Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید بهترین تور استانبول و سفر به سرزمین عجایب!

به قلم: تحریریه چیدانه
مسجد ایاصوفیه استانبول

ترکیه از کشورهای توریستی همسایه ایران است که از مقاصد گردشگری محبوب و پرطرفدار میان ایرانیان به‌شمار می‌آید. فاصله نزدیک با ایران، عدم نیاز به ویزا، جاذبه‌های تاریخی، تفریحات و سرگرمی، و هزینه پایین‌تر در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری خارجی از جمله مواردی هستند که سفر به ترکیه را صدرنشین لیست محبوب‌ترین و بهترین تورها قرار داده‌اند.

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دنیا و یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. قدمت تاریخی استانبول به امپراتوری بیزانس و عثمانیان بازمی‌گردد و به‌همین دلیل است که شکوه معماری و بناهای کهن آن یکی از جاذبه‌های توریستی برای اهل هنر محسوب می‌شود.

سرویس خواب بالسا

وجود جاذبه‌های دیدنی چشم‌نواز، آثار تاریخی با ابهت، مساجد و کلسیاها، در کنار تفریحات شبانه، مراکز خرید بزرگ و بازارهای سنتی همگی از جمله مواردی هستند که تور استانبول را به یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار تبدیل می‌کنند. برای لذت بردن از سفر به این شهر باشکوه که همچون سفر آلیس به سرزمین عجایب می‌ماند، باید دل به دریا زد که آواز دهل از دور شنیدن خوش نیست. توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با علت سفر به استانبول و با بهترین تور استانبول آشنا شوید.

بالن سواری در کاپادوکیا ترکیه

راهنمای خرید بهترین تور استانبول

برای خرید بهترین تور استانبول باید مشخص کنید که سفرتان هوایی است یا قصد سفر زمینی دارید. و بعد از انتخاب نوع سفر باید هتل رزرو شود. تاریخ سفر یکی از آیتم‌های بسیار مهم در خرید بهترین تور استانبول است که روی قیمت تور تاثیر می‌گذارد.

تور هوایی استانبول

خریدن بلیت ارزان قیمت یا مقرون به صرفه حین رزرو بهترین تور استانبول به تاریخ سفر بستگی دارد؛ اینکه در های سیزن (high season) سفر می‌کنید یا لو سیزن (low season).

شرایط خرید بهترین تور استانبول در های سیزن

پروازهای استانبول در های سیزن

معمولا اوایل بهار به‌خصوص ایام نوروز و فصل تابستان، بازه های سیزن برای خرید بلیت تور استانبول هستند که نرخ قیمت در بالاترین و گرانترین حد ممکن است. اگر هدف‌تان از این سفر تفریحی و استراحت باشد، این ایام بهترین زمان است چرا که هوای استانبول در تابستان شبیه آب و هوای شمال ایران است و همه‌چیز حال و هوای توریستی به‌خود می‌گیرد. بنابراین طبیعی است که قیمت تورها هم توریستی محاسبه شود.

سفر به استانبول در بهار یکی از بهترین ایام ممکن است که زیبایی این شهر را دوچندان می‌کند. البته از باران‌های شدید و مداوم استانبول در بهار تعجب نکنید. چنانچه قصد سفر در های سیزن دارید، بهتر است از یک یا 2 ماه قبل برای خرید بلیت بهترین تور استانبول اقدام کنید چرا که معمولا مبلغ تورها در این فاصله کمی پایین تر است.

هتل‌های استانبول در های سیزن

یکی دیگر از مواردی که برای رزرو بهترین تور استانبول در های سیزن باید درنظر بگیرید، قیمت هتل‌ها است که دو برابر می‌شود. تجربه و البته شواهد نشان می‌دهند که بیشتر هتل‌های استانبول کیفیت مطلوبی ندارند، به‌علاوه اینکه قیمت هتل‌هایی که به میدان تکسیم نزدیک‌ترند بالاتر خواهد بود فرقی هم نمی‌کند که چه درجه از کیفیت دارند. حین خرید بهترین تور استانبول به موقعیت جغرافیایی هتل داخل تور توجه کنید، هرچقدر محل اقامت‌تان به میدان تکسیم نزدیک‌تر باشد، هزینه حمل‌ونقل کمتری می‌پردازید.

در بالا هم اشاره کردیم که قصد سفر به استانبول در های سیزن، تفریح، گردش و استراحت است. بنابراین پیشنهاد دوستانه ما برای انتخاب محل سکونت، هتل‌های چهار ستاره به بالاست. بیشتر هتل‌های سه ستاره استانبول کیفیت مطلوبی ندارند و قطعا تجربه تلخی از سفر به استانبول برایتان باقی می‌ماند.

مسجد سلطان احمد

شرایط خرید تور استانبول در لو سیزن

پرواز های استانبول در لو سیزن

دو فصل پاییز و زمستان که هوای استانبول سرد می‌شود جزو ایام لو سیزن هستند و بیشتر مناسب سفر با قصد خرید لباس است. البته اگر قصد سفر اقتصادی با کمترین هزینه به استانبول دارید هم لو سیزن بهترین زمان ممکن برای خرید بهترین تور استانبول است. بعد تمام شدن تابستان و بازگشایی مدارس در اول پاییز در ایران، میزان تقاضا برای تور استانبول کم می‌شود که این کاهش تقاضا روی قیمت پرواز، هتل و کل پکیج تور استانبول تاثیر می‌گذارد. 

مطلب مرتبط: بهترین هتل‌های شیراز برای اقامتی دلچسب در پایتخت فرهنگی ایران

بلک فریادی که آخر پاییز و آخرین جمعه سال میلادی است بهترین فرصت برای سفر به استانبول با قصد خرید است چرا که می‌توانید از بهترین برندهای دنیا تخفیف‌های فوق‌العاده بگیرید. اما اگر جزو دسته سرمایی‌ها هستید و با سرد شدن هوا همیشه به شوفاژ یا بخاری می‌چسبید، باید بگوییم که بهتر است عطای خرید بهترین تور استانبول در لوسیزن را به لقایش ببخشید. چرا که استانبول زمستان‌های بسیار سردی دارد. عوضش هزینه تورتان ارزان خواهد بود.

زمستان سرد در استانبول

اگر هم که عاشق برف و سرما هستید، همین حالا دست به کار شده و بهترین تور استانبول را رزرو کنید تا کریسمس امسال را در استانبول بگذرانید. البته این نکته ریز را هم آویزه گوش کنید که درست است زمستان است و قیمت تورها در لو سیزن ارزان‌تر، اما در تعطیلات کریسمی کمی افزایش قیمت دارند. 

برای خرید بهترین تور استانبول در لو سیزن پیشنهاد می‌کنیم که نزدیک به تاریخ سفر برای خرید تور و بلیت اقدام کنید تا قیمت کمتری بپردازید. تفاوت قیمت بهترین تور استانبول در لو سیزن تقریبا 30 درصد ارزان‌تر از های سیزن است.

جاذبه های گردشگری استانبول

هتل‌های استانبول در لو سیزن

کاهش قیمت‌ها در لو سیزن به حدی است که قیمت هتل‌ها نصف قیمت در دوران های سیزن می‌شود. مزیت نزدیکی محل اقامت‌تان به میدان تکسیم را برای رزرو هتل‌ در لو سیزن هم درنظر داشته باشید چرا که از میدان تکسیم می‌توانید پیاده به بیشتر جاذبه‌های گردشگری استانبول دسترسی پیدا کنید. البته مترو هم از بهترین گزینه‌های حمل و نقل در استانبول است که دسترسی راحتی به مکان‌های مختلف دارد.

برای خرید بهترین تور استانبول در لو سیزن بهتر است بازهم سراغ هتل‌های 4 ستاره به بالا بروید، چرا که کیفیت هتل‌های 3 ستاره در استانبول از حد متوسط پایین‌تر است. اما اگر صرفا برای خرید لباس به استانبول سفر می‌کنید و هتل جایی است برای گذاشتن وسایل، و یکی دو ساعت خوابیدن، می‌توانید هتل‌های 3 ستاره استانبول را هم رزرو کنید.

میدان تکسیم استانبول

در چه منطقه‌ای هتل رزرو کنیم بهتر است؟ 

فرقی نمی کند که در های سیزن به استانبول سفر می‌کنید یا لو سیزن، در هر صورت حین خرید بهترین تور استانبول به موقعیت جغرافیایی هتل موجود در پکیج تور توجه کنید. هرچقدر به میدان تکسیم نزدیک‌تر باشید بهتر است. البته این را هم به‌خاطر داشته باشید که هتل‌های مرکز شهر قیمت بالاتری دارند و هرچقدر به‌سمت حومه شهر بروید، قیمت‌ها کمتر می‌شوند. پس همه چیز به جیب شما بستگی دارد!

بازار بزرگ استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول

یکی دیگر از مواردی که حین انتخاب بهترین تور استانبول باید به آن توجه کنید خدمات بازدید شهری در پکیج تور است. استانبول که خواهرخوانده شهر تبریز است پر از جاذبه‌های گردشگری است مثل مسجد آبی، کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد جامع سلیمانیه، مسجد رستم پاشا، آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، کلیسای چورا،  تنگه بسفر، بازار مصری‌ها و بازار بزرگ استانبول که باید از تک‌تک این اماکن دیدن کنید تا روح سرشار از هنر و زندگی استانبول در رگ‌هایتان نفوذ کند. پس حین خرید بهترین تور استانبول، گوشه چشم پررنگی هم به برنامه بازدید و گشت شهری داشته باشید.

مطلب مرتبط: محبوب‌ترین خیابان‌های جهان را بشناسید

نکات مهم قبل خرید بهترین تور استانبول

رعایت برخی نکات قبل از خرید بهترین تور استانبول ضروری است که در ادامه به آن‌ها می پردازیم. براساس موارد عنوان شده، شرایط و ویژگی‌های تورهای آژانس‌های مسافرتی را بررسی کنید و درنهایت بهترین تور استانبول را انتخاب کنید. یادتان بماند که انتخاب تور مستقیما روی کیفیت و لذت سفر تاثیر می‌گذارد. سفر می‌کنیم که خامی‌ها پخته شود و تجربه و خاطراتی شیرین را در ذهن خود ثبت کنیم. 

مهمترین اصل در خرید بهترین تور استانبول، انتخاب آژانس گردشگری مناسب است. سابقه آژانس را بررسی کنید، نظرات و تجربیات مشتریان قبلی بهترین منبع است برای اینکه تصمیم خود درباره خرید تور از آژانس را بگیرید. برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، کارکنان زبده و حرفه‌ای، تضمین امنیت و سلامت مسافران در طول سفر، و مشتری‌مداری از ویژگی‌های انتخاب آژانس گردشگری مناسب است که بهترین تور استانبول را ارائه می‌دهد.

حواستان باشد که هیچ ارزانی بی علت نیست. هر آژانسی که تبلیغ بهترین تور استانبول ارزان می‌کند لزوما به‌دنبال کیفیت خدمات و رضایت مشتری نیست. پس بهتر است تجربه سفر به شهر تاریخ و تمدن را فقط به‌خاطر ارزان‌تر بودن تور تلخ و ناکام نکنید.

بهترین تور استانبول برای تعطیلات

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم نکاتی که حین خرید بهترین تور استانبول باید درنظر بگیرید را باهم مرور کنیم و اینکه بهترین تور استانبول چه ویژگی‌هایی دارد. اگر می‌خواهید سفر جذاب و رویایی‌تان به استانبول خاطره‌انگیز باشد توصیه ما انتخاب آژانس گردشگری است که بهترین تور استانبول را براساس موارید که در بالا اشاره کردیم به مسافران ارائه می‌دهد.

نگاهی به تورهای استانبول بیندازید و بعد بسته به بودجه‌ای که می‌خواهید در سفر هزینه کنید، تور مناسب خود را انتخاب نمایید. قطعا پاداش این بررسی و دقت، انتخاب بهترین تور استانبول خواهد بود و تجربه سفری رویایی به اعماق تاریخ و غرق شدن در معماری اسلامی، عثمانی و ایرانی.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه