Chidaneh.com placeholder image

هارمونی بی‌نظیر چوب و شیشه در طراحی نمای ساختمان ملبورن

به قلم: علیرضا باقرپور

چوب و شیشه در طراحی نمای ساختمان مدرن کانتالا، نمونه ای جذاب از اولین برخورد با این مجموعه مسکونی را ایجاد کرده است. به نظر می رسد یک شکل چوبی زاویه دار در انتهای یک بن بست ساکت در کالفیلد شناور است. این عنصر زیبا و مجسمه‌ سازی که در میان ترکیبی از اقامتگاه‌ های دوره‌ ای و معاصر قرار دارد، اولین نمونه از بسیاری از نمایش‌ های آهسته است که توسط پروژه مسکونی دفتر معماری SJB به تازگی تکمیل و ارائه شده است.

شرح پروژه

یک توسعه مسکونی شامل 25 خانه شهری چند طبقه و یک بلوک از 44 آپارتمان کم‌ مرتبه نشان داده شده است. طراحان این شرکت در طراحی مجموعه مسکونی کانتالا، تعادل زیبایی بین بهترین مکان‌ سازی معاصر و زیبایی‌ شناسی پرطرفدار حومه ملبورن ایجاد کرده اند.

چوب و هنر

یکی از تاثیرگذارترین آشکار سازی های مجموعه آپارتمانی کانتالا این واقعیت است که کل فضای مجموعه قابل پیاده روی است. با آزاد کردن فضای سطح زمین که معمولاً به وسایل نقلیه داده می شود، طراحان SJB می توانند بیشتر بر ایجاد مکان هایی برای افراد تمرکز کنند. این تصمیم امکان معرفی یک سری مسیرها و حیاط های متصل در داخل سایت را فراهم کرده است.

نمای ساختمان مسکونی مدرن ملبورن

نمای مدرن آپارتمان کانتالا با استفاده از نشانه های ظریف از ساختمان های آرت دکو در امتداد جاده دندنونگ در مجاورت یافت می شود. هدف نمای ساختمان، به حداکثر رساندن جذابیت بصری و به حداقل رساندن تأثیر بصری است. ضمن اینکه در طراحی نما این مجموعه استفاده از چوب در کنار شیشه و دیوارهای ساده و سفید سیمانی کنتراستی ایجاد کرده است که جذابیت بصری نما را دو جندان کرده است. همچنین قاب های فلزی تیره رنگ شیشه های ساختمان نیز در کنار چوب و دیوارهای سیمانی سفید گویی قابی است برای یک اثر هنری مدرن.

حال و هوای محله کانتالا با این واقعیت تأکید می‌کند که بسیاری از ساکنان خانه‌های شهری آدرس خود را از این خیابان‌ های داخلی می‌ گیرند. معابر عمومی که در امتداد یک لبه سایت قرار دارند و به ترامواهای جاده Dandenong منتهی می شوند به عنوان نوعی نقطه همگرایی داخلی برای ساکنان آپارتمان و خانه های شهری استفاده شده است.

حضور لابی آپارتمان کانتالا

لابی ساختمان آپارتمان که نمای بیرونی نور طبیعی خود را تکمیل می کند، دارای یک ورودی شیشه ای با ارتفاع سه گانه است. این مدل لابی ساکنان را به داخل ساختمان می کشاند و به عنوان یک فانوس پذیرایی در شب عمل می کند. نه تنها یک ورودی دراماتیک، بلکه تمرکز Cantala را بر سلامت و تندرستی با تشویق ساکنان به استفاده از پله‌ها به جای آسانسور به داخل خانه می‌ آورد.

مطلب پیشنهادی: لوازم نورپردازی نمای ساختمان، زیبایی‌بخش فضای شهری!

پلان های معماری و طراحی نمای ساختمان

در پایان

کانتالا؛ نوع‌شناسی زندگی را زیر سوال می برد و مفهوم عمومی در مقابل خصوصی را به چالش می کشد. همچنین این مفهوم را به چالش می کشد که یک ساختمان یا یک ساختمان آپارتمان یا خانه شهری چگونه باید باشد؟!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
امیر حسین عباسی در تاریخ 01 مرداد 1402
ایا هموطنانمان در شهرستانها میتوانند از طراحان کمک بگیرند یا خیر واگر شرایط ممکن است قیمتها یکسان است؟

ثبت دیدگاه