Chidaneh.com placeholder image

بازسازی فروشگاه و نمایشگاه تاش در تهران

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: در طراحی و بازسازی فضاهای نمایشگاهی و فروشگاهی آن چه که همواره حایز اهمیت نوع نمایش کالا و عنصر مورد نظر است،به خصوص برای فضاهای نمایشگاهی که غالبا پنجره ای رو به شهر دارند. پروژه ی فروشگاه و نمایشگاه تاش از گروه طراحی شیفت به معماری، معماران برجسته ای همچون رامبد ایلخانی، نشید نبیان، درنا مصرزاده از یکی از همان طراحی های چالش برانگیز فروشگاهی و نمایشگاهی است که گروه شیفت آن را به خوبی به اجرا در آورده است با چیدانه همراه باشید تا به گوشه و کنار آن سری بزنیم. 

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی فروشگاهی در امین حضور
گروه طراحی شیفت

سرویس خواب بالسا

مشخصات عمومی پروژه فروشگاه و نمایشگاه تاش

  • معماران: رامبد ایلخانی، درنا مصرزاده، نشید نبیان
  • دفتر معماری: گروه طراحی شیفت (تغییر روند طرح)
  • نوع کاربری : تجاری
  • موقعیت : چهار راه امیر اکرم، تهران،ایران
  • سال طراحی: قبل از 1380
  • کارفرما : هومن مُشک ساران 
  • همــــکار طراحی: حسین کریمی

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون مدرن فروشگاه تاش امین حضور
گروه طراحی شیفت

  • مساحت : ۵۰۰ مترمربع
  • طراح تأسیسات مکانیکی: علی غنی زاده 
  • طراح تأسیسات الکتریکی: علی پیلتن 
  • مدیریت اجرا: گروه اجرای شیفت (شرکت تغییر روند اجرا) ، ابوالقاسم نبیان 
  • همکار اجرا: حسام الدین رئوف پناه 
  • ارائه و گرافیک: مهرآسا چمنی حیدری ، گلناز جمشیدی 
  • گرافیک محیطی- طراحی الگوی اسلیمی: منیر زرنگار 
  • عکاس: پرهام تقی اُف 

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی مدرن فروشگاهی در خیابان امین حضور
گروه طراحی شیفت

فروشگاه و نمایشگاه تاش، پروژه بازسازی یک واحد تجاری در ساختمانی حدوداً چهل ساله و با سازه فلزی در مرکز تجاری شهر تهران است. این واحد تجاری با مساحتی حدود صد متر مربع، پنجره شهری به عرض پنج متر داشته و دارای عمق متوسط چهارده متر می باشد.

گروه طراحی شیفت
طراحی راه پله فروشگاه مدرن
گروه طراحی شیفت

در بازسازی پروژه، در طبقه همکف کف واحد تجاری به صورت ترکیبی از سکو ها و رمپ حرکتی با مواد و  مصالح بنایی اجرا شده است. با توجه به قدیمی بودن سازه فلزی موجود و تأکید گروه طراحی بر محدود کردن تغییرات سازه ای، طبقه دوم مجموعه به صورت سبک (قوطی کشی فلزی + ورق MDF) اجرا شده است.برای اجرای پله اتصال دهنده دو سطح پروژه، تیر سرتاسری فلزی در طول پله ها به سازه موجود اضافه شده است. 

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی فروشگاه امین حضور
گروه طراحی شیفت

فروشگاه و نمایشگاه تاش، مارک لباسی را عرضه می کند که پالت رنگی آن محدود به سیاه و سفید است. در لباس سیاه و سفید، بدن مدل یا مانکن به فرمی انتزاعی تبدیل می شود: در حوزه های سیاه، خطوط بدن بواسطه عدم سایه اندازی در پس زمینه تیره، تخفیف یافته و حتی محو می شوند. در حوزه های سفید، خطوط بدن بواسطه شدت سایه اندازی، در پس زمینه روشن وضوح می یابند. در نهایت،فرم بدن بواسطه این خطوط منحنی تشدید یا تخفیف یافته به صورت عنصری سه بعدی درک می شود.ایده اصلی پروژه، متمرکز بر پتانسیل خطوط منحنی تشدید یا تخفیف یافته در ایجاد فرم فضایی است.

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی مدرن فروشگاهی در خیابان امین حضور
گروه طراحی شیفت

 مقطع پروژه، منحنی بسته ایست که با حرکت در عمق تغییر شکل داده و ارتباطات فضایی متنوعی را به وجود می آورد. فصل مشترک مجموعه با خیابان به صورت جداره شفافی به ارتفاع دو طبقه درنظر گرفته شده است که نهایتاً موجبات درک فضای عمیق داخلی را به عنوان گسترش فضایی پنجره شهری پروژه فراهم می آورد. نهایتا،ً به لحاظ درک بصری، حد مرزی میان پنجره و تمامیت فضای داخلی پروژه وجود ندارد. گرافیک محیطی خطی طراحی شده در نمای پنجره شهری به صورت طرح اسلیمی و المان نوری سبک کلاسیک جانمایی شده در فضای ورودی، در تقابل طنز آمیزی با زبان حداقلی و مینیمالیست کلیت پروژه قرار می گیرند. 

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب پیشنهادی: نمایشگاه آریو چوب بازسازی متفاوت با پل های معلق
طراحی مدرن فروشگاه بی نام، در بافت قدیم نجف آباد اصفهان
بازسازی گالری آبی، پارکینگ کوچک برای نمایش آثار بزرگ
۶ باغ موزه در تهران برای گشت و گذار در تعطیلات!
موزه فرش ایران آمیزه ای از هنر و اصالت ایرانی
۱۰ ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی
۵ نمایشگاه ماشین های گران قیمت دنیا در آلمان

منبع: مجله معمار | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه