Chidaneh.com placeholder image

سرویس خواب چستر؛ شیک‌ترین مدل‌های سرویس خواب طرح چستر

به قلم: نادیا مهردادیان

باتوجه به اهمیت دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب یک سرویس خواب شیک با تخت خوابی راحت، علاوه‌بر ایجاد محیطی جذاب، آرامش و آسایش شما را فراهم خواهد کرد. بر‌همین‌اساس تخت خواب‌های پارچه‌ای که موردپسند بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند و در میان آنها سرویس خواب چستر، انتخاب بسیار مناسبی برای تکمیل کردن دکوراسیون موردعلاقه شما هستند. برای پی بردن به ویژگی‌های مثبت این مدل تخت خواب و دلیل محبوبیت تخت خواب مدل چستر، در ادامه‌ی این مطلب همراه چیدانه باشید. 

سرویس خواب چستر
مدل سرویس خواب چستر

معرفی سرویس خواب چستر

به‌منظور معرفی این مدل تخت خواب می‌توان گفت که چستر- Chester یک کلمه انگلیسی است و لمسه‌دوزی‌های مرتب و حرفه‌ای، شاخصه اصلی مبل و سرویس خواب چستر می‌باشد. لمسه‌دوزی شامل تو رفتگی و برجستگی‌هایی است که توسط سوزن و با هنر دست رویه‌کوب ماهر در سطوح پارچه‌ای و یا چرم ایجاد می‌شود. تخت خواب مدل چستر یا چستر فیلد نیز یکی از انواع تخت خواب‌های پارچه‌ای است که از چوب و پارچه ساخته شده و لمسه‌دوزی‌های آن ظاهری زیبا و لوکس به این تخت خواب بخشیده است. 

سرویس خواب بالسا

در برخی از مدل‌های سرویس خواب چستر برای شیک‌تر و زیباتر شدن ظاهر آن، از نگین‌های کریستالی یا دکمه‌های تزئینی براق در قسمت‌های لمسه‌دوزی تاج و یا تمام قسمت‌های تخت استفاده می‌کنند. با این وجود مدل سرویس خواب چستر ساده نیز محبوبیت قابل‌توجهی در میان مردم دارد! 

تخت خواب مدل چستر
سرویس خواب کامل چستر

سرویس خواب کامل چستر شامل چه اجزایی است؟

سرویس کامل تخت خواب چستر شامل 6 جز اصلی است که عبارتند از:

  1. تخت خواب
  2. پاتختی
  3. کمد
  4. میز آرایش
  5. پاف
  6. آینه

همانطور که گفته شد این مدل سرویس خواب از دو متریال چوب و پارچه ساخته می‌شود. به‌همین‌ترتیب تخت خواب مدل چستر که مهم‌ترین بخش سرویس خواب است، به‌همراه پاف از جنس پارچه‌ای، و بقیه اجزای آن چوبی و یا ترکیبی از این دو متریال هستند.

سرویس تخت خواب چستر
عکس سرویس خواب چستر

ویژگی‌های سرویس تخت خواب چستر

سرویس تخت خواب چستر به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن یکی از مدل‌هایی است که همیشه مورد انتخاب افراد، به‌خصوص عروس و دامادها بوده‌است. تنوع در رنگ، مدل، پارچه و هماهنگی آن با سبک‌های مختلف دکوراسیونی در فضاهای متفاوت، از دلایل محبوبیت این نوع تخت خواب می‌باشد که در ادامه به‌طور مفصل به هریک از این ویژگی‌ها پرداخته خواهد شد.

سرویس خواب چستر رنگی
سرویس خواب چستر پایه دار

1) سرویس خواب چستر رنگی با رنگ‌های شاد و متفاوت:

چوب و پارچه‌ی به‌کار رفته در سرویس خواب مدل چستر این امکان را ایجاد می‌کند تا بتوان طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را برای آن درنظر گرفت. برهمین‌اساس سرویس خواب چستر رنگی با رنگ‌های متنوع برای کسانی که به رنگ‌های شاد یا محیط‌های رنگی علاقه‌مند هستند، انتخاب بسیار مناسبی است. از طرفی تنوع رنگ موجود در این مدل سرویس خواب، باعث می‌شود که متناسب با دکوراسیون اتاق خواب‌تان، بهترین و شیک‌ترین رنگ را برای مدل سرویس خواب چستر انتخاب کنید.

سرویس خواب چستر سفید
سرویس خواب چستر رنگ سفید

سرویس خواب چستر سفید

در میان تنوع رنگی موجود، سرویس خواب چستر سفید به دلیل ست شدن و هماهنگی با سایر رنگ‌ها موردپسند بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته‌است. این رنگ تخت خواب یک انتخاب مناسب برای چیدمان خاص و شیک اتاق خواب‌های کلاسیک و  مدرن است. توجه داشته باشید که رنگ سفید در سرویس خواب یک نفره چستر برای اتاق خواب دخترانه و پسرانه و همچنین برای سرویس خواب دو نفره چستر قابل استفاده است.

سرویس خواب چستر طوسی
سرویس خواب چستر شیک

سرویس خواب چستر طوسی

اگر به رنگ‌های خنثی و سبک‌های مدرن و مینمیال علاقه دارید، سرویس خواب چستر طوسی ساده بهترین پیشنهاد برای شما است. این رنگ از تخت خواب چستر هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و با رنگ‌های شاد به خوبی هماهنگ خواهد شد. 

سرویس خواب چستر زیبا
سرویس خواب مدل چستر

2) تنوع مدل‌ سرویس خواب چستر:

برای داشتن انتخاب راحت‌تر، بهتر است بدانید که مدل‌های متنوع سرویس خواب تک نفره چستر و نوع دو نفره آن در بازار موجود می‌باشد که باتوجه به کیفیت چوب یا فلز مورداستفاده در ساخت آن و همچنین جنس پارچه و کیفیت دوخت، قیمت‌های متفاوتی دارد. به‌طورکلی سرویس خواب مدل چستر به سه دسته‌ی زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • مدل‌ سرویس خواب چستر تمام لمسه
  • سرویس خواب مدل نیو چستر
  • تخت خواب مدل هد چستر

لازم به ذکر است که سرویس خواب مدل نیو چستر، مدل‌های سرویس خواب چستر جدید هستند که ممکن است در بدنه و نوع پایه‌ها کمی باهم تفاوت داشته باشند. در تخت خواب مدل هد چستر نیز فقط تاج تخت خواب دارای لمسه‌کاری است. 

اینکه چه مدل از این نوع سرویس خواب را می‌پسندید، کاملا بستگی به سلیقه شخصی و نوع دکوراسیون داخلی منزل‌ شما دارد و این نکته را فراموش نکنید که می‌توانید به‌جای خرید سرویس کامل تخت خواب چستر، فقط تخت خواب را انتخاب کنید و در کنار وسایل دیگر از آن استفاده کنید!

سرویس خواب چستر چرم
سرویس خواب چستر رنگ کرم
سرویس خواب چستر جدید

3) پارچه‌های مورد استفاده در سرویس خواب چستر جدید:

برای ساخت سرویس خواب چستر جدید از انواع پارچه‌ها در ترکیب‌های زیبا و جذاب استفاده می‌شود. معمولا پارچه‌های به‌کار رفته در این ترکیب‌ها از جنس جیر، مخمل و چرمی هستند که بیشتر در قسمت تاج تخت‌ها، پاف، صندلی میز آرایش و بعضا روی درهای کمد و کشوها استفاده می‌شوند. تمامی این پارچه باعث می‌شوند که فضای اتاق خواب شیک به‌نظر برسد، اما اگر تمایل دارید فضایی لوکس داشته باشید، مدل سرویس خواب چستر چرم بهترین انتخاب است.

سرویس خواب طرح چستر
سرویس خواب دو نفره چستر

4) خاص بودن سرویس خواب طرح چستر:

از گذشته‌های دور تا به امروز استفاده از سرویس خواب‌های چوبی و یا مشتقات چوب، رواج بیشتری داشته است. اما شما می‌توانید با انتخاب سرویس خواب طرح چستر فضایی متفاوت را با دکوراسیونی خاص ایجاد کنید و این نکته را فراموش نکنید که این مدل تخت خواب برای افرادی که علاقه بسیاری به فضاهای لوکس دارند، مناسب‌تر است. 

مبل و سرویس خواب چستر
سرویس تخت خواب چستر

5) هماهنگی مدل سرویس خواب چستر با سبک های مختلف:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدل سرویس خواب چستر این است که با سبک‌های دکوراسیونی مختلف هماهنگی دارد. به‌عبارتی دیگر، سرویس خواب طرح چستر با دکوراسیون کلاسیک سازگار بوده و می‌تواند با سبک مدرن نیز هارمونی داشته باشد.

سرویس خواب نوجوان چستر
سرویس خواب یک نفره چستر

سرویس خواب نوجوان چستر هم دخترانه است هم پسرانه!

یکی‌دیگر از ویژگی‌های این نوع سرویس خواب این است که سرویس خواب یک نفره چستر هم برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و هم اتاق خواب پسرانه قابل‌استفاده است و نوع رنگ، جنس، مدل و طراحی‌ آن، دخترانه یا پسرانه بودن سرویس خواب چستر را مشخص می‌کند.

معمولا در سرویس خواب نوجوان چستر دخترانه، قسمت لمسه‌دوزی‌ها دارای تزیینات کریستالی و براق هستند و سرویس خواب چستر رنگی و شاد در رنگ‌های بنفش، صورتی، سفید یا لیمویی انتخاب‌های مناسبی برای دختران هستند. 

در مورد سرویس خواب تک نفره چستر پسرانه نیز طیف‌های مختلف رنگ‌های آبی، سورمه‌ای، قهوه‌ای و همچنین رنگ‌های خنثی پیشنهادهای خوبی می‌باشند.

سرویس خواب چستر زرد
سرویس خواب کامل چستر

نکات موردتوجه در هنگام خرید سرویس خواب چستر

کیفیت پارچه: توجه داشته باشید که سرویس خواب چستر از چرم و پارچه مرغوب تهیه شده باشد که هم ضدحساسیت بوده و هم برای نشستن طولانی‌مدت به شما احساس راحتی بدهد.

چوب بادوام: دقت کنید که در ساخت سرویس خواب مدل چستر از چوب‌های بادوام و باکیفیت استفاده شده باشد تا در طول زمان آسیب نبیند.

ابعاد و اندازه: به ابعاد و اندازه سرویس خواب کامل چستر دقت کنید که کاملا متناسب با فضای اتاق خواب شما باشد و بیهوده فضا را اشغال نکند.

تخت خواب چستر
عکس تخت خواب چستر

آیا سرویس خواب چستر برای اتاق‌خواب‌های کوچک مناسب است؟

اگر اتاق خواب کوچکی دارید که فضای کافی برای قرار دادن سرویس خواب دو نفره چستر یا نوع یک نفره آن وجود ندارد ولی شما علاقمند به این مدل از تختخواب‌ها هستید، بهترین پیشنهاد این است که از مبل‌ تختخواب شو چستر استفاده کنید. در این صورت می‌توانید مبل و سرویس خواب چستر را به‌طور همزمان داشته باشید و از این مدل بسیار کاربردی که دارای اندازه‌ها و مدل‌های متفاوت، لوکس و جذابی است، برای دکوراسیون اتاق‌خواب‌های کوچک‌تان بهره بگیرید.

سرویس خواب چستر آجری
سرویس خواب چستر سورمه ای
سرویس خواب چستر قرمز

کلام آخر

سرویس خواب چستر نوعی سرویس خواب پارچه‌ای است که زیبایی و راحتی و همچنین هماهنگی آن با بیشتر سبک‌های دکوراسیونی موجب شده تا از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. متنوع بودن رنگ، جنس و مدل سرویس خواب چستر نیز دست شما را در هنگام خرید باز خواهد گذاشت تا براساس دکوراسیون داخلی منزل و علاقه شخصی‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه‌بر موارد مطرح شده نیز، اهالی فن چیدانه در زمینه لوازم اتاق خواب، می‌توانند برای تصمیم‌گیری بهتر شما را راهنمایی کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه