Chidaneh.com placeholder image

ایده هایی برای بسته بندی تغذیه دانش آموزان؛ بوی ماه مدرسه

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: تنها 4 روز به اول مهر و بازگشایی دوباره مدارس باقی مانده است و چیدانه سعی کرده است تا در کمپین بوی ماه مدرسه کنار شما باشد تا با ایده های خود بتواند کمک حال شما برای برنامه ریزی های شروع سال تحصیلی باشد، امروز و در این مطلب می خواهیم به یکی از نکات مهمی که در سلامت کودک شما در روز های مدرسه تاثیر دارد صحبت کنیم و آن هم بحث تغذیه مناسب است، خیلی از دانش آموزان به دلیل بد بار بودن ظروف غذایی، یا این که مجبور هستند چند ظرف کوچک را با خود به مدرسه ببرند از این کار امتناع می کنند، پس در این مطلب با چیدانه همراه باشید تا ببینیم که چگونه می توانیم خوراکی هایی جذاب را برای کودکانمان آماده کنیم. 

استفاده از پلاستیک های زیپ دار برای تغذیه دانش آموزان

چوب و هنر

خلاقیت در انتخاب مواد غذایی 

برای این که کودک تان را به خوردن تغذیه تشویق کنید باید این کار را برای او مثل یک تفریح در نظر بگیرید، مثلا می توانید مانند عکس بالا تعدادی پاستیل به شکل ماهی های بزرگ یا پاستیل هایی دلفینی تهیه کنید و ان ها را با تعدادی بیسکوییت ماهی و آب نبات های آبی رنگ ترکیب کنید، آن ها را داخل یک پلاستیک زیپ دار بریزید و به او بگویید که امروز یک آکواریوم زیبای ماهی برای خوردن داری، مطمئن باشید که او از این که این بسته زیبا را به دوستان نشان دهد و محتویات داخل آن را نوش جان کند لذت خواهد برد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: همچون شاهان غذا بخورید!

بسته بندی های پروانه ای برای مواد غذایی

بسته بندی های پروانه ای 

برای بسته بندی غذاها و خوراکی ها می توانید کارهای مختلفی انجام دهید، مثلا می توانید از گیره ها برای جلوگیری از قاطی شدن مواد غذایی با هم استفاده کنید، آن ها را مطابق شکل روی پلاستیک های زیپ دار نصب کنید  حتی می توانید آن ها را رنگ کنید و چشم ها و شاخک هایی مثل پروانه روی آن نصب کنید و خوراکی های پروانه ای را مهمان کیف کودک عزیزتان کنید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: باید ها و نباید های چیدن میز غذا خوری در مهمانی ها !

برش زدن میوه ها

برش زدن میوه ها 

برای اینکه خوردن میوه ها برای کودکتان راحت باشد، آن ها را از قبل در خانه برش بزنید و با کش های پلاستیکی دور آن ها را ببندید تا در اثر اکسیژن موجود در هوا خشک و سیاه نشوند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: میوه آرایی و تزئین سالاد میوه برای پذیرایی از مهمان ها

استفاده از ظروف پلاستیکی

استفاده از ظرف های رنگی و خلاقانه 

سعی کنید که ظرف هایی که برای کودکانتان در نظر می گیرید دارای طرح های متفاوت و رنگ های شاد باشد هم چنین باید به این نکته توجه کنید که این ظرف ها باید دارای استحکام کافی و قفل و بست مناسب باشد تا برای کودک تان دردسر ایجاد نکند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲)

شخصیت های مود علاقه کودک با مواد غذایی

ساختن شخصیت های مورد علاقه کودک تان با مواد غذایی 

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای تشویق کودک تان به خوردن تغذیه انجام دهید، این است که با مواد غذایی شکل شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودک تان را در ظرف غذا پدیدی بیاورید، درست مثل عکس بالا. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: هنر خانم های با سلیقه در تهیه و تزیین سفره

چیدمان ظرف ها در یک ظرف بزرگ تر 

استفاده از ظرف های یزرگی که چند ظرف کوچک تر در آن ها قرار می گیرد می تواند کار شما را تسهیل ببخشد، می توانید در هر یک از آن یک ماده غذایی بگذارید، آن ها را کنار هم بچینید قاشق و چنگال را کنارشان بگذارید و ترکیبی جذاب را برای کودک عزیزتان پدید بیاورید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

ظرف های در دار برای نوشیدنی ها 

اسموتی ها جزو نوشیدنی های مقوی ای هستند که نوع سبک آن برای کودکان بسیار مناسب است و می تواند انرژی مناسب آن ها را برای یک روز پر کار تامین کند، ولی ممکن است بردن نوشیدنی ها کمی برا بچه ها سخت باشد، پس برای این کار از ظرف های در دار محکم که بررای حمل نوشیدنی ها مناسب ات استفاده کنید ن ها کار شما را بسیار راحت تر می کنند. 

مطلب پیشنهادی چیدانه: ساخت زیر لیوانی کنفی برای تزئین میز پذیرایی

برش ها متفاوت برای نان ها 

از هر راهی برای جذاب تر کردن بسته تغذیه کودک تان استفاده کنید، حتی از راه های ساده ای مانند برش زدن پازل مانند نان های تست، حتی همین کار کوچک هم می تواند کودک تان را سر ذوق بیاورد و او را تشویق به خوردن کند. 

اگر از خواندن مطلب بالا هیجان زده شده اید پس پیشنهاد می کنم تا خواندن این مطالب را نیز ازدست ندهید: 
ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱)
با یک مهمانی از تابستان خداحافظی کنید!
۱۰ ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا
همه چیز در مورد یک جشن تولد تمام عیار!

اگر شما هم از این ایده های جذاب برای آماده شدن کودکانتان برای رفتن به مدرسه استفاده کرده اید، از آن ها   عکس تهیه کرده و آن ها را در قسمت مشاوره دکوراسیون با چیدانه و دیگر دوستان و همراهان به اشتراک بگذارید.

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 27 شهریور 1394
بسیار عالی بود با تشکر با دیدن این موادغذایی هوس کردم باز به مدرسه برم.
nazanin_kd در تاریخ 28 شهریور 1394
خانم آقازاده از حسن انتخابتون در مطالب خوشمزه و رنگی رنگی کمال تشکر رو دارم.موفق باشی دوست من.
میترا آزاد در تاریخ 28 شهریور 1394
سلام مطلب خوب و کاربردی است که در زمان مناسب هم ارائه شده . سپاس

ثبت دیدگاه