Chidaneh.com placeholder image

چگونه خانه‌تان را مطابق تیپ شخصیتی‌تان طراحی کنید؟!

به قلم: ساناز بهبودی*

بیل هیرش، معمار، یک تست شخصیتی ارائه کرده که می تواند به شما کمک کند بهترین راه برای تزئین فضای زندگی خود را پیدا کنید. او معتقد است افراد را می توان بر اساس شخصیتشان به چهار دسته مختلف تقسیم کرد و هر دسته دارای سبک ایده آلی برای دکوراسیون منزل هستند. رویکرد او فراتر از زیبایی شناسی است. به ما این امکان را می دهد که فضاهای خود را به گونه ای تنظیم کنیم که با شخصیت و سبک زندگی ما سازگار باشد.

یوگا در خانه

کانسپت

نظریه بیل هیرش در کتاب جدیدش با عنوان «خانه متمرکز: گام های ساده برای افزایش ذهن آگاهی، خودآگاهی و شادی در جایی که زندگی می کنید» مطرح شده است. عنوان تقریباً گویای همه چیز است! این امکان وجود دارد که خانه خود را به گونه ای چیدمان و تزئین کنید که برای شما آرامش و آسایش بیشتری را در زندگی روزمره به ارمغان بیاورد.

چوب و هنر
تخت خواب دو نفره مجاور آشپزخانه

برای هر بودجه‌ای 

فرقی نمی کند که در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید یا یک عمارت بزرگ، اصول را می توان در هر جایی پیاده کرد.

تیپ‌های شخصیتی

تیپ‌های شخصیتی

اولین قدم این است که بفهمید شما در سیستم هیرش قرار دارید. بیایید نگاهی به چهار گزینه بیندازیم!

اتاق نشیمن با رنگ‌های سفید و آبی

آستر؛ سرگرم‌کننده 

اولین تیپ شخصیتی به نام فرد آستر، رقصنده و بازیگر مشهور، «آستر» نامیده می‌شود. این تیپ برای افرادی که بسیار اجتماعی و برون‌گرا هستند صدق می‌کند.

دکوراسیون خلوت اتاق نشیمن

رنگ‌های برجسته که اتاق را روشن می‌کنند، مناسب این تیپ شخصیتی هستند. اگر بودجه شما به یک تزیین مجدد کامل نمی رسد، می توانید سعی کنید چند قطعه جدید مانند کوسن، قالیچه یا پرده اضافه کنید که باعث ایجاد رنگ در آن می شود.

این ایده خوبی است که مبلمان را به گونه ای بچینید که امکان گفتگو و تعامل آسان را فراهم کند.

کوسن کنار میز اتاق نشیمن

اگر سرمایه گذاری بر روی مبلمان جدید واقع بینانه نیست یا فضای شما محدود است، چند کوسن بزرگ برای زمین اضافه کنید که می توانند به عنوان صندلی اضافی در اطراف مبل عمل کنند.هنگامی که با یک قالیچه قدیمی و یک میز قهوه چوبی کم ارتفاع همراه شود، ظاهری بوهمیایی جذاب ایجاد می کند.

گالیله؛ دانشمند

دومین نوع بدن خانگی گالیله، شخصیت علمی است. آنها کنجکاو هستند و به نحوه عملکرد چیزهای اطراف خود علاقه مند هستند.

گالیله از تعامل با دیگران لذت می برد اما واقعاً به فضای آرام خود برای فکر کردن نیاز دارد. یک گوشه مطالعه یا مطالعه خلوت برای آنها ایده آل است.

از نظر زیبایی شناسی، این افراد معمولاً از ساختارهای ساده و اشکال هندسی لذت می برند. آنها برای طرح هایی که منظم و کاربردی هستند ارزش قائل هستند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانند شیک باشند!

خانه ایده‌آل برای گالیله شامل طرح‌های رنگی ساده، تقارن و بسیاری از ابزارهای سازمانی است. تقسیم‌کننده‌های کشو، تخت‌خواب‌هایی با فضای ذخیره‌سازی بیرون‌کشی در زیر، و قفسه‌های چرخان ادویه‌ها واقعاً به آنها کمک می‌کند! 

سازماندهی در دفتر خانه یا فضای کار مهم‌ترین است. این قسمت برای آنها اهمیت فوق العاده‌ای دارد و مرتب و مرتب نگه داشتن آن خیال آنها را راحت می کند.

 

بلبل: پرورش دهنده 

این فرد ممکن است به شدت با طبیعت در ارتباط باشد و با داشتن گیاهان و مواد آلی در خانه خود راحت باشد.

رنگ های خاموش، پارچه های نرم و مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و حصیری محیطی شفابخش برای ایجاد آنها می شوند.

فضاهای دنج مهم هستند، بنابراین انبوهی از بالش ها و پتوها ضروری هستند. اینها همچنین می توانند راه های عالی برای ارتقای دکوراسیون، افزودن رنگ ها و بافت های جدید باشند.

نور طبیعی برای این افراد بسیار ارزشمند است، آن‌ها در فضایی با پنجره‌های کوچک یا نور خورشید ضعیف رشد نمی‌کنند.

آنها معمولا اقلامی را که دارای ارزش احساسی هستند مانند عکس ها، هدایای عزیزان و اشیایی که در سفر جمع آوری شده اند، نگه می دارند. خوب است که قفسه های زیادی برای نمایش آنها داشته باشید.

افلاطون: فیلسوف

طبیعتاً بدن افلاطون از نوع فیلسوف است. آنها متفکرانی عمیق هستند که از گفتگوهای تحریک کننده با دیگران لذت می برند، اما همچنین به زمان زیادی برای تنهایی با افکار خود نیاز دارند.

یک نوع افلاطونی علاقه مند است که چرا چیزها کار می کنند، برخلاف گالیله که می خواهد بداند کارها چگونه کار می کنند. آنها از صنایع دستی و قطعات دست ساز قدردانی می کنند.

آنها فضاهای نامرتب را ترجیح می دهند اما چند قطعه باکیفیت کلید زیبایی شناسی خواهد بود.

آنها دوست دارند (در صورت امکان) منظره ای از طبیعت داشته باشند و از عناصر طبیعی جامد مانند چوب، سنگ و آهن در خانه لذت ببرند.

اگر آن‌ها نمی‌توانند خانه‌ای با منظره رودخانه، دیوارهای آجری نمایان و تیرهای چوبی اصلی روی سقف بخرند، پس اضافه کردن چند قطعه مانند یک میز چوبی بازسازی‌شده یا فانوس‌های آهنی این کار را انجام می‌دهد. آنها رنگ هایی را دوست دارند که با زمین ارتباط برقرار می کنند، مانند قهوه ای گرم، آبی و سبز.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه