Chidaneh.com placeholder image

مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: فضای نشیمن به عنوان یکی از عمومی ترین فضاهای داخلی منزل همواره در دکوراسیون حائز اهمیت بوده است، بنابراین آنچه بیشتر در این فضا نسبت به سایر عناصر مهم است نوع مبلمان مناسب فضا و نحوه ی چیدمان عناصر این فضاست. امروز در چیدانه می  خواهیم به بررسی و کاربرد مبلمان L شکل در فضای نشیمن بپردازیم.

سرویس خواب بالسا

مبلمان L شکل از آن دسته مبلمان راحتی است که برای فضای جلوی تلوزیون شما مناسب می باشند. اگر منزل شما وسعت فضایی کافی برای قرار دادن دو دست مبل دارد می توانید یکی از آن ها را سبک کلاسیک و دیگری را راحتی انتخاب کنید. نمی خواهم قاعده و قانونی وضع کنم اما برای داشتن آسایش بیشتر مبلمان راحتی برای فضای مقابل تلوزیون شما نیاز است.

برخی از انواع مبلمان L شکل قابلیت تختخواب شو نیز دارند که این قابلیت لذت تماشای تلوزیون را برای شما دو چندان خواهد کرد.این مبل های تخت خواب شو برای فضاهای کوچک هم گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. می توانید راهنمای خرید مبل شیک و زیبا را بررسی کنید و یکی از آن ها را برای فضای کوچک خود انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.

مبلمان L شکل می توانند به لحاظ شکل خود می توانند خاصیت جدا کنندگی فضا را نیز داشته باشند، برای آن که دو فضا را از هم تفکیک کنید خواه این فضا نشیمن خصوصی تر (مثل همان فضای مقابل تلوزیون) از نشیمن عمومی (معمولا حکم همان اتاق پذیرایی مهمان را دارد.) باشد خواه تفکیک دو فضای غذا خوری از نشیمن بهترین گزینه محسوب می شوند. بنابراین برای شخصیت بخشی به فضا و تفکیک فضاهای خود می توانید از این مدل مبلمان به خوبی استفاده کنید.

مبلمان L شکل به طور کلی برای فضاهای کوچک و زاویه دار طراحی شده اند. یک اصل در طراحی از دیدگاه من ،که همیشه به آن اشاره دارم عدم وضع قانون برای دکوراسیون داخلی است. قانون همان چیزی است که به شما آرامش می دهد. همان ترکیب بصری است که روح شما را نوازش می دهد. بنابراین حتی اگر فضای کوچکی دارید به خوبی می توانید با تلفیق مبلمان ها با هم دکوراسیون عالی و کاربردی داشته باشید. نیازی نیست همیشه مبلمان شما از یک خانواده باشند، توجه داشته باشید که ترکیب تضادها و خلق زیبایی از دل آن ها، یک طراحی منحصر به فرد محسوب می شود.

مبلمان L شکل به خوبی می توانند نقطه ی کانونی و شاخص فضای شما باشند باشند،L شکل ها در فضای کوچک شما نشیمن بیشتری را ایجاد می کند، زیرا به لحاظ فرمشان تعداد افراد بیشتری می توانند از آن ها استفاده کنند پس بهترین گزینه برای نشیمن های جمهع وجور شما محسوب می شوند.مبلمان L شکل چه به لحاظ رنگ خاصشان چه به لحاظ ترکیب با سایر عناصر تزیینی دکوراسیون مثل تندیس ها، تابلوها، کوسن ها و… به طور کلی عنصری خوش ترکیب در فضا محسوب می شوند که با افزودن جزییات و تغییر در رنگ و بافتشان تاثیر به سزایی در شخصیت دهی به فضا می گذارند. و یک تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه را برای شما به دنبال خواهد داشت.

برای فضاهایی مثل یک تراس بزرگ یا مهتاب نشین هم مبلمان L شکل گزینه ی بسیار مناسبی است، اگر منظره ی زیبایی دارید  می توانید یکی از این مبلمان را برای این فضا در نظر بگیرید. و فضای دنجی برای کتاب خواندن یا یک گپ کوچک برای عصرهای پاییزی خود ترتیب دهید. همه چیز بسته به ذوق و خلاقیت شما دارد. امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.

موضوع دیگری که در مبلمان L شکل شاخص است خاصیت بعد دهی به فضای شماست، به همین خاطر اصولا برای فضاهای قائمه وکوچک انتخاب می شوند، چرا که با این انتخاب  و یک ترکیب رنگ مناسب می توانید وسعت فضایی خود را بیشتر از آن چه که هست به معرض دید بگذارید و طراحی چشمگیر برای اتاق های نشیمن کوچک خود داشته باشید. استفاده از رنگ های خنثی در زمینه به شما کمک به سزایی خواهد کرد، آن ها را فراموش نکنید.

اگر برای دکوراسیون خود به دنبال مبلمان خانگی خاص و متنوعی هستید، و یا از شلوغی های بازارهای امروز کلافه اید، کافی است سری به ویترین کالا های چیدانه بزنید، و از آرامش خرید را در خانه ی خود لذت ببرید. امتحان کنید شگفت زده خواهید شد!

مطالب بیشتر:ساده ترین روش های ست کردن پرده و مبلمان!
انتخاب مبلمان کلاسیک در طراحی دکوراسیون منزل
۶ نکته برای خرید مبلمان مناسب دکوراسیون منزل
پیشنهادی متفاوت برای مبلمان خانه های کوچک

۱۲ رنگ مبلمان که با هر دکوراسیونی ست می شوند!

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه