Chidaneh.com placeholder image

ساده ترین راه ها برای تمیز کردن دیوار منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

اوایل اسفند ماه است و کم کم زمزمه ی خانه تکانی ها به گوش می رسد، خانه تکانی ها غالبا از آشپزخانه شروع می شود اما بهرین راه شروع از دیوارها است. دیوارها با وجود عمودی بودن، جزو سطوحی هستند که غالبا آلودگی بسیاری را به خود جذب می کنند، اگر شما جز آن دسته از خانواده های بچه دار هستید بنابراین حتما یکی دوبار با حضور لکه هایی مثل مداد و جوهر یا اثر انگشت روی دیوارهای خود رو به رو شدید، برای تمیز کردن دیوارها شما می توانید از راه های گوناگون استفاده کنید و یکی از متداولترین راه های آن شستن دیوارها با آب و مواد شوینده است. در چیدانه سعی داریم تا برای پاک کردن این کثیفی ها راه کارهایی را به شما پیشنهاد کنیم با ما همراه باشید.

مراحل پاک کردن گرد و غبار از روی دیوار:

  1. کف زمین نزدیک دیوار، روزنامه یا حوله بیندازید.
  2. با یک برس خیلی نرم ابتدا گرد و غبار و چیزهای چسبیده به دیوار را بگیرید.
  3. در ادامه از یک ابر اسفنجی خشک استفاده کنید تا کثیفی‌های روی دیوار را پاک کند.
  4. یکی از سطل‌ها را با آب گرم پر کنید.
  5. مقداری مایع‌ظرفشویی به اندازه‌ای که یک سینک پر از ظرف را تمیز کند، به سطل اضافه کنید. این سطل تمیزکننده شما خواهد بود.
  6. سطل دوم را خالی نزدیک سطل قبلی قرار دهید و از آن برای فشار دادن اسفنج استفاده کنید.
  7. کمی از اسفنج را داخل سطل تمیزکننده تا حد مرطوب شدن فرو ببرید.
  8. دیوار را از بالا به پایین با این اسفنج تمیز کنید. برای جاهای بلند از نردبان استفاده کنید.
  9. بعد از تمیز کردن هر قسمت، اسفنج را داخل سطل خالی فشار دهید.
  10. لک‌های باقی‌مانده را تمیز کنید.
  11. این مراحل را تا تمیز شدن کامل دیوار ادامه دهید.
  12. با استفاده از دستمال حوله‌ای، دیوار را خشک کنید.
     

پاک کردن لکه های مداد از روی دیوار

برای پاک کردن مداد تنها به یک پاک کن نیاز دارید، شما می توانید به کمک یک پاک کن تمیز به راحتی این موارد را پاک کنید و سپس با کمی کف و اسفنج و یک دستمال حوله ای لکه های احتمالی باقی مانده را پاک نمایید. اما اگر با پاک کن، پاک نشد می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید. اما برای استفاده از جوش شیرین بسیار احتیاط کنید.

سرویس خواب بالسا

مطلب پیشنهادی :با لکه دوده روی دیوار چه کنیم؟

پاک کردن لکه های مداد رنگی از روی دیوار

لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.سپس با یک دستمال حوله ای خشک نمایید.

پاک کردن لکه های پاستل(مداد شمعی) از روی دیوار

پاستل ها و مداد شمعی ها به دلیل حالت روغنی خود به راحتی از سطح دیوارها پاک نمی شوند، برای پاک کردن این کثیفی ها که بر روی دیوارقرار دارد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید. این کار به دیوار یا کاغذ دیواری شما آسیب وارد نمی کند.

پاک کردن لکه های جوهر از روی دیوار 

وقتی لکه های جوهر بر روی دیوار سفید شما می افتد وحشت زده نشوید این لکه ها را می توان به راحتی از روی دیوارها پاک کرد. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا مقداری آب لیمو را بر روی محل مورد نظر بریزید و پس از چند دقیقه آن را دستمال بکشید. ممکن است لازم باشد تا چند بار این کار را انجام دهید تا لکه کاملا محو شود اما در نهایت حتما تاثیر گذار خواهد بود.
 

پاک کردن دوده از روی دیوار

برای پاک کردن دوده ها خودتان را خیلی اذیت نکنید و می توانید به راحتی با استفاده از بخار شوی ها آن ها را پاک کنید. با لکه های دود خیلی کلنجار نروید چرا که اصرار برای این کار باعث کثیف تر شدن می شود، ابتدا با جارو برقی دوده ها را بگیرید وسپس سعی کنید آن ها را تنها با آب یا مواد شوینده پاک کنید .

پاک کردن لکه ی واکس از روی دیوار

برای پاک کردن واکس از روی دیوار ابتدا صبر کنید تا واکس خشک شود. سپس به کمک ناخن و با کارت ، قسمت های خشک را بکنید. بعد از کند محل های خشک یک دسمال کاغذی را روی آن قرار داده و کمی آن را با اتو گرم کنید این کار باعث می شود تا واکس آب شده و توسط دستمال کاغذی جمع می شود سپس با کمی کف و اسفنج و یک دستمال حوله ای لکه های احتمالی باقی مانده را پاک نمایید.

پاک کردن جای دست از روی دیوار رنگ روغن و پلاستیک 

در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار بماند به خصوص در کنار کلید ها و پریزها که بیشتر در تماس با دست ها می باشند،  برای بر طرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید.

پاک کردن لکه های سیاه از روی دیوار گچی 

این لکه ها به طور کامل محو نمی شوند ولی شما می توانید با کمی جوش شیرین که در آب حل کرده اید و به وسیله پنبه این لکه ها را از بین ببرید. به این ترتیب که پنبه ها را درون محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه ها بکشید و در نهایت با دستمال حوله ای آن را خشک نمایید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حمیدرضا در تاریخ 24 تیر 1396
میسبسلام میشه بگید چجور میشه درز بین دو رول کاغذ دیواری رو محو کرد یا کاری کرد که کمتر دیده بشه
Sahar5397 در تاریخ 28 آبان 1396
سلام و خسته نباشید خدمت شما. بنده با کمی وایتکس و اضافه کردن یک سوم اب به وایتکس و یک تکه تور دیوار گچی غیر قابل شستشو که پر از جای مداد و سیاهی دور کلید پیریز و جای ضربه های وسایلی که روی دیوار سباهی به جای گذاشتن رو پاک کردم به شما هم همین روش رو پیشنهاد میکنم چون کاملا جواب میده و خستگی هم نداره .توجه داشته باشید بعد از درست کردن محلول اب و وایتکس تور رو داخلش میزنیم بعداب اضافه اش رو میگیریم و به ارامی به روی دیوار و لکه ها میکشیم احتیاج به خشک کردن نداره .فقط نباید سفت بکشیم چون رنگ قابل شستشو نیست.
saeed، در تاریخ 17 بهمن 1396
سلام قسمتی ازدیوارخونه براثربارندگی زیاددیوارنم دارشدکه فضای بیرونی خونه پلاستورنیست که داخل خونه کج کاری شده وان قسمتی که نم دارشده بودبعدازخشک شدن لکه زرد رنگ براثربارندگی باقی مونده میخاستم بدونم چطورمیشه این لکه زرد رنگ براثربارندگی ازدیوارپاک کنم باتشکر
فریبا در تاریخ 08 اسفند 1396
سلام روی قسمت زرد شده هر روز شیشه پاک کن بدون رنگ بزنید. از بالا شروع کنید تا کله ها پایین بیان باید چندین بار انجام بدین
ملیحه در تاریخ 14 اسفند 1396
دیوار گچی کنار تخت بر اثر برخورد پتو با دیوار ساییده شده و سیاه به نظر می رسد چگونه پاک کنم ؟
لشگری در تاریخ 21 اسفند 1396
سلام دیوار سیمان سفید کثیف شده چگونه تمیز میشود
می در تاریخ 03 اردیبهشت 1397
سلام پاک کردن مداد شمعی یا امثال اون، اگه اول روش سشوار بگیرید بعد دستمال بکشید بهتر جواب میده. به نظرم کلا گرم کردن برای از بین بردن انواع لکه ها مفید باشه
فاطمه خانوم در تاریخ 08 اردیبهشت 1397
سلام دوستان دیوارگچی ک سیاه شده رو با خمیردندان سفید و پنبه راحت میشه پاک کرد .محل سیاهی خمیر دندون بزنید و با پنبه روشو آروم بمالید و مشاهده میکنید ک دیوار گچی ب راحتی تمیزمیشه:)

ثبت دیدگاه