Chidaneh.com placeholder image

تکنولوژی در خانه، با این 5 روش

به قلم: گلنار

تا چندی پیش ایده تکنولوژی در خانه یا «خانه هوشمند» چیزی شبیه به یک فیلم آینده‌نگرانانه بود که به وقوع پیوستن آن کمی پیچیده و دور از انتظار به نظر می‌رسید.

اکنون خانه‌ها در حال هوشمندتر شدن هستند و تنها کاری که نیاز است انجام شود، دانلود یک اپلیکیشن و اتصال آن به یک دستگاه است. از سیستم‌های روشنایی و امنیتی ارزان قیمت و با استفاده آسان گرفته تا یخچال و ماشین لباس‌شویی و حتی مبلمان، همه چیز در حال ارتقا یافتن، تلفیق با سیستم وای‌فای و امکانات هوشمند است و به نقطه‌ای خواهد رسید که تمام سیستم‌های خانگی هوشمند خواهند شد.

تابلو فرش ریحان
تکنولوژی در خانه

تکنولوژی در خانه

اگر هنوز فناوری و تکنولوژی خاصی را به خانه خود وارد نکرده اید اما مشتاق استفاده از تکنولوژی در خانه هستید، شروع این کار ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد. اما جای نگرانی نیست، اگر رمز وای‌فای خود و نحوه دانلود کردن یک اپلیکیشن در گوشی خود را می‌دانید، به راحتی می‌توانید از یک سیستم هوشمند در خانه خود استفاده کنید.

آیا تمایل دارید چراغ آشپزخانه‌تان راس ساعت 5 عصر روشن و راس ساعت 9 شب خاموش شود؟ لامپ‌های هوشمند این کار را برای شما انجام خواهند داد. یا می‌خواهید هنگام خواب درب منزلتان به صورت خودکار قفل شود؟ باید قفل هوشمند را امتحان کنید.
روزهای سازش در سبک زندگی خانه و آپارتمان تقریبا به پایان رسیده و به کمک فناوری‌های تکنولوژی انجام هر کاری در خانه‌ها کاملا ممکن خواهد بود. در ادامه به بررسی 5 روش ساده برای اضافه کردن تکنولوژی در خانه می‌پردازیم.

مطلب پیشنهادی: معرفی خانه هوشمند، در این ویلا همه چی تحت کنترله

بلندگوی هوشمند

1. بلندگوهای هوشمند

امروزه بلندگوهای هوشمندی مانند Amazon Echo و Google Nest به کمک سیستم کنترل از راه دور برای خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال اگر این بلندگوی هوشمند به یک سیستم صوتی هم مجهز شود، تقریبا می‌توانید هر دستگاه هوشمندی را با صدای خود کنترل کنید. می‌خواهید یک چراغ را با فرمان صدای خود روشن کنید؟ وقتی در حمام هستید رادیو را روشن کنید؟ هوا را چک کنید یا پیتزا سفارش دهید؟ خب همه این‌ موارد قابل انجام خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: خانه هوشمند Control4، چه امکاناتی داره؟

روشنایی هوشمند

2. روشنایی هوشمند

خرید یک لامپ هوشمند یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین راه‌ها برای افزایش تکنولوژی در خانه است. به کمک آن و اتصال به گوشی خود می‌توانید برنامه مشخصی را به چراغ‌ها اختصاص دهید تا در زمان تعیین‌ شده خاموش و روشن شوند یا نور آن‌ها کم و زیاد شود. فقط کافی‌ست بگویید: گوگل نور لامپ‌ها را کم کن!

مطلب پیشنهادی: نورپردازی هوشمند خانه، فقط با یک کنترل!

مبلمان هوشمند

3. مبلمان هوشمند

قطعا همه ما از کابل‌های نامرتب در خانه بیزاریم و احتمالا همه ما کسی را می‌شناسیم که شارژ تلفن همراهش دائما رو به اتمام است!
در این شرایط می‌توان تکنولوژی را به مبلمان اضافه کرد. جاوا DFS، امکاناتی را در اختیار می‌گذارد که از طریق آن می‌توان بدون نیاز به کابل، تلفن همراه را شارژ کرد. به این صورت که به کمک یک صفحه هوشمند و تنها با قرار دادن تلفن همراه روی آن، باتری تلفن شارژ خواهد شد.

فناوری تقریبا هر بخشی از زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در گذشته استفاده از تکنولوژی در تمامی ابعاد زندگی دشوار بود اما اکنون این امر به سادگی مقرر شده است. 

استفاده از مبلمان هوشمند علاوه بر آن‌ که موجب حذف موارد غیر ضروری در خانه می‌شود، موجب استفاده بهینه و حداکثری از فضا هم خواهد شد و یک روش بسیار کاربردی جهت وارد کردن تکنولوژی در خانه است.

مطلب پیشنهادی: سیستم هوشمند، تاثیر خانه هوشمند بر قیمت خانه

دوربین هوشمند

4. دوربین‌های هوشمند

وقتی در سفر هستید نگران اوضاع منزلتان هستید؟ یا نگران از دست دادن بسته‌ای هستید که قرار است پستچی به دستتان برساند؟ دوربین‌های امنیتی مجهز به وای‌فای، این امکان را در اختیار شما می‌گذراند که از طریق تلفن همراهتان به فضای منزلتان کنترل داشته باشید و تنها محدود به فضای بیرون از خانه نمی‌شود. اگر در منزلتان از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، این دوربین هوشمند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

ترموستات هوشمند

5. ترموستات هوشمند

اگر سرمای شدیدی را احساس می‌کنید، هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از رسیدن به خانه و یک فضای نشیمن گرم و دنج نیست. ترموستات هوشمند قادر به یادگیری برنامه‌ای است که شما برای آن تنظیم کرده اید. وقتی کسی در خانه نیست به صورت خودکار دما را کاهش می‌دهد و جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، دما را به میزان تعادل می‌رساند.
در دنیای امروزی که زندگی افراد با تکنولوژی گره خورده است، استفاده نکردن و نادیده گرفتن آن تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. با اضافه کردن تکنولوژی در خانه می‌توانید گامی در جهت راحت‌تر کردن و سرعت بخشیدن به استفاده از امکانات در فضای منزل خود بردارید.

مطالب پیشنهادی:

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه