کدام گلدان مناسب دکوراسیون داخلی منزل شماست؟

کدام گلدان مناسب دکوراسیون داخلی منزل شماست؟

به قلم: فهیمه مصدرالامور

 گل‌ها؛ روح‌های جاری هر خانه اند، گل و گلدان که در خانه نباشد انگار خانه، خانه نیست! خانه زمانی خانه می شود که در را باز می کنی سرمست شوی از عطر گل های ریز و درشت. دل دل کنی برای رسیدگی به آن‌ها و برای اندک زمانی جدا شوی از این دنیا و مشغله هایش! دانه دانه برگ هایشان را نوازش کنی و حس کنی در میان این دیوار های تنگ آپارتمان ها هم می‌شود زندگی را یافت! زندگی بخشید! و زندگی کرد! امروز در چیدانه می خواهیم بدانیم کدام گلدان مناسب دکوراسیون داخلی شماست، با ما همراه باشید.

گلدان مناسب برای دکوراسیون ورودی و راهرو

تابلو فرش ریحان

گلدان برای دکوراسیون ورودی و راهرو

گلدان ورودی و راهرو

گلدان مناسب دکوراسیون ورودی

گلدان مناسب دکوراسیون راهرو

گلدان مناسب دکوراسیون ورودی و راهروی خانه

گلدان مناسب دکوراسیون ورودی و راهرو

ورودی و راهرو ها را فراموش نکنید! ورودی ها بهترین و مهم ترین جا برای قرار دادن گلدان های شما هستند. گلدان مناسب دکوراسیون داخلی ورودی شما می تواند روی جاکفشی یا کنسول شما قرار بگیرد. یک گلدان متوسط با گل های پر و چند رنگ زیبایی خاصی به فضای ورودی شما می بخشد.

گلدان مناسب فضای نشیمن

گلدان مناسب دکوراسیون فضای نشیمن

گلدان مناسب دکوراسیون فضای نشیمن

گلدان مناسب دکوراسیون نشیمن

گلدان مناسب دکوراسیون داخلینشیمن

گلدان دکوراسیون فضای نشیمن

گلدان مناسب فضای نشیمن

حضور گلدان روی میزهای جلو مبلی شما ارتباط زیادی با ابعاد و اندازه ی میز شما دارد. اگر میز جلو مبلی شما کوچک است؛ پس خرید گلدان مناسب گیاهان آپارتمانی را برای آن فراموش کنید! شما گلدان می خرید تا از زیبایی آن استفاده کنید، نه آنکه به دلیل کوچک بودن فضا مدام جای آن را تعویض کنید. پس یک گلدان متناسب برای میز جلو مبلی خود تهیه کنید. یک گل‌دان با ارتفاع متوسط و گل های بلند یا کوتاه با توجه به سلیقه و علاقه ی خود تهیه کنید. برای کنج فضای نشیمن شما گلدان‌های بلند با گل های بلند بسیار مناسب است. این گلدان‌ها به خوبی می توانند فضای خالی نشیمن شما را پر کند.

گلدان مناسب دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه

گلدان دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه

گلدان مناسب دکوراسیون آشپزخانه

گلدان دکوراسیون داخلی آشپزخانه

گلدان مناسب آشپزخانه

گلدان مناسب دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه

این که عطر گل ها در موقع کار روزانه خستگی را از شما بگیرد و حتی برای لحظه ای شما را از مشغله ی این دنیا بیرون ببرد یعنی زندگی در خانه ی شما جریان دارد! گلدان آشپزخانه را بزرگ در نظر بگیرید و برایش کنجی را محیا کنید. یک گلدان شیشه ای بزرگ با گل های بلند به خوبی فضای آشپزخانه ی شما را دگرگون می کند. با کمی خلاقیت آن‌ها را منحصرا برای فضای آشپزخانه ی خود تزئین کنید. چند لیمو یا سیب سبز را در آب گلدان خود قرار دهید و فضای آشپزخانه ی خود را مملو از عطر طبیعت کنید.

گلدان مناسب برای فضای غذاخوری

گلدان برای فضای غذاخوری

گلدان مناسب برای میز غذاخوری

گلدان مناسب دکوراسیون داخلی فضای غذاخوری

گلدان مناسب ناهارخوری

گلدان دکوراسیون میز غذاخوری

گلدان مناسب برای فضای غذاخوری

تصور یک میز شام گل آرایی شده در کنار کسانی که دوستشان دارید، آنقدر لذت بخش است که بدخلق ترین آدم ها را هم سر کیف می آورد. یک نکته ی اساسی را که نباید فراموش کنید، بحث و گفتمان هایی است که همیشه بر سر سفره های ایرانی رواج داشته است. پس ارتباط چشمی افراد در این مورد بسیار اهمیت دارد. برای میزهای غذاخوری، گل های بلند اصلا توصیه نمی شود. گلدان های کوچک و با فاصله از هم به همراه گل های پر کوتاه یا تک شاخه برای میز غذا ی شما بسیار مناسب اند. چرا که ارتباط دیداری را از شما نمی گیرند. نکته ی مهم دیگر این موضوع است که میز شام بخصوص غذاهای ایرانی به اندازه ی کافی شلوغ است؛ پس گلدان های بزرگ و پر؛ زیبایی‌بخش این فضا نخواهند بود.

مطلب پیشنهادی: گل ‌مصنوعی برای تزیین خانه، انتخاب درستیه؟

گلدان اتاق خواب

گلدان برای اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب و گلدان مناسب آن

دکوراسیون داخلی اتاق خواب و گلدان مناسب آن

دکوراسیون اتاق خواب و گلدان مناسب

گلدان مناسب دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب

گلدان فضای اتاق‌خواب

دکوراسیون اتاق خواب و گلدان مناسب آن

گلدان را رو به روی تخت خواب خود قرار دهید تا صبح ها چشمتان را به روی زیبای ها بگشایید. اگر فضای اتاق شما نسبتا خلوت است، پس از یک گلدان بزرگ با گل های پر استفاده کنید. در غیر این صورت گل های ساده و تک شاخه و کوتاه تر با گلدان کوچک برای فضای اتاق خواب شما مناسب تر است. اگر به عطر گل ها آلرژی خاصی ندارید برای فضای اتاق خواب خود از گل های عطری استفاده کنید و فضای رمانتیک تری را برای خود بسازید.

گلدان برای سرویس بهداشتی

گلدان مناسب سرویس بهداشتی

گلدان سرویس

گلدان مناسب حمام

گلدان مناسب دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

گلدان دکوراسیون سرویس و حمام

گلدان برای سرویس بهداشتی

شاید کمتر کسی به فکر گل و گلدان برای فضای سرویس بهداشتی خود باشد. اما نکته ی مهم همین است که هیچ قاعده ای در استفاده از عناصر در فضاهای خاص وجود ندارد. با توجه به ابعاد فضای سرویس بهداشتی خود به سادگی می توانید از گلدان‌های متفاوت و متنوع استفاده کنید. از گلدان های کوچک برای تزئین سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. اگر هنوز در حال طراحی فضای داخلی خود هستید، از طراح خود بخواهید که برای این فضای شما گل و گلدان مناسب دکوراسیون داخلی هم تعبیه کند.

گلدان

سخن پایانی

برای روی کابینت هایی که از نشیمن دید دارند، گلدان هایی یک شکل با تک شاخه گل در نظر بگیرید و برای آشپزخانه گلدان بلند شیشه ای. اما از دید من این فضای می‌تواند یک حس یکنواختی را به دلیل نوع ترکیب رنگ فضایی منتقل کند. حضور یک درختچه ی پر برگ و سبز رنگ می تواند تعادل را در فضا ایجاد کند. همچنین به عنوان مرزی میان فضای آشپزخانه و نشیمن عمل کند.

این مطلب هم خواندنی است: تزیین حیاط خانه با گلدان، 14 پیشنهاد بهاری!

هنوز نمی دانید گلدان انتخابی شما برای فضایتان مناسب است یا نه؟! با اهالی فن و کارشناسان چیدانه مشورت کنید تا بتوانید بهترین گلدان را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه