Chidaneh.com placeholder image

مرتب کردن بالکن: 5 ایده برای سر و سامان دادن بالکن های یک وجبی

به قلم: مژگان احمدی

آپارتمان نشین هستید؟ حتی فکر حیاط های دل باز با آن باغچه و حوض فیروزه ای اش را مدت هاست از سرتان بیرون کرده اید؟ دائم خدا به آن به بالکن های یک وجبی خود نگاه می کنید و حسرت می خورید؟ دیگر نیاز به حسرت خوردن نیست چیدانه امروز ایده های رنگارنگی را برای مرتب کردن کردن بالکن های یک وجبی شما فراهم کرده است، با ما همراه باشید.

مرتب کردن بالکن

1. مرتب کردن فضای بالکن با حذف ضایعات

پیش از هر چیز نکته ای را باید خاطر نشان کنم، تراس، بالکن، ایوان همگی این فضاها، به عنوان فضایی برای لذت بردن از منظره ی بیرونی و ایجاد زیبایی بصری در نمای بیرونی ساختمان می باشد. البته خودمانیم دیگر اهمیت انباری کجا و جلوه ی عناصر زیبایی شناختی در نمای ساختمان کجا! اما واقیعت این است که باید روی موضوع دوم تمرکز کنیم یعنی زیبا سازی! از بالکن خود انباری نسازید، باور کنید اصلا جذاب نیست که دسته جارو و پیاز سیب زمینی های شما در نمای آپارتمان فلان میلیونی شما دیده شود. پس راه کار اول حذف ضایعات است.

سرویس خواب بالسا
مرتب کردن تراس
مرتب کردن تراس

2. استفاده از رخت‌آویزهای تاشو برای پهن کردن لباس در بالکن

این سخن که لباس های شما پس از شسته شدن حتما باید با آفتاب رو به رو شوند کاملا درست است اما دلیل نمی شود که که عابران کوچه و خیابان هم با آن ها رو به رو شوند! برای این منظور می توانید کاری کنید که هم گرمای آفتاب را داشته باشید و هم منظره ی دل چسب نمای بیرونی را  به جای طناب کشیدن از این سر به آن سر تراس خود از رخت آویز های تاشو استفاده کنید، و در مواقعی که نیاز ندارید آن را جمع کنید.

مطلب بیشتر: 9 ایده نو برای بند رخت در آپارتمان!

مرتب کردن فضای بالکن با گیاهان رونده

3. استفاده از گیاهان رونده برای پوشاندن تراس

اگر فکر می کنید به نمای ساختمان شما لطمه ی چندانی  وارد نمی شود می توانید قسمتی از فضای تراس خود را محصور کنید، البته این محصور کردن به معنای پوشانده شدن با ایرانت های رنگ و وارنگ و ابزاری از این دست نیست! برای این کار می توانید از گیاهان رونده کمک بگیرید و علاوه بر رسیدن به مراد خود، به نمای ساختمان خود نیز طراوت و تازگی ببخشید. به این ترتیب می توانید علاوه بر مرتب کردن بالکن از داخل، نمای بهتری نیز به ساختمانتان بدهید.

مطلب بیشتر: پوشاندن دید تراس، 8 راه حل نجات دهنده!

استفاده از میز و صندلی

4. مرتب کردن بالکن با استفاده از مبلمان ساده مخصوص تراس

می توانیم در بالکن های خود از مبلمان ساده به طور مثال یک میز کوچک و نهایتا دو صندلی برای دکوراسیون بالکن خود استفاده کنیم و فضایی بی نظیر برای اوقات خوش عصر گاهی خود فراهم کنیم ، نکته ی مهم در باره ی این موضوع این است که در هر زمینه ای باید فرهنگ جامعه را در نظر بگیریم پس اگر توانستیم به درستی و زیبایی فضای تراس خود را محصور کنیم خصوصا اگر در طبقات اول ساکن هستیم، پس حتما به سراغ میز و صندلی برای بالکن دوست داشتنی خود برویم و لذت چای و کلوچه خوردن های عصرگاهی را از دست ندهیم .

فلاور باکس

5. با فلاورباکس ها می توانید ظاهر مرتب تری به بالکن بدهید

اگر تراس یا بالکن شما نمی تواند هیچ کدام از آپشن های بالا را داشته باشد هیچ نگران نباشید برای شما ایده ی جذاب و مقرون به صرفه ای دیگری داریم ، فلاور باکس! فلاور باکس ها همان فرنگ رفته ی گلدان های سفالی کنج حوض حیاط های قدیمی خودمان است! زیاد سخت نگیرید، فقط بروید چند تا رنگ و وارنگش را بخرید به یاد حیاط قدیمی خانه بگذاریدشان کنج دل تراس تان که لااقل از آن ها  نوستالژی  بسازید برای دلبندانتان که هرگز حس حوض فیروزه ای و حیاط جارو خورده ی بوی نم گرفته را نچشیده اند.

در پایان:

ایده های زیادی برای مرتب کردن بالکن وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. شما باید با توجه به اندازه و مدل بالکن تان تصمیم بگیرید که چگونه می توانید ظاهر مرتب تری از این فضا بسازید. ما در این مقاله 5 ایده را با شما مطرح کردیم. شما نیز می توانید ایده های خود را برایمان کامنت کنید.

مطالب بیشتر:

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه