Chidaneh.com placeholder image

با 2 مدل از کاغذ دیواری‌های محبوب سال 1401 بیشتر آشنا شوید

به قلم: علیرضا باقرپور

دیزاین و تزئینات دیوار در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای دارند. دکوراتورهای حرفه‌ای این نکته را خوب می‌دانند که در طراحی یک سبک خاص از دکوراسیون، دیوارها می‌توانند چه تاثیر چشمگیری بر ظاهر بصری خانه داشته باشند. اما شما کدامیک از انواع طراحی دیوار را می‌پسندید؟ دوست دارید دیوارهای خانه شما رنگ‌آمیزی شود یا ترجیح می‌دهید خانه را کاغذ دیواری کنید؟ با طرح‌های مختلف کاغذ دیواری چقدر آشنایی دارید؟ در این مقاله از چیدانه شما را با محبوب‌ترین سبک‌های کاغذ دیواری در سال 1401 آشنا می‌کنیم. مدل‌هایی که هیچوقت از مد نمی‌افتند و شما می‌توانید در سال جدید با این طرح‌های جذاب و پرفروش دستی به سر و روی خانه بکشید و روح تازه‌ای در فضای آن بدمید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاغذ دیواری یا رنگ؟

احتمالا عده‌ای تصور می‌کنند که رنگ‌آمیزی دیوارها بی‌دردسرتر از نصب والپیپر و کاغذ دیواری است و معتقد هستند که برای رنگ کردن خانه فقط نیاز به یک سطل رنگ و قلم‌مو دارند که خودشان هم از پس این کار برمی‌آیند، اما همه چیز به این سادگی‌ها نیست! درست است که رنگ کردن دیوارها از قدیم‌الایام باب بوده و یک روش سنتی برای آراستن دیوار است، اما این روزها کمتر کسی خودش را گرفتار زحمت چندروزه بابت جمع کردن وسایل خانه و تحمل بوی ناشی از رنگ برای مدتی طولانی می‌کند. مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ‌آمیزی حکم تاییدی است بر محبوبیت و فروش بالای انواع کاغذ دیواری در سال‌های گذشته که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

سرویس خواب بالسا

نظافت آسان

سادگی در شستشو و تمیزکاری یکی از امتیازات ویژه است که وقتی دچار چالش انتخاب بین رنگ و کاغذ دیواری شدید بایستی به آن توجه کنید. قابلیت نظافت آسان این امتیاز را به همراه دارد که در صورت کثیف شدن کاغذ دیواری با گرد و خاک و دوده می‌توانید آن را با یک دستمال نمدار تمیز کنید و یا اگر دیوار دچار لکه‌ها و آلودگی‌های بزرگ است می‌توانید از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید.

تنوع در طرح و رنگ

طرح و الگو به فضا هویت می‌دهد. انتخاب یک سبک کاغذ دیواری که با سلیقه خانواده همخوانی دارد، می‌تواند بعنوان یک سبک منحصربفرد و مخصوص شما تلقی شود. دنیای طرح و رنگ کاغذ دیواری آنقدر وسیع و جذاب است که امکان ندارد به بازار سر بزنید و دست خالی برگردید، زیرا به لطف طراحان و دیزاینرهای این صنعت به تعداد سلیقه‌ها مدل‌های متنوع در بازار موجود هست. اما در رنگ‌آمیزی برای ایجاد پترن‌های متفاوت روی دیوار دستتان باز نیست و نمی‌توانید از طرح‌های دلخواهتان بهره‌مند شوید.

نصب بی‌دردسر

نصب کاغذ دیواری حتی در خانه‌های بزرگ نهایتا دو الی سه روز طول می‌کشد، در حالی که برای رنگ‌آمیزی همان خانه به یک تا چند هفته زمان نیاز دارید. ضمن این که نصب کاغذ دیواری اگر توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود بسیار ساده، راحت و بی‌دردسر خواهد بود و مشکلات پوشاندن وسایل خانه با نایلون یا جابجایی لوازم و خالی کردن اتاق‌ها را هم ندارید.

دوام بالا

عمر طولانی یکی از قابلیت‌هایی است که کاغذ دیواری را به یک انتخاب فوق‌العاده تبدیل می‌کند. شاید تجربه داشته باشید که در اثر زلزله یا تکان شدید دیوارهای رنگ‌شده خانه دچار ترک‌خوردگی‌های سطحی یا عمیق شود و زیبایی آن‌ها از دست برود، و یا مدتی پس از رنگ‌آمیزی متوجه کدر شدن رنگ دیوارها و خاک‌گرفتگی و آلودگی آن‌ها خواهید شد. اینجا مزیت کاغذ دیواری به خوبی نمایان می‌شود: یک پوشش جذاب و فوق‌العاده دارای دوام طولانی که تغییر ظاهر نمی‌دهد و همواره مثل روز اول زیبا بنظر می‌رسد.

کاغذ دیواری‌های محبوب سال 1401 کدامند؟

اگر گشتی در اینترنت بزنید و مدل‌های مختلف کاغذ دیواری را ببینید حتما متوجه این موضوع می‌شوید که برخی پترن‌ها و الگوها در کوتاه‌مدت خاص و جذاب به نظر می‌رسند، اما پس از مدتی ممکن است دل را بزنند و چشم مهمانان و اهالی خانه را خسته کنند. بهترین راه برای آن که مجبور نشوید سالانه برای رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری هزینه زیادی کنید، استفاده از طرح‌هایی است که هیچوقت قدیمی و دمده نمی‌شوند و همیشه روی بورس هستند. ما در این مطلب دو نوع کاغذ دیواری را به شما معرفی می‌کنیم که طبق نظر خریداران در سال 1401 جزو پرطرفدارترین انواع کاغذ دیواری بوده‌اند:

کاغذ دیواری ساده

درست است که هنگام گشت و گذار در بازار ممکن است طرح‌های گلدار و پرنقش و نگار بیشتر چشمتان را بگیرند و وسوسه‌کننده‌تر باشند، اما بهتر است منطقی باشید و مدلی را انتخاب کنید که با شرایط خانه شما بیشتر جور دربیاید. مهم خریدن یک کاغذ دیواری زیبا نیست، مساله این است که چیزی که می‌خرید به جذابیت دکوراسیون شما کمک بیشتری کند. اما کاغذ دیواری ساده برای چه خانه‌هایی مناسب‌تر است؟

1. در فضاها یا منازل کوچک و آپارتمانی امروزی، افرادی که صاحبِ خانه‌های جمع و جور و کم‌متراژ هستند؛ بهتر است سمت طرح‌های شلوغ و پرازدحام نروند، زیرا این مدل سبک‌ها فضای خانه را تاریک‌تر و خفه‌تر دلگیرتر جلوه می‌دهند. در مقابل طرح‌های ساده با رنگ‌های روشن و ملایم خانه را خلوت و دلباز نشان داده و به مهمانان توهم بزرگ بودن فضا را تلقین می‌کنند.

2. افرادی که عاشق تنوع هستند، معضل بزرگی در انتخاب کاغذ دیواری دارند! این افراد دائما در حال تعویض اسباب و وسایل و تغییر سبک دکوراسیون هستند و با این حساب گاهی اوقات ناچارند طرح دیوارهای خانه را نیز به همراه دکوراسیون عوض کنند و همین موضوع هزینه زیادی روی دستشان می‌گذارد، چون معمولا کاغذ دیواری‌های شلوغ و طرحدار با همه نوع دکوراسیونی ست نمی‌شوند. مزیت بزرگ کاغذ دیواری ساده همین انعطاف و سازگاری دلپذیر آن است. یک رنگ ساده با نقشی محو و ملایم با هر سبک دکوراسیونی همخوانی دارد و شما را توی دردسر ست کردن و دغدغه ایجاد یک فضای هارمونیک نمی‌اندازد.

3. کاغذ دیواری ساده یک کاغذ دیواری خانگی نیست! این سبک در هر فضایی کاربرد دارد و هرجایی که نمی‌دانستید چه طرحی را به کار ببرید تا فضا زیباتر به نظر بیاید به سمت مدل‌های ساده بروید. به عنوان مثال برای طراحی داخلی یک شرکت رسمی مشخصا نمی‌توانید طرح‌های گلدار و سنتی انتخاب کنید، و یا الگوهای شلوغ و تکرارشونده برای محیط یک رستوران زیادی خسته‌کننده به نظر می‌رسد، در این مواقع هیچ چیز بهتر از انتخاب یک طرح شیک و ساده به کمک شما نمی‌آید. 

کاغذ دیواری پتینه

ما قبلا در مقاله طرح کاغذ دیواری پتینه به طور مفصل در مورد این سبک توضیح داده‌ایم. در حقیقت هرچه بیشتر به سمت مدرنیته پیش می‌رویم، سبک‌هایی که برای ما نوستالژیک و خاطره‌انگیز هستند یا نشانی از قدیمی و آنتیک بودن دارند، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. مدرن پسندها خوب می‌دانند که استفاده از یک کاغذ دیواری پتینه با رگه‌های طوسی یا نقره‌ای چقدر می‌تواند فضای خانه را خاص و متفاوت جلوه بدهد. پتینه‌کاری یا کهنه‌کاری یکی از هنرهای زیبای تجسمی به شمار می‌رود که در گذشته برای رفع نقص دیوارها و جلوه تازه بخشیدن به آن‌ها بسیار پرطرفدار بود، اما به دلیل استقبال زیاد طرفداران این هنر و افرادی که تمایل داشتند که سرعت عمل در اجرای پروژه بالا برود تقاضا داشتند که این هنر در تولید کاغذ دیواری هم اجرایی گردد. با این تفاسیر طراحان و تولیدکنندگان کاغذ دیواری با توجه به تقاضای بازار به عرضه کاغذی دیواری‌های طرح پتینه روی آوردند و پس از مدتی این سبک جذاب تا حدود زیادی جایگزین پتینه‌کاری سنتی شد. بنابراین با روی کار آمدن کاغذ دیواری‌های نقش پتینه سلیقه جامعه به سمت این سبک متمایل شد و امروزه دیگر کمتر کسی به سراغ پتینه‌کاری دستی می‌رود.

کاغذ دیواری‌های پتینه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با استفاده از مواد و رنگ‌ها به شکلی هنرمندانه در نهایت باعث می‌شوند دیوارهای خانه شما قدیمی به نظر برسد و بافتی متمایز ایجاد کند، بافتی که با همه بخش‌های خانه فرق دارد. این که چرا بسیاری از افراد دوست دارند خانه خود را به شکلی قدیمی و نوستالژیک دربیاورند، قطعا جنبه علمی و روانشناسانه دارد. قدرت نوستالژی و علاقمندی به خاطرات گذشته برای بسیاری از ما هنوز هم به قوت خود باقیست و این حس زیبا توانسته است بر زرق و برق و تنوع دنیای مدرنیته نیز غلبه کند. اما مزایای انتخاب کاغذ دیواری پتینه چیست؟ ما به شما می‌گوییم.

مزایای کاغذ دیواری پتینه

آیا می‌دانید این سبک و مدل چه حسنی نسبت به پتینه‌کاری دارد و علت محبوبیت زیاد آن در بازار کاغذ دیواری چیست؟

1. واقعیت این است که نصب کاغذ دیواری پتینه نسبت به پتینه‌کاری با دردسرهای کمتری همراه است. زمانی که شما قصد دارید دیوارهای خانه را پتینه کنید باید یک استادکار ماهر بیاورید تا با ترکیب نقوش و رنگ‌ها و گچ‌کاری‌های طولانی و زمان‌بر نقش خاصی را روی دیوارها ایجاد کند، زیبایی نهایی کار کاملا بستگی به هنر دست استادکار دارد و اگر فرد مناسبی را برای این کار انتخاب نکنید نتیجه دلخواهتان را نمی‌گیرید. ضمن آن که زحمت تمیزکاری محیط خانه هم روی دستتان می‌ماند. اما کاغذ دیواری پتینه این مزیت را دارد که دارای مدل‌های آماده است و برای انتخاب آن کافی است سری به بازار یا سایت‌های فروش بزنید تا بدون هیچ مشکلی، کاغذ دیواری شما درب منزل تحویل شده و به راحتی بر روی دیوار نصب ‌شود. در این صورت شما از پیش می‌دانید که قرار است چه طرحی روی دیوارهای خانه شما پیاده شود و همچنین دستتان برای انتخاب حسابی باز است، زیرا هنگام انتخاب کاغذ دیواری با طیف وسیع و متنوعی از طرح‌ها و رنگ‌ها مواجه هستید.

2. مزیت دوم کاغذ دیواری پتینه این است که به راحتی نظافت می‌شود و برای تمیزکاری آن چیزی به جز یک دستمال نمدار نیاز ندارید. حتی اگر روی دیوار لک افتاد و قادر به تمیز کردن آن نبودید به دلیل طرح و نقش قدیمی و کهنه‌نمایی که دیوار دارد، آن لک نیز جزئی از نقوش دیوار به چشم می‌آید و انگار بخشی از طرح اولیه بوده است! این ویژگی کاغذ دیواری پتینه برای خانواده‌های شلوغ و پررفت و آمد یا آن‌هایی که در خانه از کودک نگهداری می‌کنند یک نعمت به شمار می‌آید! 

3. مهم نیست چه سبکی از دکوراسیون را برای خانه انتخاب کرده‌اید، کاغذ دیواری پتینه به همه نوع چیدمانی می‌آید و با همه جور دکوراسیونی هماهنگ است. علت محبوبیت بالای این نوع کاغذ دیواری هم احتمالا همین است، چه سبک‌های سنتی و کلاسیک و چه دکورهای مینیمال و مدرن، اگر می‌خواهید در طراحی دکوراسیون سبک خاص خودتان را داشته باشید می‌توانید روی کاغذ دیواری‌های پتینه حساب ویژه‌ای باز کنید. وجود حالت سایه‌های تیره و روشن نمای خیره‌کننده‌ای را در این طرح ایجاد کرده است که به واسطه آن توانسته است به سبک‌های مختلف دکوراسیون راه پیدا کند. به عنوان مثال اگر منزلتان را به سبک مدرن چیده‌اید می‌توانید در بخشی از دیوارهای خانه از این کاغذ دیواری جذاب بهره ببرید، بدون آن که لطمه‌ای به ماهیت سبک مدرن وارد شود.

4. کاغذ دیواری پتینه در فضاهای هنری کاربرد ویژه‌ای دارد. بخصوص این روزها که بازار طراحی داخلی کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها، موزه‌ها و … حسابی داغ است، طرح پتینه می‌تواند بسیار کاربردی و صاحب امتیاز باشد. تجربه ثابت کرده است که به طور کلی غالب افرادی که به دنبال طرح‌های ساده و ملایم هستند در حدی که بتوانند فقط کمی رنگ دیوارها را تغییر بدهند به شدت از این طرح استقبال می‌کنند و در میان آلبوم‌های موجود در سالیان گذشته، کاغذ دیواری پتینه انتخاب اول این دسته از افراد بوده است.

یک نکته کاربردی!

درست است که کاغذ دیواری پتینه دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع است و با اکثر سبک‌های دکوراسیون نیز همخوانی دارد، اما این مساله علاوه بر این که جزو امتیازات آن حساب می‌شود می‌تواند شما را دچار اشتباه در انتخاب کند! پتینه حس هنری و دراماتیک بودن به فضا می‌بخشد، اما این نباید باعث شود تصور کنید که هر مدلی از آن با چیدمان خانه شما جور در می‌آید. بعنوان مثال اگر خانه خود را به سبک مدرن یا کلاسیک چیده‌اید بهتر است از طرح پتینه با رگه‌های طلایی و نقره‌ای استفاده کنید اما اگر دکور خانه شما روستیک است بیشتر به سمت پتینه‌های محوتر و کم‌زرق و برق‌تر با تناژ رنگ کرم-قهوه‌ای یا مسی بروید تا حال و هوای طبیعی‌نما و روستیک دکوراسیون تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

کلام پایانی

انتخاب کاغذ دیواری یک مساله سلیقه‌ای و نسبتا حساس است، زیرا جایگاه دیوارها و نوع تزئین آن‌ها در شکل و ظاهر نهایی دکوراسیون داخلی خانه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در این مطلب از چیدانه به بررسی دو سبک بسیار پرفروش و پرطرفدار در میان مدل‌های متنوع کاغذ دیواری در بازار پرداختیم و مزایای انتخاب هریک را به طور جداگانه برررسی کردیم. اگر شما نیز قصد دارید در سال جدید خانه را نونوار کنید و تغییر چشمگیری در آن بوجود بیاورید می‌توانید به عوض کردن دیزاین دیوارها هم فکر کنید. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم به صفحه پروفایل شرکت اکستریم والز که یکی از پیشگامان صنعت تولید کاغذ دیواری هستند سر بزنید و سبک‌های مختلف و متنوع کاغذ دیواری را تماشا کنید. 

اگر از این مطلب استفاده کردید توصیه می‌کنیم به مقاله کاغذ دیواری برای سقف نیز سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه