Chidaneh.com placeholder image

به آسانی روکش صندلی ها را عوض کنیم

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: چه اشکالی دارد که آدم همه فن حریف باشد و از پس هر کاری بر بیاید؟ خیلی از کارها هستند که به راحتی می شود آن ها را در منزل انجام داد و در هزینه ها صرفه جویی کرد، کارهایی مثل هواگیری شوفاژ خانه، پر کردن سوراخ های کوچک و بزرگ دیوار و حتی رفو کردن روکش مبلمان ها . خیلی از کارهای دیگری که ما در بخش های مختلف چیدانه مثل تعمیرات منزل آن ها را به شما نشان داده ایم که اتفاقا با بازدید های خوبی هم مواجه شده اند. خب به همین دلیل امروز هم که روز تعطیل است و احتمالا وقت تان را برای رسیدگی به امور خانه داری خالی گذاشته اید، با خودمان گفتیم شاید بد نباشد این بار به سراغ روکش صندلی های برویم و نحوه عوض کردن آن ها را به شما نشان دهیم.پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

وسائل مورد نیاز:

  • انبر دست
  • پیچ گوشتی
  • چسب مایع و نواری
  • پارچه
  • فوم برای نشیمن گاه ( در صورت نیاز)
  • دستگاه منگنه صنعتی

در مرحله اول باید نشیمن گاه صندلی را به صورت کامل از آن جدا کنید برای این کار صندلی را بر عکس کنید و از انبر دست و پیچ گوشتی کمک بگیرید. البته نحوه برداشتن رویه صندلی برای شما می تواند متفاوت تر باشد باید ببینید که صندلی شما چگونه است.

حالا نوبت آن رسیده است که رویه اصلی صندلی را حذف کنید. اگر روکش صندلی شما به وسیله منگنه به سطح اصلی چسبیده است از پیچ گوشتی و یا وسیله مخصوص این کار کمک بگیرید، منگنه ها را باز کنید و روکش را کاملا جدا کنید.

پس از برداشتن روکش صندلی باید بررسی کنید که ایا ساختار خود نشیمن گاه سالم است و یا احتیاج به تعویض دارد.

پس از این که سطح نشیمن گاه را تمیز کردید به سراغ پارچه مورد نظرتان بروید، و آن را روی سطح نشیمن گاه بکشید. البته می توانید قبل از آن یک تکه فوم هم روی آن بگذارید و سپس پارچه ها را نصب کنید.

پارچه ها را به وسیله دستگاه منگنه صنعتی به سطح نشیمن گاه وصل کنید و از ثابت ماندن و محکم ماندن آن اطمینان حاصل کنید.

به همین راحتی و با طی این مراحل می توانید روکش صندلی های تان را عوض کنید و ظاهری جدید به آن ها بببخشید. اصلا می توانید برای هر کدام یک پارچه متفاوت با رنگی متفاوت در نظر بگیرید و داشتن صندلی های رنگی در خانه را تجربه کنید.  

مطالب پیشنهادی چیدانه: 
استنسیل راه حلی آسان برای نقاشی روی دیوار
۷ دکوراسیون زیبا و ارزان با ظروف قدیمی
تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام
ترمیم درزهای کاشی در کمتر از نیم ساعت!
روشی ساده برای تعمیر خراشیدگی کفپوش پارکت و لمینت

منبع : houzz |مترجم : شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه