراهم کنید. نیمکت ها و انواع میز و صندلی باغی شما را تشویق می‌کند که اوقات بیشتری از شبانه‌روز را در هوای آزاد سپری کرده و محوطه حیاط یا ویلای خود را به محیطی دلنشین و هیجان‌انگیز تبدیل کنید. اما آیا می‌دانید از بین انواع میز و صندلی برای فضای باز کدامیک را انتخاب کنید و بهترین کیفیت را از کجا بخرید؟

گروه صنعتی ویلاپارک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در صنعت مبلمان ویلایی، برترین برند تولیدکننده مبلمان باغی، تاب ریلکسی، انواع باربیکیو، چتر و سایبان در ایران است. برای دیدن نمونه‌کارها و سفارش محصول می‌توانید به صفحه پروفایل مبلمان فضای باز ویلاپارک مراجعه کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه