Chidaneh.com placeholder image

پربازدیدترین جاذبه های گردشگری جهان را می شناسید؟

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: سفر کردن و دیدن زیبایی های طبیعی و انسانی نقاط مختلف کشور و جهان همیشه مقوله ای مهم و ارزشمند در زندگی بسیاری از افراد بوده است. اگر شما هم مثل من از عاشقان سفرهای کوچک و بزرگ باشید و این یکی از برنامه های حذف ناشدنی از زندگی شما باشد، مطمئنم حتی اگر امکان رفتن به بعضی نقاط را نداشته باشید، از طریق دنیای پیشرفته ی ارتباطات امروزی تصاویر زیادی از آن ها را جمع آوری کرده و سفر به این مکان ها را در لیست برنامه های بلند مدت خود گنجانده اید. امروز (پنجم مهر) به بهانه ی روز جهانی گردشگری می خواهیم با چیدانه سری بزنیم به پربازدیدترین بناهای معماری و طبیعی جهان که بی شک برای شما نیز بسیار جذاب و شگفت آور است. این لیست درباره ی 10 جاذبه ی گردشگری جهان است که پذیرای بیشترین بازدیدکنندگان از سراسر دنیا می باشد. با ما همراه باشید…

پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری دنیا مطالب ۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ را نیز بخوانید.

چوب و هنر

1. اهرام مصر (قاهره)

هرم بزرگ جیزه از اهرام ثلاثه ی مصر برای بیش از 3800 سال بلندترین سازه ی تاریخی ساخت بشر در جهان بود. این هرم 146.5 متر طول دارد. مورخان بر این باورند هرم به عنوان مقبره ی فرعون چهارم مصر «خوفو» بنا شد و ساخت آن بیش از 20 سال طول کشید. در نهایت به شما پیشنهاد می کنم حتما پیش از مرگ این بنای باشکوه را ببینید.

مطلب پیشنهادی: جاذبه های گردشگری تهران برای یک روز خاطره انگیز!

2. بیگ بن (لندن)

یکی از مشهورترین برج های ساعت در دنیا برج بیگ بن در لندن است. این برج ساعت، بزرگ ترین ساعت ناقوس کلیسای چهار بر در جهان را نگه می دارد و سومین برج ساعت مستقل از نظر ارتفاع است. امروزه بیگ بن نمادی برای شهر لندن است. چیدانه پیش از این شما را با دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر آشنا کرده است.

3. مسجد سلطان احمد (استانبول)

این مسجد شگفت آور ترین مسجد در جهان است. یک معجزه ی معماری! مسجد آبی به دستور سلطان احمد به عنوان رقیبی برای ایاصوفیه و توسط معماری به نام آقا محمد بنا شد. ساخت مسجد آبی در سال 1609 آغاز شد و 7 سال طول کشید. اگر روزی از استانبول دیدن کردید، بی شک باید مسجد سلطان احمد را نیز ببینید.

مطلب پیشنهادی: به کدام شهر زیبای ترکیه سفر کنیم؟(۱)

4. آبشار نیاگارا (انتاریو و نیویورک)

یک زیبایی طبیعی! آبشارهای نیاگارا آبشارهای عظیمی در رودخانه ی نیاگارا هستند که مرز بین المللی جدا کننده ی ایالت کانادایی انتاریو و ایالت امریکایی نیویورک را پوشش می دهند. جریان و فرود آب این آبشارها یک صدای شگرف تولید می کند.

5. تاج محل (آگرا)

تاج محل در زمره ی 8 شگفتی جهان به شمار می آید و در آگرای هند قرار دارد. این بنا توسط پادشاه مغول جهان شاه به عنوان یادبود سومین همسرش ممتاز محل ساخته شده است. سبک معماری تاج محل ترکیب معماری پارسی، ترکی و هندی است.

مطلب پیشنهادی: هتل ها و جاذبه های گردشگری شیراز برای مسافران (۱)

6. کلوسئوم رومی (رم)

کلوسئوم رومی یکی از مشهورترین بناهای رم و یک اثر تاریخی ماندگار است که نشان دهنده ی فرهنگ رومیان باستان است. نام اصلی آن آمفی تئاتر فلاوین است و محلی برای جنگ گلادیاتورها بوده است. گلادیاتورهای رومی معمولا برده ها، زندانی ها و مجرمان محکوم بوده اند. اغلب آنها مرد بودند اما تعداد کمی گلادیاتور زن نیز در این جنگ ها حضور داشته اند. ضمنا کلوسئوم محلی برای اجرای نبردهای حیوانات وحشی نیز بوده است. گفته شده بیش از 9000 حیوان وحشی در کلوسئوم رومی کشته شده است.

7. گراند کانیون (آریزونا)

یک منظره ی جذاب و قدرتمند! گراند کانیون یک تنگه ی شیب دار است که توسط رودخانه ی ریور در ایالت آریزونای ایالات متحده تراشیده شده است. این بنا نیز یکی از 8 عجایب دنیا است. اگر به جاذبه های گردشگری ایران علاقه مندید، سری به جاذبه های گردشگری یزد و معماری کویری بزنید.

8. دیوار بزرگ چین (چین)

دیوار بزرگ چین بیش از 2000 سال پیش ساخته شده است. این دیوار همچنان طولانی ترین دیوار دنیا است که 8800 کیلومتر طول دارد. این دیوار برای حفاظت از مرزها ساخته شده است. گفته شده در عملیات ساخت و ساز این دیوار بیش از 1 میلیون نفر کشته شدند.

مطلب پیشنهادی: سفر در تاریخ با معروف ترین قلعه اسکاتلند

9. برج ایفل (پاریس)

نماد پاریس! شما بدون دیدن برج ایفل نمی توانید از پاریس دیدن کنید. حتی اگر نخواهید به دیدن این برج بروید، احتمالا بالای آن را از همه جای پاریس خواهید دید. این برج از آهن ساخته شده که به صورت شبکه ای شکل داده شده است. برج ایفل در سال 1889 ساخته و به یک نماد فرهنگی جهانی بدل شد. ضمن اینکه برج ایفل، محبوب ترین سازه فولادی جهان است.

10. مجسمه آزادی (نیویورک)

مجسمه ی آزادی یک نماد جهانی آزادی و دموکراسی است. این مجسمه هدیه ی دوستی از طرف مردم فرانسه به مردم ایالات متحده است و توسط فردریک بارتولدی طراحی شده است. مجسمه ی آزادی پیکر زنی شنل پوش است که لیبرتاس، الهه ی آزادی رومی را به نمایش می گذارد.

درباره ی جاذبه های گردشگری ایران و جهان بیشتر بدانید:
خانه آبشار فرانک لوید رایت معمار معروف آمریکایی
یکی از زیباترین و قدیمی ترین هتل های جهان در اصفهان!
تعطیلاتی استثنایی در جزیره بکر پانگکور در مالزی
«زمانی برای تاب خوردن» در سفری به بوستون آمریکا
۵ اثر ماندگار از جاذبه های گردشگری همدان
پل میلائو، طولانی ترین و بلندترین پل کابلی جهان!

منبع: themost10 | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه