Chidaneh.com placeholder image

آبی روشن در دکوراسیون خانه این زوج جوان در تنکابن

به قلم: مهسا پوررضا

از رنگ آبی در دکوراسیون زیاد استفاده می‌شود. این رنگ طیف‌های مختلفی دارد. اما به طور کلی شامل دو دسته اصلی آبی تیره و آبی روشن می‌شود. از نظر روانشناسی رنگ آبی تاثیر شگرفی در ایجاد حس آرامش در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. آبی نماد آرامش، صلح و امنیت است. بنابراین برای ایجاد احساس راحتی و آرامش بخشی از فضای داخلی خانه، توصیه می‌شود تا از رنگ آبی استفاده شود. در این مقاله از تورچیدانه به آبی روشن در دکوراسیون خانه این زوج جوان در تنکابن  می پردازیم.که به صورت زیبا و هوشمندانه ای از ترکیب آبی تیره و آبی روشن در  کنار یک دیگر استفاده کرده اند. با ما همراه باشد.

دکوراسیون پذیرایی با رنگ آبی

آبی روشن در دکوراسیون خانه این زوج جوان در تنکابن

به گفته زوج جوان تاثیر شگفت انگیز رنگ ها بر زندگی و ادارک انسانها، هرگز قابل چشم پوشی نیست. لذا توجه به مبحث رنگ ها چه در معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی و چه در دیگر مباحث انسانی قابل اهمیت می باشد. برای تصدیق این نکته مبنی بر ضرورت شناخت صحیح و کاربرد هر یک از رنگ ها در زندگی و اینکه بتوانیم قدرت باورنکردنی رنگ ها را تا حدی در زندکی خود درک کنیم، زوج جوان رنگ آبی را جهت استفاده در چیدمان خانه خود انتخاب کرده اند که یکی از بهترنی گزینه ها نیز برای چیدمان به سبک اسکاندیناوی محسوب می شود.

سرویس خواب بالسا
آشپزخانه سفید و چیدمان به رنگ آبی

مشخصات کلی خانه 

تعداد افراد ساکن:دو نفر 
شغل: کارمند 
موقعیت: شمال تنکابن
متراژ: 87
سال ساحت: 1397
طبقه دوم
ملک شخصی
تعداد خواب: 2
سبک: ترکیب اسکاندیناوی، بوهو
رنگ غالب: آبی روشن
طراح: فائزه مجدی

مبلمان به رنگ آبی

رنگ آبی در مبلمان خانه فائزه؛ ترکیب رنگ آبی روشن در دکوراسیون

همیشه مبلمان در دکوراسیون جزء اولین المان ها است. از نظر صاحبان خانه، با وجود دکوراسیون روشن و ترکیب تزئینات متضاد ،مبل های آبی تبدیل به مرکز توجه در اتاق نشیمن شده است. رنگ سفید با تناژهای مختلف آبی به خوبی ست می شود. که در اینجا از پرده های سفید ساده، کف پوش سفید و دیوار های سفید رنگ استفاده کرده اند. استفاده از وسایل دکوری چوبی نیز نه تنها پالت رنگی شما را متنوع می کند، بلکه باعث ایجاد گرما و انرژی در فضای اتاق می شود. که میز تلویزن و میز وسط مبلی چوبی استفاده شده در خانه زوج جوان ترکیب جذابی را به وجود آورده است.

مطالب بیشتر: مبل آبی ، انتخاب علیرضا و هاله برای چیدمان خانه!

دیوار رنگ آبی و کنسول سفید

دکوراتیوهای خانه زوج جوان به رنگ آبی

از نظر فائزه و همسرش دکوراتیوهای کوچک به رنگ سفید برای اینکه بهتر به چشم بیاییند، باید به همراه رنگ‌های متضاد و خاص کنار هم قرار گیرند تا نشان خونسردی و اعتماد به نفس موجود در خود را به رخ بکشند. در این بخش از خانه از دیوار رنگ سبز آبی استفاده شده است که برای هر آنچه بهتر به نمایش در آمدن آن از کنسول سفید و آینه سیاه رنگ استفاده کرده اند. اما در دکوراتیوهای بزرگ،  مانند بخش چذیرایی رنگ کناری و مکمل مناسب از هم خانواده آن رنگ استفاده شده است. یعنی برای آبی تیره از آبی روشن استفاده کرده اند.

مطالب بیشتر: پالت رنگ کله غازی در دکوراسیون و تزیینات منزل

پذیرایی به رنگ آبی

دکور آبی در اتاق دارای پنجره مشرف به آفتاب

 به گفته صاحبان خانه برای اتاق پذیرایی که دارای پنجره های مشرف به سمت آفتاب هستند، استفاده از رنگ آبی روشن در دکوراسیون و سایه های حاصل از آن بهترین گزینه محسوب می شود. دکوراسیون، مبلمان، چاپ روی پارچه کوسن ها، اثاثه یا لوازم داخلی، فرش همگی در این خانه زوج جوان با توجه به میزان خوب نورگیر بودن اتاق پذیرایی یک شکل هماهنگ و زیبا ایجاد کرده است.

چرا  دکوراسیون به سبک اسکاندیناوی؟

علت انتخاب سبک اسکاندیناوی به گفته فائزه و همسرش در مرحله اول مدرن و معاصر بودن آن و دیگر آن که سریع به آن خو می گیرید و سبکی گرم و صمیمی است.در عین حال که سبک دکوراسیون اسکاندیناوی به زیبایی خانه توجه دارد، به روی کاربردی بودن، عملگرایی، مرتب بودن دکوریجات آن نیز تمرکز می کند.از نظر صاحبان خانه  برای دکوراسیون به این سبک، باید سعی کنید در حد امکان فضایی ساده و بدون در هم ریختگی و شلوغی ایجاد کنید. مانند سبک دکوراسیون مینیمال بوده ولی یکی از مهم ترین تفاوت آن ها استفاده از رنگ های گرم و لوازم به رنگ چوب محسوب می شود که در اتاق خواب این زوج توجه به این نکات و رعایت آن به چشم می خورد.

مطالب بیشتر: سبک اسکاندیناوی، خانه پرنور زهره و یاشار در تهران!

استفاده از میز نهار خوری جهت جدا سازی

آبی روشن در دکوراسیون آشپزخانه؛ استفاده بیهنه از فضا

امروزه به دلیل افزایش آپارتمان نشینی و شیوه های جدید معماری، خطوط مشخص بین فضای اتاق نشیمن و آشپزخانه نامحسوس تر شده و سبک های طراحی داخلی با پلان باز بسیار محبوب شده است. که شامل خانه زوج جوان ما در تنکابن نیز می شود. در اینجا از فضای آشپزخانه بهترین استفاده صورت گرفته است. میز ناهار خوری رنگی به عنوان جدا کننده استفاده شده است که هم حریم اتاق پذیرایی را از آشپزخانه جدا می کند و هم  از جهت دسترسی آن برای  سرو غذا و نزدیکی به آشپزخانه بهترین موقعیت را دارا می باشد. همچنین استفاده از رنگ سفید در کابینت، دیوار و پرده آشپزخانه نه تنها به بزرگ تر جلوه کردن آشپزخانه کمک می کند بلکه ترکیب رنگی بسیار مناسبی با رنگ آبی صندلی ها ایجاد کرده است. صاحب‌خانه سعی کرده آبی روشن در دکوراسیون آشپزخانه را با صندلی‌های رنگی میز غذاخوری ایجاد نماید.

چیدمان بالکن

جمع بندی:

بدون شک چیدمان و دکوراسیون هر خانه نمایانگر سلیقه و خصوصیات صاحبان خانه است. در این مقاله از تور چیدانه به آبی روشن در دکوراسیون خانه این زوج جوان در تنکابن پرداختیم. استفاده از رنگ آبی روشن رنگ آبی آرامش و متانتی در ذات خود دارد که در هیچ رنگ دیگری دیده نمی شود. مخصوصا هر چقدر هم که روشن تر می شود تاثیرات روانی و مثبت آن بیشتر نمود پیدا می کند. زوج جوان با استفاده  از رنگ آبی و توجه به ترکیب سبک اسکاندیناوی،بوهو دکوراسیون زیبایی خلق کرده اند که به صورت کامل به آن پرداختیم.

شما هم می توانید برای شرکت در تورهای خانه گردی چیدانه، تصاویر منزل زیبای خود را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه