Chidaneh.com placeholder image

آنچه باید قبل از خرید صندلی اپن آشپزخانه بدانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبلمان: آنچه امروزه تقریبا در هر دکوراسیون آشپزخانه ای دیده می شود و گویی تبدیل به یکی از ملزومات آشپزخانه ها شده است، صندلی اپن می باشد. این صندلی ها به اعضای خانواده، دوستان و مهمانان فرصت می دهند که در آشپزخانه جایی داشته باشند. گاها فرزندان بر روی این صندلی ها می نشینند و تکالیف خود را روی کانتر نزدیک به مادر شان انجام می دهند. وقتی مهمان داریم، مهمانان وقت خود را در کنار میزبان که در حال آشپزی است می گذارنند و کاربری های مفید دیگری که در دکوراسیون منزل با حضور این صندلی ها اتفاق می افتد.
امروز می خواهیم با چیدانه اندکی به این صندلی های اپن بپردازیم و با ویژگی های آن ها بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید…

هفت رنگ
دکوراسیون منزل مسکونی
هفت رنگ

سرویس خواب بالسا

ارتفاع صندلی اپن

اولین ویژگی که در صندلی اُپن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید به آن بپردازیم، ارتفاع صندلی اپن است. “صندلی بار" (Bar stool) یک اصطلاح جامع است که اشاره به صندلی های اپن در سه ارتفاع متفاوت دارد: کانتر، بار و تماشاگر (که گاهی به آن استادیومی هم گفته می شود). صندلی های کانتر مانند آنچه در تصویر می بینید، برای کانترهایی با ارتفاع استاندارد 90 سانتی متر طراحی شده اند. بنابراین ارتفاع صندلی کانتر در بازه ای بین 60 تا 65 سانتی متر قرار می گیرد.

شرکت معماری دکوکو
پروژه آشپزخانه فرمانیه
شرکت معماری دکوکو

صندلی های بار در بخشی از کانتر آشپزخانه قرار می گیرند که معمولا 15 سانتی متر بالاتر از بقیه ی سطح کانتر است، این بخش از کانتر معمولا به جای 90 سانتی متر، 105 سانتی متر ارتفاع دارد. ارتفاع صندلی آن ها به صورت نرمال 75 سانتی متر است.
به یاد داشته باشید صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل شما است. پس در انتخاب آن دقت کنید.

صندلی های تماشاگری یا استادیومی از بقیه بلند تر اند. آن ها برای کانترها یا میزهایی با ارتفاع 120 سانتی متر طراحی شده اند، بنابراین ارتفاع شان در گستره ای بین 85 تا 90 سانتی متر قرار می گیرد. این نوع از صندلی یا چهارپایه ها اغلب در مکان هایی که ارتفاع زیاد لازم است استفاده می شوند – مانند برای تماشای تلویزیون.

چیدانه پیش از این در مطلب ارتفاع استاندارد ۱۰ عنصر مهم در طراحی داخلی به موضوع ارتفاع استاندارد کانتر و اپن آشپزخانه پرداخته است.

کابینت آشپزخانه پروژه کیان قیطریه

ارتفاع هایی که گفته شد ارتفاع های استاندارد و مناسبی هستند، اما اگر ارتفاع کانتر شما با این مقادیر نمی خواند، نگران نباشید. امروزه صندلی های اپن قابل تنظیم به طور گسترده ای تولید می شوند که شما می توانید به راحتی ارتفاع آن ها را تنظیم و کوتاه تر یا بلندتر کنید.

[[nid:7376]]

گروه صنعتی نظری
صندلی اپن جک دار پشت بلند اکستریم نظری
گروه صنعتی نظری
[[nid:5980]]

نمونه هایی که می بینید از انواع صندلی های اپن قابل تنظیم (جک دار) هستند.

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن آشپزخانه پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

صندلی های چرخان نیز خیلی پر طرفدار اند. صندلی های مرغوب ممکن است سنگین باشند، بنابراین با انتخاب نمونه های چرخان، شما دیگر مجبور نیستید آن ها را از زیر کانتر بیرون بکشید و بعد به داخل هل دهید، فرآیندی که هم به کمر شما و هم کفپوش منزل تان آسیب می رساند.

کارما
آشپزخانه مدرن
کارما

سبک و جنس صندلی اپن

صندلی های اپن استیل ظاهر بسیار جذابی دارند، زیرا با بسیاری از سبک های دکوراسیون ست می شوند.

ترکیب متریال ها مانند این صندلی های ساخته شده از چوب گردو و کروم، ظاهر جذاب دیگری ایجاد می کنند که با هزاران سبک هم خوانی دارد. ترکیب متریال ها یک روش با قدمت است که به دکوراسیون راحتی و گرما می بخشد.

ترکیب متریال ها می تواند به فضای دکوراسیون شما حس روستایی شهری بدهد. مثلا صندلی های اپن در این تصویر از طرفی با سطح خشن و ساده ی خود سبک روستیک را یادآور می شوند و از طرف دیگر خطوط تمیز و نازک آن حال و هوایی شهری و صنعتی دارند.

شرکت مهر چوب آویژه
پروژه کابینت مدرن الهیه
شرکت مهر چوب آویژه

راحتی صندلی اپن

در مورد راحتی صندلی های اپن چه فکری کرده اید؟ راحتی به ذائقه ی شخصی شما بستگی دارد، اما در صورتی که کاربران صندلی ها، سالمندان یا کودکان هستند، باید حتما مقوله ی راحتی را در نظر بگیرید. صندلی های بدون پشتی در فضاهای کوچک یا فضاهای مینیمال بسیار عالی به نظر می رسند اما این را در نظر داشته باشد بسیاری از افراد نمی توانند مدت طولانی روی این صندلی ها بنشینند.

کویر دکور
دکوراسیون آشپزخانه پروژه نیاوران
کویر دکور

بالشتک های نرم، سطح سخت چوبی یا فلزی صندلی را می پوشانند و به خصوص برای کودکان آسایش و راحتی بیشتری فراهم می آورند. صندلی های اپن تشک دار از جمله صندلی های شیک و زیبا برای دکوراسیون منزل هستند.

مورد دیگری که برای راحتی باید در نظر داشت دسته ها هستند. صندلی های دسته دار مسلما از راحتی بیشتری برخوردار اند. اما در انتخاب صندلی های اپن از نوع چرخان و دسته دار مراقب باشید، مخصوصا اگر کودک در خانه دارید. یکی از تفریحات کودکان چرخاندن این نوع صندلی ها است که می تواند به لبه ی سطح کانتر تان آسیب برساند.

شرکت معماری دکوکو
طراحی آشپزخانه به سبک مدرن
شرکت معماری دکوکو

جاپا ها نیز مطمئنا برای راحتی بیشتر ضروری می باشند – مخصوصا برای بزرگتر ها. آیا دوست دارید روی صندلی بنشینید و پاهایتان بدون هیچ تکیه گاهی آویزان باشد؟
اگر قرار است این صندلی ها به عنوان صندلی غذاخوری شما باشند، پس بهتر است بدانید بهترین صندلی ناهارخوری برای سبک دکوراسیون منزل شما چیست.

در نهایت اگر آشپزخانه تان کانتری برای قرار دادن چهارپایه ها ندارد، اما شما دوست دارید آن ها را در فضای تان داشته باشید، می توانید از راه حل خلاقانه ایده بگیرید. فقط کافی است یک میز بلند و باریک مانند این نمونه را جلوی کانتر خود قرار دهید.

حالا که با دانستنی های قبل از خرید صندلی اپن آشنا شدید، اگر قصد خرید برای دکوراسیون منزل تان دارید می توانید ابتدا سری به بخش مبلمان خانگی در اهالی فن چیدانه یا بخش صندلی و میز غذاخوری در ویترین کالاهای چیدانه بزنید و نمونه های متنوع آن ها را ببینید.

مطالب بیشتر:
صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل
راهنمای خرید صندلی غذاخوری

اپن آشپزخانه، پرکاربرد و موثر در زیبایی دکوراسیون منزل
وسایل کم جا، نجات بخش خانه های کوچک

پیشنهادی متفاوت برای مبلمان خانه های کوچک

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه