Chidaneh.com placeholder image

بازسازی منزل به روش ژاپنی

دکوراسیون به سبک ژاپنی چه تفاوتی با دکوراسیونهای ایرانی دارد؟ اگر دوست دارید برای بازسازی خانه از سبک خانه ژاپنی ها و مینیمالیسم استفاده کنید دانستن چه مواردی برای شما لازم است؟  یا اگر دوست دارید  این بار در یک اتاق ژاپنی کیوت وقت بگذرانید، با چه شرکت و افرادی باید هماهنگ شوید؟ در جواب این سوالات و اینکه آیا به بازسازی منزل به روش ژاپنی علاقه دارید، با استودیو معماری فراز همراه شوید تا گذری بر این موضوع داشته باشیم.

سبک معماری ژاپنی چگونه است؟

معماری ژاپنی سبکی از معماری است که طی قرن‌های متمادی تکامل یافته و با مواد طبیعی، طراحی مینیمالیستی و تاکید بر تعادل، قوت یافته است. خانه‌های سنتی ژاپنی به گونه‌ای طراحیمی شوند که با محیط طبیعی خود هماهنگ باشند و عناصری مانند تشک‌های تاتامی، درهای کشویی و سقف‌های ساده، بیشتر با فضای باز ارتباط برقرار می کند. علاوه بر این، در سبک معماری ژاپنی اغلب از چوب، کاغذ و بامبو استفاده کرده و زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کنند. در این سبک اغلب با استفاده از خطوط ساده و تمیز بر ایجاد فضای باز تاکید بیشتری دارند.

کی پلاس

مدل درب سبک معماری ژاپنی چگونه است؟

در بازسازی منزل به روش ژاپنی معمولاً از درب کشویی معروف به شوجی استفاده می شود. این دربها از قاب های چوبی و کاغذهای واشی ساخته شده اند. درب سبک ژاپنی طوری طراحی شده است که نور طبیعی را از خود عبور دهد و در عین حال حفظ حریم خصوصی را فراهم کند و نور شدید خورشید را مسدود کند. علاوه بر این، این دربها سبک وزن هستند و به راحتی باز و بسته می شوند. شوجی معمولاً با یک فوسوما همراه است. فوسوما یک پانل چوبی جامد است که روی یک مسیر می لغزد و به حفظ حریم خصوصی کمک می کند. شوجی و فوسوما معمولاً با نقوش و طرح‌های سنتی ژاپنی تزئین شده‌اند و به زیبایی خانه می‌افزایند.

در سبک معماری ژاپنی ها از کدام مصالح ساختمانی استفاده می شود؟ 

در سبک معماری ژاپنی معمولاً از مواد طبیعی مانند چوب، کاغذ، بامبو و سنگ استفاده می کنند. چوب رایج ترین متریال مورد استفاده در معماری ژاپنی است و می توان از آن برای عناصر ساختاری و تزئینی استفاده کرد. کاغذ به طور سنتی برای درهای کشویی، معروف به shōji، استفاده می شود که حریم خصوصی فراهم کرده و اجازه می دهد نور وارد فضا شود. بامبو اغلب برای عناصر تزئینی استفاده می شود و سنگ اغلب برای دیوارهای خارجی، سازه های پایه و عناصر باغ استفاده می شود. علاوه بر این، اگر می خواهید از سبک ژاپنی مدرن امروزی استفاده کنید، می توانید از فلز و شیشه در طراحی خود استفاده کنید.

در بازسازی کف خانه به سبک معماری ژاپنی چه کاری انجام می دهند؟

خانه‌های ژاپنی معمولاً از تشک‌های تاتامی به عنوان کفپوش استفاده می‌کنند، که تشک‌های حصیری بافته شده‌ای هستند که به طور سنتی در خانه‌های ژاپنی استفاده می‌شوند. تشک‌های تاتامی از کاه برنج ساخته شده‌اند و سطحی راحت، بادوام و زیبایی دارند. علاوه بر این، تشک های تاتامی عایق حرارتی هستند و به تنظیم رطوبت در خانه کمک می کنند. در بازسازی به سبک ژاپنی می توانید از کفپوش‌های چوبی استفاده کنید . این کف پوشها معمولاً از سرو ژاپنی که یک نوع چوب بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب است، ساخته شده است.

کابینت آشپزخانه های  به سبک معماری ژاپنی چگونه باید باشد؟

کابینت های این سبک معمولا از ترکیبی از کشو، قفسه و کابینت تشکیل شده است. کشوها معمولاً برای نگهداری ظروف و کارد و چنگال و قفسه ها برای ظروف و اقلام غذایی استفاده می شوند. کابینت ها برای نگهداری مواد غذایی و همچنین وسایل بزرگتر آشپزخانه استفاده می شوند. در این سبک کابینت ها ممکن است دارای درهای کشویی باشند تا فضای ذخیره سازی بیشتری فراهم کنند. در گذشته کابینت های سنتی ژاپنی اغلب از چوب ساخته می شدند و به گونه ای طراحی می شدند که سبک بوده و به راحتی باز و بسته شوند. شما می توانید برای طراحی این نوع کابینت از متخصصین استودیو معماری فراز کمک بگیرید.

حیاط سبک ژاپنی را چگونه طراحی می کنند؟

خانه‌های ژاپنی معمولاً دارای حیاطی هستند که به نیوا معروف است و برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. در این سبک از حیاط به عنوان نوعی باغ و مکانی برای استراحت و پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. حیاط به طور معمول دارای آب نماهای مخصوص مانند حوض یا نهر و همچنین درختان و گیاهان منحصر بفرد است. علاوه بر این، دیوارحیاط ممکن است دارای یک سازه تصویری سرگرم کننده باشد.

دکوراسیون سبک معماری ژاپنی چگونه است؟

در دکور سبک ژاپنی معمولاً از عناصر طبیعی مانند گیاهان و چوب استفاده می‌کنند تا فضای گرم و دلپذیری ایجاد شود. دکور سنتی ژاپنی اغلب شامل مبلمان و آثار هنری الهام گرفته شده از طبیعت مانند بامبو، کاغذ و سنگ است. دکوراسیون سبک ژاپنی اغلب شامل طرح های ساده و مینیمالیستی است که از طبیعت نشات گرفته شده است. اگر می خواهید یک بازسازی به سبک ژاپنی داشته باشید، سعی کنید از آثار هنری سنتی ژاپنی مانند خوشنویسی و چاپ چوبی استفاده کنید.

از کدام رنگها در سبک ژاپنی  بیشتر استفاده می‌شود؟

اغلب رنگ های سنتی مورد استفاده در سبک معماری ژاپنی، رنگ های خاکی مانند قهوه ای، مشکی و بژ است. در رنگ آمیزی خانه، این رنگ ها را با رنگ های روشن و پر جنب و جوش مانند قرمز، زرد و آبی ترکیب میکنند.  از آنجایی که در دکوراسیون سنتی ژاپنی اغلب از طرح های ساده و مینیمال استفاده میشود، استفاده از این رنگها بر زیبایی مواد طبیعی می افزاید.

در نهایت:

اگر به دنبال ایده های نو برای سبک بازسازی نوین خود هستید، با کارشناسان استودیو معماری فراز در ارتباط باشید شرکت بازسازی خانه فراز میتواند به شما در زمینه بازسازی منزل به صورت صفر تا صد کمک کند 

اطلاعات تماس :

ایمیل

[email protected]

تلفن همراه

09128112785

شماره تماس

021-28422732


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه