Chidaneh.com placeholder image

12 شلف و طبقه بندی فوق العاده در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

کتابخانه: شلف ها با وجودی که طبقه بندی هایی ساده هستند اما با شکل شان، محل قرارگیری شان و محتویات شان می توانند دکوراسیون داخلی منزل را کاملا متفاوت نشان دهند. حضور آن ها در هر نقطه ای از خانه می تواند آن نقطه را از کسالت و ایستایی نجات دهد. چیدانه امروز چند ایده ی فوق العاده از شلف ها را به شما معرفی می کند که برای هر کسی می تواند جذاب باشد. با ما همراه باشید…

قالیشویی ادیب

1. شلف آویزان از سقف

اگر به مکان بیشتری برای نگهداری وسایل در آشپزخانه نیاز دارید و فضای کافی در اختیار ندارید، از سقف بهره بگیرید. قفسه های باربر می توانند به خوبی بر روی کانتر معلق باشند و یک فضا را از فضای دیگر جدا سازند.

2. ترکیب شلف و نقاشی دیواری یا استیکر

شلفی جذاب مانند آنچه در تصویر می بینید، به دکوراسیون اتاق کودک زندگی می بخشد. خلاق باشید و از نقاشی دیواری یا استیکر ها بهره بگیرید و جذابیت شلف ها را چندین برابر نمایید.

شما پیش از این در چیدانه با ۱۰ ایده خلاقانه برای کتابخانه ای در قلب اتاق کودک آشنا شده اید.

3. شلف گرد

بیایید این بار فراتر از قاب های مربعی شکل بیندیشیم. این شلف دایره ای، بر شکل پنجره تأکید می کند و لبه ای جذاب برای آن تعریف کرده است.

اگر به دنبال شلف و ویترین مناسب و مقرون به صرفه برای دکوراسیون منزل خود هستید، پیشنهاد می کنم سری به ویترین کالاهای چیدانه بزنید.

4. شلف در راه پله ها

استفاده از این راه پله ی عمودی برای نمایش کتاب ها، مجلات و خرت و پرت های دیگر، استفاده ای هوشمندانه از فضا بوده که به طور هم زمان سلیقه ی منحصر به فرد صاحب خانه را نیز به نمایش می گذارد.

5. شلف جلوی پنجره

پنجره های عریض این آشپزخانه یعنی دیوار و سطح کافی برای شلف ها و کابینت های بالا وجود ندارد. این شلف ها بدون این که دید خوب پنجره ها را ببندند، به صورت خلاقانه ای چشم را به سمت مناظر بیرون می کشند و با محتویات زیبای خود جذابیت آن را دو چندان می کنند.

6. قفسه و شلف با امکان نمایش کتاب ها و مجلات

کتاب هایی با جلد های زیبا که می توانند به اتاق کودک رنگ و هیجان بدهند، نباید از دید دور بمانند. در چنین فضای رنگارنگی دیگر نیازی به تابلو نیست، فقط کافی است دیوار ها و سقف را با رنگ های متضاد رنگ آمیزی کنید و با یک شلف ساده کتاب ها را به نمایش بگذارید.

7. شلف در آشپزخانه کوچک

شلف هایی با مصالح مشابه سطح کانتر در این آشپزخانه تعبیه شده اند. حتی در کوچک ترین فضاها نیز می توان شلف هایی عمودی و معلق فراهم کرد و مانند این آشپزخانه با یک تخته سیاه جذابیت آن ها را چند برابر نمود. قفسه های معلق شما را سر ذوق می آورند!

8. قفسه بندی زیر راه پله

وقتی فضا کوچک و تنگ است، چه چیزی بهتر از این که ناحیه ی قناس زیر راه پله را به بهترین نحو استفاده کرده و آن جا را به فضایی برای نگهداری کتاب ها و لوازم دیگر از جمله تلویزیون تبدیل کنیم؟ ما قبلا ۸ ایده برای کتابخانه در آپارتمان های کوچک را به شما پیشنهاد داده ایم.

اگر نمی دانید از فضای زیرپله تان چگونه استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید: ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها

9. شلف ها در همه جا

خانه ای پر از کتاب، از صمیمیت و گرمای زیادی برخوردار است. بنابراین در هر نقطه ای که می توانید یک قفسه بسازید. در این خانه کلکسیون افسانه ای کتاب ها با استفاده از آینه در دیوار روبروی شلف ها، دو برابر به نظر می رسد.

10. شلف در جزیره آشپزخانه

در خانه ای با پلان باز، با استفاده از شلف هایی در جزیره، فضای آشپزخانه را به غذاخوری متصل کنید. شما می توانید کتاب های آشپزی، مجلات و روزنامه های خود را در این جا نگهداری کنید تا هر زمان که می خواهید در دسترس تان باشند.

11. کتابخانه در درگاه

اگر در فضای داخلی منزل خود، درگاه هایی دارید می توانید آن را با کتابخانه محاصره کنید و ورود به فضا را دل انگیز تر نمایید. انتخاب رنگ قرمز برای فضای غذاخوری در این تصویر، آن را بسیار دعوت کننده کرده است.

12. شلف در قناسی ها

اجازه ندهید گوشه های قناس مانند فضاهای زیر سقف شیب دار، هدر روند. شما به راحتی می توانید شلف ها را در هر گوشه ای اضافه کنید.

ما دوست داریم از شما بشنویم و ببینیم…
مشکلات دکوراسیونی خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید و پاسخ بگیرید. ایده های دکوراسیونی خود را نیز با همکاری با تحریریه چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
۷ ایده ی متفاوت برای جامجله ای در دکوراسیون داخلی
۱۲ کتابخانه متفاوت در گوشه و کنار دکوراسیون منزل شما

کتابخانه های کوچک و زیبا در دکوراسیون منزل
۱۱کتابخانه خلاقانه

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه