Chidaneh.com placeholder image

10 ایده تزیین غذاهای گرم پاییزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: آشپزی را هم می توان به عنوان یک فعالیت روزمره خسته کننده در نظر گرفت، هم می توان به آن به چشم یک تفریح هنری نگاه کرد، انتخاب با خود شما است که آیا می خواهید از زمانی که صرف می کنید لذت ببرید یا نه، اگر جواب مثبت است پس این مطلب می تواند حسابی به شما کمک کند چرا که چیدانه در این مطلب می خواهد به شما نشان دهد چگونه در آشپزخانه تان تفرح کنید و لذت ببرید، چیدانه قبلا هم در مطالبی مانند ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱) و ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲) سعی کرده است تا به شما پیشنهادات جذابی برای تزیین میزهای غذا و خود غذاهایتان ارائه دهد حالا در این مطلب هم می خواهید سری جدیدی از این ایده ها را با هم ببینیم. پس با چیدانه همراه باشید. 

تزیین میز غذا و با پارچه های ایرانی

چوب و هنر

هوا که رو به سردی می رود، خوردن غذاهای گرم بیشتر می چسبد، غذاهایی مانند آش، یا سوپ. آش مورد علاقه تان را بپذید و طبق رنگی که دارد غذایتان دارد کاسه هایی را انتخاب کنید، به طور مثال اگر آش شله قلمکار درست کردید که رنگش سبز است، آن را در کاسه های به رنگ آبی سرو کنید تا نما و جلوه بیشتری داشته باشند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۱۰ ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا

استفاده از بشقاب هایی با رنگ آبی در تزیین میز غذا

اگر هم تصمیم به درست کردن یک خورشت خوشمزه گرفتید، باز هم به رنگ آن برای انتخاب بشقاب ها دقت کنید، خورشت هایی مثل قیمه که رنگ نارنجی دارند در بشقاب های آبی هم خوشمزه تر و هم جذاب تر به نظر می آیند، برای برنج ها هم ظرف های سفید رنگ مناسب هستند، یک ظرف پر از سبزی های تازه هم می تواند زیبایی میز یا سفره شما را تکمیل کند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: همچون شاهان غذا بخورید!

ظرف های چینی گل سرخی در تزیین میز غذا

ایرانی ها یک صبحانه هیجان انگیز دارند که مخصوص فصل های سرد سال است، یعنی خوردنش در فصل های سرد بیشتر به آدم می چسبد، و این صبحانه هیجان انگیز چیزی نیست جز کله پاچه. ظرف های گل سرخی قدیمی و استکان های کمر باریک یادگاری مادر بزرگ را از گنجه بیرون بیاورید و کله پاچه ای را درون آن ها بریزید و سر سفره بگذارید، با دید چنین سفره خوش آب و رنگی کسانی که حتی کله و پاچه دوست ندارند هم با شما همراه خواهند شد.

مطلب پیشنهادی چیدانه: باید ها و نباید های چیدن میز غذا خوری در مهمانی ها !

استفاده از سینی روحی قدیمی در تزیین میز غذا

در فصل های سرد غذاهایی مانند دلمه هم خوب است، چون به واسطه پوشش برگ مو یا کاهو محتوای داخلی شان بیشتر گرم می ماند، برای سرو این غذا ها از یک سینی روحی کوچک استفاده کنید، دلمه ها را در زیباترین بشقاب های تان برید و کنار این غذاهای خوشمزه را با نان تازه و سبزی های خوش عطر پر کنید و جلو اعضای خانواده تان بگذارید تا حسابی آن ا را غافلگیر کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: میز غذاخوری پر کاربرد در خانه های کوچک!

تزیین اش رشته و تزیین میز غذا

آش رشته هم کلا رفیق شفیق پاییز و زمستان است، اصلا مگر می شود که پاییز و زمستان را بدون خوردن آش رشته سپری کرد، می توانید برای یک بعد از ظهر سرد، آش رشته درست کنید، روی آن را با پیاز داغ، سیر داغ، نعنا و مخلوطی از کشک و زعفران که بسیار خوشرنگ و خوش طعم است و زیبایی خاصی به چهره آشتان می دهد تزیین کنید، آن ها را در کاسه های چینی با طرح و رنگ های ایرانی بریزید و از خوردن آن احساس خوشبختی کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: هنر خانم های با سلیقه در تهیه و تزیین سفره افطار!

استفاده از ظرف های لعابدار در تزیین سفره ایرانی

ظرف های سفالی لعاب دار، سبزی تازه، ترشی شور و بوی نان سنگگ خبر از یک نهار خوشمزه و لذیذ به اسم دیزی می دهد، برای این که نهار بیشتر بهتان بچسبد، سفره را روی زمین پهن کنید، از یک پارچه ترمه با نقوش زیبا استفاده کنید، سعی کنید رنگ بشقاب ها با رنگ کاسه ها و رنگ ظرف های سفالی تان هماهنگ باشد، تا زیبایی سفره تان هم بیشتر شود، نوشیدنی ها را هم در پارچ های زیبا بریزید و بر سفر سفره بذارید، دیگر همه چیز اماده است، نوش جان.

تزیین سوپ سفید با خامه برای میز غذا

وقتی خسته از یک روز کاری در هوای سرد به خانه بر می گردید و دوست دارید تا یک عصرانه گرم میل کنید شاید سوپ سفید یا همان سوپ شیر بهترین گزینه باشد، برای آن که سوپ بیشتر بهتان مزه کند آن را در ظرف هایی بریزید که  دارای رنگ های جذاب مانند آبی یا سبز هستند، روی آن هم با خامه تزیین کنید و از عصرانه تان لذت ببرید.

استفاده از کدو حلوایی در تزیین میز غذا

کدو حلوایی از میوه های پر خاصیت پاییز است که هم خوشمزه و مقوی است و هم ظاهر بسیار خوبی برای جلوه بخشیدن به میز و سفره غذای شما دارد، چند عدد کدو حلوایی مینیاتوری خریداری کنید، داخلش را خالی کنید و از آن به جای ظرف سوپ یا هر چیز دیگری استفاده کنید، رنگ نارنجی زیبای این کدو حلوایی ها به سفره شما گرما می بخشد در کنار آن هم می تانید از بشقاب های سفید، و قاشق و چنگال های طلایی استفاده کنید، یک رومیزی قرمز هم که تمام این زیبایی ها را تکمیل می کند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: ۷ ایده استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از زیر بشقابی های چوبی در تزیین میز غذا

از محتویات کدو حلوایی که در قسمت قبلی از آن صحبت کردیم می توانید یک سوپ خوشمزه به نام سوپ کدو حلوایی درست کنید که هم پر خاصیت است و هم مناسب فصل های سرد. سوپ را که درست کردید در کاسه های سفید بریزیدش تا بیشتر خود نمایی کند و رنگ نارنجی اش بیشتر نمود پیدا کند، می توانید برای تزیین روی سوپ هم از خامه و چند پر سبزی تازه استفاده کنید، سوپ را در زیر بشقابی هایی از جنس چوب قرار دهید تا رنگ قهوه ای چوب همنشینی خوبی با رنگ سوپ پیدا کند سپس آن را سرو کنید و اعضای خانواده ا حسابی شگفت زده کنید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: تزئین میز پذیرایی با زیر بشقابی های زیبا

تزیین لیوان نوشیدنی

تزیین لیوان های نوشیدنی را نیز دست کم نگیرید، حتی اگر می خواهید یک لیوان نوشیدنی گرم میل کنید هم برای آن وقت بگذارید، از این فعالیت لذت ببرید و اجازه بدهید تا هنر در همه تار و پود زندگی تان نفوذ کند. برای خودتان یک ماگ زیبا بخرید، اصلا ماگ های قدیمی تان را با هنر خودتان تزیین کنید، در کنار نوشیدنی تان از میوه ها و خوراکی هایی که دوست دارید هم استفاده کنید، عکس بالا را ببینید تا کاملا متوجه شوید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: تزئین خلاقانه ماگ ها با استفاده از لاک های رنگی به سادگی!
کدام میز ناهارخوری برای دکوراسیون منزل شما مناسب است؟
ساخت زیر لیوانی کنفی برای تزئین میز پذیرایی
میز آشپزخانه چند منظوره برای داشتن دکوراسیونی متفاوت!

آیا می دانید که در چیدانه می توانید شرکت ها متخصصین زیادی در زمینه طراحی دکوراسیون و دکوراسیون داخلی پیدا کنید؟ به راحتی با رفتن به قسمت اهالی فن چیدانه به لیست بلندی از آن ها در سرتاسر ایران دست پیدا می کنید که با توجه به نیاز های خودتان می توانید آن ها را انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید در قسمت مشاوره دکوراسیون سوالات دکوراسیونی خود را مطرح کنید تا مشاوران چیدانه به شما پاسخ بدهند. 

عکس : صفحات اینستاگرام wodesata و nazaninsin | نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه