Chidaneh.com placeholder image

بهترین هتل‌های شیراز برای اقامتی دلچسب در پایتخت فرهنگی ایران

بهترین هتل های شیراز

جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان در شیراز باعث جذب گردشگران زیادی به این شهر زیبا می‌شود. قدمت تاریخی شیراز را می‌توان در کتب و اسناد تاریخی به چشم دید، دورانی که نامش تیرازیس و شیرازیس بود. این پایتخت فرهنگی ایران در حال حاضر پنجمین شهر پرجمعیت ایران، دومین شهر ادبی دنیا و سومین شهر مذهبی ایران محسوب می‌شود. در دوران صفاریان و زندیه هم پایتخت ایران بود. آب‌وهوای معتدل شیراز در فصل بهار و اردیبهشت ماه به‌قدری این مرکمز تمدن ایرانی را زیبا می‌کند که محال است با گردش در باغ‌های بهار نارنج،عاشق نشوید.

گردش در شیراز فوق‌العاده حداقل چند روزی زمان لازم دارد، بنابراین برای لذت بردن از زیبایی‌ها و دیدنی‌های شیراز نیاز به اقامتگاه دارید. مکانی با امکانات و موقعیت مکانی مناسب تا تجربه سفرتان به این شهر باستانی را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل کند. اگر قصد سفر به پایتخت بهار نارنج دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا نگاهی به بهترین هتل‌های شیراز بیندازیم.

فرش ذوالانواری

بهترین هتل‌های شیراز

شیراز شهری توریستی است که هتل‌های متعدد و متنوع پنج ستاره، چهار و سه ستاره دارد. اقامت در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی شیراز هم تجربه جالب و مقرون به‌صرفه‌ای است. در این لیست بهترین هتل‌های شیراز ابتدا نگاهی خواهیم داشت به بهترین های پنج ستاره شیراز.

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز

رتبه نخست بهترین هتل‌های شیراز به هتل بزرگ شیراز می‌رسد که نه تنها از بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های شیراز بلکه ایران است. ساختمان 14 طبقه هتل بزرگ شیراز که به هتل دروازه قرآن هم معروف است با زیربنای 40 سانتی بر فراز کوه‌های شمالی شیراز خودنمایی می‌کند؛ چشم‌انداز چشم‌نواز آن همچون شاهکار هنری است که خاطره اقامت‌تان در هتل بزرگ شیراز را به‌یادماندنی می‌سازد. امکانات لوکس این هتل با 160 اتاق، فاصله 10 دقیقه‌ای با آرامگاه خواجوی کرمانی، سالن همایش، خودپرداز، کافی‌شاپ، سالن آرایش، کتابخانه، اینترنت وای‌فای رایگان، خدمات تور و کادر حرفه‌ای همگی از ویژگی‌هایی هستند که هتل بزرگ شیراز را در لیست بهترین هتل‌های شیراز قرار می‌دهند.

هتل زندیه شیراز

هتل زندیه شیراز

اگر از طرفداران معماری سنتی هستید، اقامت در هتل زندیه شیراز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هتل لوکس 7 طبقه‌ای با 80 اتاق در مجاورت ارگ کریم خان با طراحی ایرانی که دل طرفداران معماری سنتی را می‌برد. تنوع و کیفیت بالای منوی غذایی هتل زندیه شیراز در کنار دیزاین منحصربفرد سونا و استخر هتل که الهامی از حمام وکیل است باعث شده که هتل زندیه شیراز در لیست بهترین هتل‌های شیراز با درجه پنج ستاره قرار بگیرد. نزدیکی به ارگ کریم خان و بازار سنتی وکیل هم موقعیت جغرافیایی این هتل را خاص کرده است.

هتل پارس شیراز

هتل پارس شیراز

از لوکس‌ترین و بهترین هتل‌های پنج ستاره شیراز واقع در خیابان کریم خان زند است که دسترسی راحتی به آرامگاه سعدی، حافظ، تخت جمشید، فروشگاه و مجموعه کریم‌خان دارد. 190 اتاق و سوییت مجلل در 2 برج دو قلوی لوکس 13 طبقه اقامت دلپذیری را برای مهمانان و گردشگران فراهم می‌کند. اجرای موسیقی زنده، رستوران با منوی ایرانی و فرنگی، کافی شاپ 24 ساعته، دو سالن مجهز برای همایش و فروشگاه در لابی کافی است برای ثبت بهترین خاطرات برای مسافرانی که به شیراز سفر کرده‌اند.

هتل هما شیراز

هتل هما شیراز

رتبه بعدی در لیست بهترین هتل‌های شیراز که پنج ستاره هستند به هتل هما شیراز می‌رسد که یک هتل تجاری و تفریحی لوکس محسوب می‌شود که مجهز به امکانات ورزشی، رفاهی، و رستوران‌هایی با استانداردهای جهانی است.

هتل چمران شیراز

هتل چمران شیراز

هتل 5 ستاره و لوکس چمران شیراز از بهترین‌ هتل‌های شیراز است که مرتفع‌ترین ساختمان شهر شیراز را به خود اختصاص داده است. چشم‌انداز فوق العاده هتل چمران یا چمران گراند هتل رو به باغ‌های اطراف کافی است تا هر بیننده‌ای غرق در زیبایی آن شود. بنایی 30 طبقه با 250 اتاق و سوییت لوکس با انواع رستوران‌های سنتی، ایرانی و ایتالیایی، موسیقی زنده، سالن بدنسازی و کنفرانس با تجهیزات مدرن از جمله ویژگی‌هایی هستند که هتل چمران را در لیست بهترین هتل‌های شیراز قرار می‌دهند.

هتل ستارگان شیراز

هتل ستارگان شیراز

هتل ستارگان از جمله هتل‌های 5 ستاره جدید شیراز در تقاطع خیابان ارم و آزادی واقع شده است. حسن جالب این اقامتگاه که آن را در لیست بهترین هتل‌های شیراز قرار داده دنج و خلوت بودنش است؛ هتل ستارگان شیراز 13 طبقه و فقط 47 اتاق دارد با معماری داخلی و خارجی منحصربفرد و چشم‌اندازی چشم‌نواز در کنار باغ‌ها و مراکز تاریخی شهر شیراز می‌تواند از بهترین هتل‌های شیراز برای اقامت باشد.

بهترین هتل های 4 ستاره در شیراز

هتل های چهار ستاره در شیراز

در ادامه لیست بهترین هتل‌های شیراز به هتل‌های چهار ستاره می‌رسیم که البته از نظر کیفیت و امکانات، تفاوت محسوسی با هتل‌های پنج ستاره ندارند.

هتل الیزه شیراز

از متفاوت‌ترین هتل‌های 4 ستاره شیراز در منطقه معالی آباد شیراز است که براساس استانداردهای بین‌المللی طراحی شده است. اگر اهل خرید و بازارگردی هستید، اقامت در هتل الیزه شیراز و وجود 17 مرکز تجاری در نزدیکی آن فرصت فوق‌العاده‌ای است برای عاشقان خرید که می‌توانند از بهترین برندهای دنیا خرید کنند.

هتل رویال شیراز

از هتل‌های 4 ستاره تازه تاسیس شیراز است که در نزدیکی اماکن گردشگری شهر قرار دارد و به‌همین دلیل در لیست بهترین هتل‌های شیراز با درجه 4 ستاره قرار می‌گیرد.

هتل پارسیان شیراز

هتل پارسیان شیراز زیرمجموعه هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان است که در مرکز شهر، در کنار جاذبه‌های گردشگری و مراکز تجاری واقع شده است.

هتل آریو برزن از بهترین هتل های شیراز

هتل آریو برزن شیراز

هتل 4 ستاره‌ای که به‌خاطر فاصله نزدیک با زندیه، حافظیه، سعدیه، شاهچراغ، و باغ ارم در لیست بهترین هتل‌های شیراز واقع شده است. کافی‌شاپ 24 ساعته، تورهای گردشگری، رستوران آپادانا و آریو به‌علاوه روم سرویس 24 ساعته را هم به دسترسی جغرافیایی مطلوب هتل آریو برزن شیراز اضافه کنید.

هتل‌های سه ستاره از لیست بهترین هتل‌های شیراز

اگر خواهان اقامت مقرون به‌صرفه هستید، می‌توانید از لیست بهترین‌ هتل‌های شیراز سراغ هتل‌های 3 ستاره بروید که امکانات رفاهی مطلوبی را در اختیارتان قرار می‌دهند. در ادامه نگاهی به بهترین هتل‌های 3 ستاره شیراز خواهیم داشت:

هتل ارگ از بهترین هتل های شیراز

هتل ارگ شیراز

از بهترین هتل‌های شیراز واقع در مرکز شهر که در سال 94 هم بازسازی شد. پارکینگ، اینترنت رایگان در لابی، کافی‌شاپ، رستوران با 42 اتاق یک تخته، دو تخته دوبل و توئین، 3 و 4 تخته با دسترسی نزدیک 10 دقیقه‌ای به ارگ کریم خان، باغ جهان‌نما، حمام وکیل، و مقبره حافظ را هم به ویژگی‌های هتل ارگ شیراز اضافه کنید.

هتل بین‌الحرمین شیراز

هتلی 3 ستاره در میدان آستانه در خیابان بین‌الحرمین با 59 اتاق یک تا 4 نفره و دسترسی راحت 10 دقیقه‌ای با ماشین به جاذبه‌های گردشگری شیراز مثل باغ نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، مسجد نصیرالملک و حمام وکیل کافی است تا این هتل سه ستاره در لیست بهترین هتل‌های شیراز با قیمت به‌صرفه قرار بگیرد.

هتل جهانگردی شیراز

هتل جهانگردی شیراز

قدمت هتل 3 ستاره جهانگردی شیراز به سال 1350 می‌رسد که در سال 96 بازسازی شد. واحدهای اقامتی هتل جهانگردی شیراز به‌شکل ویلایی با سوئیت تک‌خواب دو نفره، اتاق دوتخته، سوئیت جونیور 3 نفره و سوئیت دوبلکس 3 نفره آماده ارائه خدمات به گردشگرانی هستند که برای دیدن جاذبه‌های این شهر جادویی به شیراز سفر کرده‌اند.

بهترین هتل های شیراز برای ماه عسل

بهترین هتل‎‌های شیراز برای ماه عسل

شیراز شهر عشق است و دلداگی و مقصد عالی برای تازه عروس و دامادهایی که با اقامت در آن خاطره شیرینی از اولین سفر مشترک‌شان ثبت کنند. در ادامه بهترین هتل‌های شیراز برای ماه عسل را لیست کرده‌ایم:

هتل پارک سعدی شیراز

هتل 4 ستاره پارک سعدی شیراز روبه‌روی باغ جهان‌نما بالاتر از چهارراه حافظیه واقع شده که فاصله نزدیکی هم با دروازه قرآن و آرامگاه حافظ دارد. اقامت در فضای مجلل این هتل و عکاسی در باغ جهان‌نما از ویژگی‌های مثبتی است که اقامت در هتل پارک سعدی شیراز را به مقاصد عالی برای ماه عسل تبدیل می‌کند.

هتل زندیه شیراز

بهترین هتل 5 ستاره شیراز برای ماه عسل همین هتل زندیه شیراز است که سوئیت مخصوص ماه عسل با فضا و دکوراسیون شیک مزین به گل‌های رنگارنگ دارد.

هتل پرسپولیس شیراز

هتل پرسپولیس شیراز

هتل پرسپولیس شیراز هم از بهترین هتل‌های شیراز در مرکز شهر است که گزینه مناسبی برای اقامت ماه عسل محسوب می‌شود. دکوراسیون خاص ویژه عروس و دامادهای این هتل 5 ستاره قطعا خاطره این سفر را جاودانه می‌کند.

هتل چمران، هتل هما و هتل بزرگ شیراز هم در لیست بهترین هتل‌های شیراز هستند که برای ماه عسل به عروس و دامادها پیشنهاد می‌دهیم.

بهترین هتل های شیراز از دید مسافر

بهترین هتل‌های شیراز از نظر مسافران

برای داشتن اقامتی دلچسب در این شهر افسانه‌ای و انتخاب اقامتگاه مناسب سلیقه خود از میان بهترین هتل‌های شیراز بد نیست که نگاهی هم به نظر مسافران بیندازید. تجربه مسافران از امکانات و خدمات هتل کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه لیستی از بهترین هتل‌های شیراز از نظر مسافران را آورده‌ایم.

هتل نیایش شیراز

هتل نیایش شیراز

هتل 3 ستاره‌ای واقع در سه راه نمازی به سمت شاهچراغ در کوچه کلانتری عباسی که به‌خاطر داشتن شیشه‌های ارسی، کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای، سبک مدرن و سنتی، حوض آبی دل‌انگیز و معماری با شکوه‌اش جزو بهترین هتل‌های شیراز از نظر مسافران به‌شمار می‌آید.

هتل ارم شیراز

دسترسی آسان به اماکن گردشگری شهر، قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با امکاناتی که در هتل ارم شیراز ارائه می‌شوند باعث شده که هتل ارم شیراز هم جزو بهترین هتل‌های شیراز باشد که نمره بالایی از دید مسافران کسب کرده است. 

به لیست بهترین هتل‌های شیراز از دید مسافران باید هتل چمران، هتل الیزه، هتل هما، هتل پرسپولیس، هتل بزرگ شیراز و هتل پارس شیراز را هم اضافه کنیم.

بهترین هتل های ارزان شیراز

بهترین هتل‌های ارزان شیراز

اگر فکر می‌کنید که بهترین هتل‌های شیراز فقط قیمت‌های بالا دارند، اشتباه است! نگران نباشید، این شهر پر است از هتل‌های با امکانات مناسب و دسترسی مطلوب به جاذبه‌های گردشگری که قیمت اقتصادی و ارزان دارند. لیست بهترین هتل‌های شیراز با قیمت ارزان عبارتند از: 

  • هتل اطلس شیراز (هتل سه ستاره)
  • هتل کریم خان (هتل سه ستاره)
  • هتل آپارتمان هدیش (هتل سه ستاره)
  • هتل آپارتمان جام جم (هتل سه ستاره)
  • هتل کوثر (هتل دو ستاره)
  • هتل آپارتمان آرنیکا (هتل دو ستاره)
  • هتل آناهیتا (هتل دو ستاره)
  • هتل حافظ (هتل دو ستاره)
  • هتل آریانا (هتل دو ستاره)
  • هتل صدرا (هتل دو ستاره)
  • هتل سنتی گلشن (هتل یک ستاره)
بهترین هتل سنتی شیراز

بهترین اقامتگاه و هتل سنتی در شیراز

اگر از آن دسته افراد علاقمند به اماکن سنتی و اقامتگاه‌های بومگردی هستید، باید بگوییم که شیراز این گزینه را هم در اختیار مسافران و گردشگران می‌گذارد. اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی و بومگردی‌ها که تجربه بودن در فضای تاریخی و سنتی را برای گردشگران ثبت می‌کنند. در ادامه بهترین هتل و اقامتگاه سنتی در شیراز را آورده‌ایم:

هتل سنتی خانه فیل

اقامتگاهی سنتی و تاریخی واقع در بافت سنتی شهر شیراز که قدمتی 200 ساله دارد. هتل سنتی خانه فیل از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های سنتی شیراز است که فضای سرسبز و حوض کوچک حیاط آن، عقل و هوش از مسافران می‌برد.

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت هفت رنگ

رتبه دوم برترین هتل سنتی از لیست بهترین هتل‌های شیراز به عمارت هفت رنگ می‌رسد که از زیباترین و معروف‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی این شهر از دوران پهلوی است. عمارت هفت رنگ دنیای رنگ است و زیبایی، یادآور زیبایی خود شهر شیراز مجهز به رستورانی با انواع غذاهای محلی شهر و انواع دمنوش و نوشیدنی. 

لیست بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شیراز شامل اقامتگاه سنتی سپهری، اقامتگاه سنتی گل طاها، اقامتگاه سنتی ماه منیر و هتل سنتی پنج دری هم می‌شود.

کلام آخر

شیراز شهر عشق است و ادب، که از در و دیوار آن نور می‌بارد و هنر. برای لذت بردن از این دنیای جادویی دست کم چند روزی باید در آن اقامت داشته باشید . در این مطلب لیستی از بهترین هتل‌های شیراز از 5 ستاره تا 3 ستاره، هتل‌های اقتصادی و اقامت‌گاه‌های سنتی را به شما معرفی کردیم و امیدواریم که این راهنمای انتخاب بهترین هتل‌های شیراز در سفر به شهر شعر و ادب کمک کند تا بهترین گزینه را مطابق با شرایط و سلیقه خود انتخاب کنید. سفرتان پر از عشق و لبخند!


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه