Chidaneh.com placeholder image

بهترین سایت فروش صنایع دستی خانگی را اینجا پیدا کنید

به قلم: مهشید بختیاری

صنایع دستی هر کشور آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و هنر و تمدن مردمان آن کشور است. در ایران نیز صنایع دستی بخش قابل توجهی از بازارهای سنتی هر شهر را از آن خود کرده است و نشانگر پیشینه‌ای قوی از فرهنگ اقوام مختلف کشور ماست. همین موضوع دلیل خوبی است تا به خریدن هنر دست استادکاران و صنعتگران هموطن خود تشویق شویم و دکوراسیون خانه‌هایمان را با این اقلام زیبا و دیدنی بیاراییم. اما در این روزها که پاندمی کرونا کشور را فرا گرفته و همه به دنبال راهی برای محدود کردن رفت و آمدهای روزمره خود هستیم چه چیزی بهتر از این که لوازم مورد نیاز خود را از یک آنلاین‌شاپ معتبر و خوشنام انجام بدهیم؟

امروز و در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین سایت فروش صنایع دستی خانگی آشنا کنیم، مجموعه‌ای بی‌نظیر از دست‌سازه‌های هنرمندان بنام ایرانی که تمام تلاش خود را کرده است تا تولیدات ملی باکیفیت و نفیس ایرانی آنطور که شایسته است، دیده شوند: فروشگاه گره گالری.

سرویس خواب بالسا

اگر شما هم قصد دارید دستی به سر و روی دکوراسیون منزل بکشید و حال و هوای خانه را عوض کنید این مطلب را از دست ندهید.

محصولات دکوراتیو گره گالری
قالی تبریز طرح ریحان شرابی
محصولات دکوراتیو گره گالری

محصولات دکوراتیو گره گالری
قالی تبریز طرح دیبا
محصولات دکوراتیو گره گالری

ویژگی‌های صنایع دستی چیست؟

برخلاف چیزی که همه فکر می‌کنند صنایع دستی چیزی بیشتر از یک سوغات ساده است و بخش جذاب و پویای دنیای امروز گردشگری را تشکیل می‌دهد، به خصوص کشور ما در حوزه صنایع دستی بسیار قوی عمل کرده و در تقویت اوضاع اقتصادی نقش بسزایی ایفا کرده است. اما اصلا خصوصیات اصلی صنایع دستی چیست؟

مواد اولیه بومی

اولین ویژگی که صنایع دستی بومی هر منطقه دارد این است که متریال اصلی و عمده آن از همان منطقه تامین شده باشد. بعنوان مثال صنعت منبت‌کاری هنری اصیل است که با ماده اولیه چوب انجام می‌شود اما ممکن است در کنار چوب از مواد جانبی دیگری برای دیزاین آن وسیله استفاده شود که متعلق به آن منطقه نیست، اما ماده اصلی و عمده آن بایستی بومی باشد.

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

انجام کار با دست

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که وسیله‌ای جزو صنایع دستی به شمار می‌رود که صفر تا صد آن با دست انجام شده باشد و هیچ ماشین‌آلاتی در ساخت آن دخالت نداشته باشد، در صورتی که این تصور اشتباه است. حوزه صنایع دستی نیز با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده و برخی از بخش‌های آن به ابزارآلات محول شده است. به عنوان مثال در زمینه معرق و منبت آماده‌سازی چوب با اره برقی انجام می‌گیرد اما مابقی کار دست‌ساز است. در حقیقت اگر بیش از 50 درصد کار توسط دست انجام شده باشد مفهوم صنایع دستی محقق شده است.

اندیشه خلاق

ورود خلاقیت و نوآوری در هر عرصه‌ای باعث رونق و توسعه آن خواهد شد. اگر در مراحل ساخت یک محصول دچار تکرار و یکنواختی شویم و هیچ تنوع و ابتکاری خرج نکنیم خیلی زود بازار کارمان کساد می‌شود و اصطلاحا محصولمان از سکه می‌افتد. بنابراین خلاقیت و هوشمندی از فاکتورهای اساسی تولید صنایع دستی هستند. 

نمود فرهنگی

هر شهر و منطقه‌ای دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی است و ارزش‌ها و قابلیت‌های مخصوص خودش را دارد. صنایع دستی باید راوی خوبی برای بیان سنت‌ها و هنر و تمدن آن شهر باشد و بار فرهنگی منطقه را به دوش بکشد.

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

صنایع دستی در دکوراسیون چه نقشی دارد؟

اگر در خانه یا محل کارتان نشسته‌اید یک نگاهی به دور و اطراف خود بیندازید، کدامیک از اکسسوری‌های محیط پیرامونی شما برگرفته از هنر شرقی و سنتی ایرانی است؟ چقدر تلاش کرده‌اید تا در دکوراسیون خود هنر اصیل ایرانی را زنده نگه دارید؟ حضور صنایع دستی چقدر در چیدمان خانه شما پررنگ است؟ شاید با خود بگویید که دنیا به سمت صنعتی شدن رفته است و ما هم باید گام به گام با تکنولوژی پیش برویم و هنرهای دست‌ساز دیگر جایی در دنیای امروزی ندارند، اما این نوع تفکر یک نوع آفت فرهنگی است!

انعطاف یکی از قابلیت‌های هنر محسوب می‌شود و دست‌سازه‌های سنتی خودشان را با دنیای مدرن تطبیق می‌دهند. به عنوان مثال اگر در قدیم گلیم‌های عشایری با نقش و نگاره‌های روستایی بافته می‌شدند، امروزه بافندگان هنرمند ایرانی از نقوش مدرن‌تر و همه‌پسندتر استفاده می‌کنند و با تغییری هوشمندانه و خلاقانه با دنیای لوکس امروزی سازگار می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا هم فرهنگ کهن ایرانی حفظ شود و هم گام به گام با دنیای مدرن رشد کنیم و از تکنولوژی و پیشرفت‌های آن عقب نمانیم.

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

دکوراسیون خانه‌های ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با صنایع دستی زیبا و تحسین‌برانگیز وطنی روح متفاوتی در آن به جریان می‌افتد. در حقیقت دکوراسیون هر خانه انعکاس ذوق و سلیقه صاحبخانه آن است. به کار بردن صنایع دستی در چیدمان منزل گرما و انرژی منحصربفردی به آن می‌بخشد و دلیل آن هم روحی است که پشت هرکدام از این لوازم وجود دارد. مطمئنا زمانی که ما به یک گلدان دست‌ساز و کار شده نگاه می‌کنیم حسمان متفاوت‎‌تر از وقتی است که گلدانی معمولی می‌بینیم، زیرا می‌دانیم که آن گلدان دست‌ساز با جوشش هنر و قریحه افراد بومی شکل گرفته و برای آن دقت و زمان زیادی خرج شده است. همین مساله جذابیت آن را چندین برابر می‌کند و علاوه بر چشم، ذهن ما را نیز درگیر خواهد کرد.

بسیاری بر این باورند که لوازم دکوراتیو سنتی به دلیل دست‌ساز بودنشان بسیار گرانقیمت‌اند ، اما باید بدانید که امروزه هنرهای دستی تبدیل به یک صنعت مجزا شده و تولید انبودهی که در آن شکل گرفته باعث شده تا بتوانیم با هزینه کمتر جنس دلخواهمان را تهیه کنیم. درست است که اگر صنایع دستی هر منطقه از شهر مبداءشان خریداری شوند لطف بیشتری دارند اما در نزدیکی خودمان نیز اسباب و وسایل هنری زیادی وجود دارد که می‌توانید با یک خیابان‌گردی عصرگاهی آن‌ها را به خانه بیاورید و یا از طریق سایت فروش صنایع دستی خانگی این اجناس را سفارش بدهید.

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

چرا سایت فروش صنایع دستی خانگی؟

بسیاری از ما دوست داریم برای خرید اسباب و وسایل خانه شخصا مغازه‌ها را بگردیم، اجناس را حضورا ببینیم و بازار را زیر و رو کنیم، اما پاندمی کرونا باعث شد بسیاری از ما دست از وسواس برداریم و به مزایای خرید آنلاین اشراف بیشتری پیدا کنیم. 

صرفه‌جویی در زمان و انرژی

با خرید آنلاین از سایت فروش صنایع دستی خانگی دیگر نیاز نیست زمان زیادی را برای گشت و گذار در بازار اختصاص بدهیم و با چند کلیک ساده می‌توانیم خریدی مطمئن را تجربه کنیم. به خصوص اگر شاغل، دانشجو یا کارمند باشید و زمان آزاد زیادی در اختیار نداشته باشید. 

مقایسه کردن کالاها

شاید تجربه کرده باشید که پس از خرید یک کالا، جنسی بهتر و خوش‌کیفیت‌تر از آن را در فروشگاه بعدی پیدا می‌کنید و خریدی که کرده‌اید دیگر به دلتان نمی‌چسبد. در سایت فروش صنایع دستی خانگی می‌توانید به راحتی رنگ‌ طرح‌ برند تولیدکننده و قیمت انواع صنایع دستی مختلف را با هم مقایسه کرده و در نهایت بهترین محصول را انتخاب کنید.

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

دسترسی شبانه‌روزی

هنگام خرید حضوری با محدودیت زمان مواجهید، با وجود مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا و تایم کاری محدود فروشگاه‌ها در بازار خیلی‌ها قید رفت و آمد را می‌زنند و به سفارش آنلاین روی می‌آورند. در خرید از سایت فروش صنایع دستی خانگی می‌توانید هر ساعتی از شبانه‌روز به فروشگاه مراجعه کنید و برای خرید خود آزادانه تصمیم بگیرید. در حقیقت بازار شما صفحه موبایل و لپ‌تاپ شماست و می‌توانید بدون هیچ اتلاف وقتی سفارش دلخواهتان را در زمانی کوتاه دریافت کنید.

استفاده از نظرات کاربران

هیچ ضمانتی مطمئن‌تر از تجربه افرادی نیست که از کالای موردنظر شما استفاده کرده‌اند و در مورد کیفیت آن نظر می‌دهند. در اکثر سایت‌های فروش آنلاین بخشی به نام ثبت نظرات کاربران وجود دارد و شما می‌توانید مرغوبیت محصولات موردنظرتان را از این طریق سبک سنگین کنید و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. 

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

هدف از راه‌اندازی سایت فروش صنایع دستی خانگی …

مجموعه «گره گالری» کالکشنی بی‌نظیر از محصولات دست‌ساز هنرمندان ایرانی است، در برهه‌ای از زمان که دنیا به کالاهای لوکس و ماشینی روی آورده است و هنرهای دستی در حال فراموش شدن هستند این مجموعه تصمیم گرفته است تا با تلفیق هنر نوین و سنتی از صنعتگران ایرانی و تولیدات ملی حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه به عمل آورد. 

«گره گالری» سعی دارد تا هنر سنتی دیروز را به دنیای مدرن و لوکس امروز گره بزند و با ارائه دادن اقلام دکوراتیو و کاربردی گستره فعالیت خود را به حوزه برون‌مرزی وسعت ببخشد و از این طریق هنر سنتی ایرانی را در اقصی نقاط جهان به نمایش بگذارد. 

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

محصولات دکوراتیو گره گالری
ظروف پذیرایی شیک و جدید
محصولات دکوراتیو گره گالری

کلام پایانی

امروزه و به تبع صنعتی شدن تولیدات، صنایع دستی ارزش و جایگاه واقعی خود را از دست داده است، در حالی که کشور ما طی سالیان طولانی یکی از ابرقدرت‌های این صنعت در منطقه بوده است. بافت انواع قالی و قالیچه، ظروف سنگی و سفالی، انواع تراش‌کاری‌های چوبی، زرکوبی، خاتم‌کاری و هنرهای گرانبهای دیگر جزئی از فرهنگ و هویت ملی ما هستند و مجموعه «گره گالری» با راه‌اندازی سایت فروش صنایع دستی خانگی گامی بلند در جهت احیای این فرهنگ برداشته است.

«شما نیز می‌توانید برای تماشای محصولات دست‌ساز این مجموعه به صفحه پروفایل محصولات دکوراتیو گره گالری مراجعه کنید و سفارشات خود را از همین طریق ثبت بفرمایید».

 

پیشنهاد چیدانه به شما:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه