Chidaneh.com placeholder image

با دکوراسیون سبک پاپ آرت در فضایی پرانرژی زندگی کنید!

به قلم: نادیا مهردادیان

در میان انواع سبک دکوراسیون داخلی، دکوراسیون سبک پاپ آرت یکی از زنده‌ترین و جالب‌ترین سبک‌ها است که اخیرا بسیار موردتوجه قرار گرفته‌است. غنای رنگ‌ها، فرم‌های منحصربه‌فرد و انرژی فوق‌العاده از ویژگی‌های بارز سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی است و اگر به دنبال ایجاد فضایی پویا و هیجان‌انگیز هستید، انتخاب این سبک بهترین گزینه است. در ادامه چیدانه شما را با طراحی داخلی با سبک پاپ آرت آشنا خواهد کرد.

دکوراسیون سبک پاپ آرت
سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی

تاریخچه مختصری از سبک پاپ آرت

پاپ آرت به عنوان یک جنبش هنری، شکلی از هنر مدرن است که در بریتانیا و ایالات متحده شکل گرفته و تکامل یافته‌است. کلمه پاپ آرت از نظر لغوی مخفف هنر مردمی است و علت شکل‌گیری آن واکنش به تولید انبوه بوده‌است. درواقع هنرمندی به نام اندی‌وارهول تصویری از مرلین‌منرو تهیه می‌کند که این تصویر آغازگر پاپ آرت در معماری شناخته می‌شود. 

سرویس خواب بالسا

به‌همین‌ترتیب سبک پاپ آرت ابتدا در آمریکا و بعد در کشورهای اروپایی به شکل نقاشی‌ها و فیگورهای کوچک نمود پیدا کرد و بعدها به‌طور گسترده روی کاغذدیواری، پارچه و لباس، پوستر، برچسب و علائم و همچنین وسایل دکوراسیونی دیده شد. امروزه Pop Art به عنوان سبک دکوراسیون پاپ آرت شناخته می‌شود و تاکید اصلی آن بر تغییرات مداوم، تنوع، تفریح، روحیه شورشی و اشیای دورریختنی است.

طراحی داخلی با سبک پاپ آرت
سبک پاپ آرت

دکوراسیون سبک پاپ آرت موردپسند چه کسانی است؟

اگر به استفاده از رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش و فرم‌های خاص در طراحی داخلی و چیدمان علاقه‌مند هستید، سبک پاپ آرت را به‌عنوان سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. دکوراسیون سبک پاپ آرت یک انتخاب جسورانه و متفاوت برای افرادی است که تمایز و خاص بودن را ترجیح می‌دهند و این سبک به‌دلیل احساسی و پرانرژی بودن، بیشتر موردپسند جوانان و افراد خلاق است. استفاده از سبک پاپ آرت در دکوراسیون اتاق خواب کودکان نیز بسته به روحیات آنها، انتخاب مناسبی است.

سبک پاپ آرت در دکوراسیون
ویژگی‌های اصلی سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی

ویژگی‌های اصلی سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی

سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی تاحدی غیرمعمول به‌نظر می‌رسد. این سبک اشیاء معمولی و کالاهای مصرفی را به سطح آثار هنری رسانده و سپس همه آنها را در اشکال عجیب‌و‌غریب و رنگ‌های روشن و متضاد ترکیب کرده‌است. از ویژگی‌های اصلی سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی می‌توان به رنگ‌های رنگین‌کمانی، اشکال پر زرق‌و‌برق، استفاده از الیاف مصنوعی و پلاستیک، عناصر تکراری، پوسترها و اشیای کاربردی با فرم جذاب اشاره کرد که در ادامه به‌طور مفصل به آنها پرداخته می‌شود.

رنگ در طراحی داخلی با سبک پاپ آرت
رنگ در دکوراسیون سبک پاپ آرت

رنگ در طراحی داخلی با سبک پاپ آرت

مهمترین اصل در دکوراسیون سبک پاپ آرت رنگ است. رنگ‌های مورداستفاده در این دکوراسیون رنگ‌های شاد، غنی، روشن و متضاد مانند قرمز، مرجانی، سیاه، زرد، نارنجی، سبز، آبی و تنالیته‌های محتلف صورتی هستند. در دکوراسیون پاپ آرت برای ایجاد فضایی متعادل و زیبا بهتر است از بین رنگ‌های ذکر شده، دو رنگ متضاد به‌همراه یک رنگ خنثی مانند سفید، به عنوان رنگ پس‌زمینه انتخاب شود. درنظر داشته باشید که در طراحی داخلی با سبک پاپ آرت پالت رنگ محدود نیست و رنگ‌های نئون، کمیک‌ها و بسیاری از جزییات تزیینی می‌توانند بدون محدودیت استفاده شوند.

مبل در دکوراسیون منزل پاپ آرت
مبلمان در دکوراسیون منزل پاپ آرت

مبلمان در دکوراسیون منزل پاپ آرت

مبلمان در دکوراسیون منزل پاپ آرت بسیار جذاب هستند و شکل آنها هیچ شباهتی به مبلمان عادی و مرسوم موجود در بازار  ندارد. مبلمان مورداستفاده در این سبک با اشکال غیرمعمول و الگوهای انتزاعی، رنگ‌های غنی، بافت صاف و سطوح براق طراحی و ساخته می‌شوند. مبلمان به سبک دهه 60، مبل‌های مینیمالیستی، صندلی‌های تخم‌مرغی و صندلی‌های ساخته شده با مواد پلاستیکی نیز برای دکوراسیون پاپ آرت عالی به‌نظر می‌رسند. 

نقش دیوارها در دکوراسیون خانه پاپ آرت
دکوراسیون خانه پاپ آرت

نقش دیوارها در دکوراسیون خانه پاپ آرت

دیوارها در دکوراسیون خانه پاپ آرت معمولا روشن هستند و رنگ‌ها و الگوهای مختلفی را باهم ترکیب می‌کنند. نقاشی تزئین شده با گرافیت، پوسترها، بریده‌های روزنامه و کاغذ دیواری‌هایی که در طراحی آنها از نقوش خاص و تصاویر کارتونی استفاده شده و رنگ‌های متنوع و شادی دارند، برای دکوراسیون پاپ آرت مناسب می‌باشند. 

یکی از ایده‌ها برای بالا بردن جذابیت دکوراسیون سبک پاپ آرت این است که یک دیوار سفید باقی بماند، دو دیوار دیگر با رنگ‌های متضاد رنگ‌آمیزی شوند و دیوار چهارم دارای الگوی تکراری باشد.

دکوراسیون منزل پاپ آرت
تزیینات سقف در دکوراسیون سبک پاپ آرت

تزیینات سقف در دکوراسیون سبک پاپ آرت

تزیینات و طراحی سقف در دکوراسیون سبک پاپ آرت به‌عنوان دیوار چهارم، اهمیت ویژه‌ای دارد. گاهی اوقات ممکن است تزیین سقف با یک گچبری ساده و رنگ خنثی، فضایی منحصربه‌فرد ایجاد کند اما در برخی موارد طرح‌های انتزاغی روی سقف جذابیت فضا را دوچندان خواهد کرد.

دکوراسیون پاپ آرت
پوشش کف در دکوراسیون پاپ آرت

پوشش کف در دکوراسیون پاپ آرت

کف در دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت نقشی خنثی دارد و نقش اصلی را دیوارها و مبلمان ایفا می‌کنند. با این حال نمی‌توان از اهمیت آن در ایجاد یک فضاهای داخلی جذاب صرف‌نظر کرد. به‌همین‌دلیل پوشاندن آن با رنگ‌های خنثی، روشن و بدون بافت پیشنهاد می‌شود. همچنین لمینت و یا فرش‌هایی با طرح هندسی و پوست طبیعی حیوانات هم گزینه‌های قابل توجهی هستند.

دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت
متریال مورداستفاده در دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت

متریال مورداستفاده در دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت

مواد متریال مورداستفاده در دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت چه طبیعی باشند و چه مصنوعی، گران‌قیمت نیستند. چراکه می‌توان از پلاستیک، کاغذ، فلز، شیشه و همچنین چرم مصنوعی در این دکوراسیون استفاده کرد.

سبک پاپ آرت در دکوراسیون
نورپردازی در دکوراسیون سبک پاپ آرت

جلوه‌ی بیشتر‌ سبک پاپ آرت در دکوراسیون با نورپردازی

مانند تمام سبک‌های دکوراسیونی و طراحی‌های داخلی، جلوه‌ سبک پاپ آرت در دکوراسیون داخلی منزل نیز با نورپردازی دوچندان خواهد شد. برهمین‌اساس استفاده از انواع لوستر فانتزی، لامپ‌های سقفی رنگی، نورافکن‌ها، چراغ‌های LED و نئون با حالت‌های رنگی مختلف در این سبک دکوراسیون پیشنهاد می‌شود.

کوسن های دکوراسیون پاپ آرت
تابلوها در دکوراسیون پاپ آرت

عناصر دکوراسیونی مناسب برای دکوراسیون پاپ آرت

1) دکوراسیون پاپ آرت با استفاده از قاب‌عکس، تصاویر و پوسترهایی از هنر پاپ روی دیوارها و پرتره‌ای از چهره افراد مشهور مانند مرلین مونرو، الویس پریسلی، مائو زدونگ مشخص می‌شود.

2) تابلوها نقش مهمی در دکوراسیون سبک پاپ آرت دارند و جزو مهم‌ترین فاکتورهای طراحی داخلی طبق این سبک هستند. تابلوهای پاپ آرت از نقوش مختلف، رنگ‌های متنوع و تصاویر کارتونی و تبلیغلتی تشکیل شده‌اند.

3) مجسمه‌ها و پیکره‌های غیرمعمول و همچنین گلدان‌ها، بطری‌ها و ساعت‌های خاص، تکمیل‌کننده دکوراسیون سبک پاپ آرت هستند.

4) غیرمعمول‌ترین اشیا مثل ظروف درخشان، یک چراغ رومیزی سوپرمن و حتی یک کاسه توالت صورتی از جذابیت‌های دکوراسیون داخلی به سبک پاپ آرت است.

5) یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آوردن سبک پاپ آرت به فضای زندگی‌تان، استفاده از کوسن‌های رنگارنگ با طرح‌های فانتزی در کنار مبل‌های ساده و تک‌رنگ است.

6) نمایان بودن اجسام روی طاقچه‌ها و سکوها و یا پنهان کردن آنها در کمدهای داخلی یا دیواری از ویژگی‌های دکوراسیون سبک پاپ آرت است، زیرا کابینت و کمدها در این سبک کاربرد زیادی ندارند.

تابلوها در سبک پاپ آرت
سبک پاپ آرت در اتاق خواب

کلام آخر

این مطلب از چیدانه این موضوع را بیان می‌کند که دکوراسیون سبک پاپ آرت یک سبک فوق‌العاده پرانرژی و جذاب است که بااستفاده از رنگ و وسایل در دسترس و فرم‌های خاص و غیرمعمول،‌ فضای داخلی پویا و منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند. تابلوها و پرتره‌های افراد مشهور یکی از عناصر دکوراسیونی اصلی این سبک است و طرح رنگ در سبک پاپ آرت روشن و متضاد است.

"برای کاربرد و طراحی دکوراسیون سبک پاپ آرت در فضای موردنظرتان می‌توانید از چیدانه کمک بگیرید.“

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه