Chidaneh.com placeholder image

فیلم های جشنواره فجر را در کدام سینماهای تهران ببینیم؟

سفر با معماری: این روزها اتفاقات فرهنگی خوبی در سطح شهر تهران در حال برگزاری است و نمونه اش هم همین جشنواره فیلم فجر است که حسابی اهالی هنر هفتم و علاقه مندان به هنر سینما را سر ذوق می آورد. دراین روزها علاقه مندان به فیلم و سینما حسابی در تکاپو هستند تا بتوانند فیلم های مورد علاقه شان را ببینند و ما هم خواستیم تا ازاین غافله عقب نمانیم و کار شما را راحت تر کنیم. در این مطلب به شما سینماهایی را معرفی می کنیم که فیلم های جشنواره فیلم فجر سال 94 در آن ها اکران می شود، با خواندن این مطلب می توانند انتخاب کنید که کدام سینما به شمانزدیک تراست یا این که اصلا دوست دارید در چه فضایی و با چه کیفیتی فیلم های مورد علاقه تان را ببینید. پس با چیدانه همراه باشید.

گروه معماری اشکان اذانی

سینما استقلال

آدرس: بالاتر از میدان ولیعصر
تلفن: 88939091 – 88805929 

سینما استقلال در سال 1339 با نام سینما امپایر تاسیس شده است و افتخار دارد تا سال‌ها میزبان هنردوستان ایرانی بوده و خدمتی هر چند کوچک به هنر غنی ایران زمین نماید. این سینما با گنجایش 700 نفر و مساحت 800 متر تحت نظر حوزه هنری می‌باشد. اکنون با بکارگیری به روزترین فن آوری‌های سینمایی از قبیل سیستم صوتی دالبی دیجیتال و فروش مکانیزه بلیط با درجه ممتاز از پیشروان هنر هفتم ایران زمین می‌باشد.

سینمای اریکه ایرانیان

آدرس: تهران – منطقه 02 – بلوار فرحزادی – نبش ارغوان غربی
تلفن: ۲۲۳۷۰۰۰۱

اریکه ایرانیان داری سه سالن سینما تئاتر ممتاز است که ظرفیت هر سالن سینما 300 صندلی می‌باشد، یکی از ویژگی‌های سالن‌های سینما دارا بودن آسانسور اختصاصی است. سه سالن سینمای ممتاز اریکه ایرانیان قادر می باشند به طور همزمان 900 تماشاچی را در خود جای دهند ضمن این که هر سالن سینما فیلم خاص خود را به نمایش می گذارد. از دیگر ویژگی‌های سالن‌های سینما می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود: سیستم صدای دالبی EX ، امکان استفاده از سالن‌ها برای کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها، دارای امکانات خاص نورپردازی مخفی و غیر مستقیم در بدنه و سقف سالن‌ها، پرده متحرک (موتورایز) و دارای سالن‌های دومنظوره برای نمایشگاه عکس، اسلاید و سالن انتظار و همچنین فضاهای ویژه جهت بردهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان.

پردیس سینمایی راگا 

آدرس: تهران – شهر ری – اتوبان شهید آوینی – خیابان کریم شیرازی – جنب شهروند
تلفن:  ۵۵۹۰۷۰۷۰

منطقه ۲۰ تهران جایی است که یکی از بهترین پردیس های سینمایی تهران را در خود جای داده است. این مجموعه با داشتن ۳ سالن و جمعا ۸۰۰ نفر ظرفیت میزبان علاقه مندان به هنر سینماست. این مجموعه شامل پیست اسکیت، فضای بازی کودکان، رستوران های سرپوشیده و باز، فضاهای فرهنگی تجاری و اداری و فضای سبز باغچه ای است.

پردیس سینمایی کیان

آدرس: بزرگراه نواب ، بعد از پل حق شناس ، خروجی چراغی و سعیدی ، بلوار شهید چراغی (جوانه) ، شماره ۴۱
تلفن: 55861000

پردیس کیان مجموعه ای کامل شامل سالن های نمایش، پارکینگ، مرکز تجاری، رستوران و حتی شهربازی و سینمای پنج بعدی هست که باعث می شه روز خوبی رو در این مجتمع سپری کنید، این مجموعه که در بزرگراه نواب قرار دارد یکی از زون های قوی فرهنگی محدوده محسوب می شود، که امسال هم تواسته است میزبان یکی از قوی ترین مراسم های فرهنگی سال باشد.

 

سینما ماندانا 

آدرس:  خیابان دماوند ، اول سی متری نارمک – نبش کوچه بیهقی
تلفن:77401698

مجموعه سینمایی ماندانا در سال 1340 ساخته شد. تا سال 1382 این سینما بایک سالن فعالیت می نمود. مدتی بعد بدلیل نیاز مبرم منطقه وخواست مخاطبین سینما، یک سالن گذشته بازسازی شد و درسال 1387 نیز درطبقه بالا 3 سالن جدید احداث گردید. درحال حاضر این مجموعه دارای 4 سالن لوکس است. با استفاده از بهترین لوازم نمایش فیلم  ( آپارات – نور – صدا )  دکوراسیون داخلی منحصربه فرد بهترین نوع صندلی، آماده پذیرائی از مخاطبین مشکل پسند می باشد. 

سینما فرهنگ

آدرس: تهران – شریعتی – بالاتراز خیابان دولت
تلفن: 22601205

سینما فرهنگ با ۳۸۱ صندلی از جمله سینماهای ممتاز محسوب می‌شود. در این سینما در سانس‌های ۲۱ و ۲۳ هر شب فیلم‌های روز دنیا بازیرنویس فارسی اکران می‌شود. این سینما پارکینگ اختصاصی دارد. پارکینگ سینما فرهنگ نیم ساعت قبل از شروع هر سانس آماده سرویس دهی به مشتریان سینما است. 

سینما فردوس 

آدرس: خیابان ولیعصر نرسیده به میدان تجریش
تلفن: 22723535

در باغ فردوس دو سالن برای نمایش فیلم وجود دارد. می‌توانید فیلم مورد علاقه‌تان را از روی تابلوهایی که در محوطه باغ قرار دارند انتخاب کنید. بعد به سمت سالن سینما در ضلع شرقی عمارت بروید است. به گفته متصدی سینما از مزیت‌های این سالن‌ها این است که خوردن تنقلات و حضور بچه‌های کوچک در  آن ممنوع است و شما می‌توانید در محیطی آرام به تماشای فیلم مورد علاقه‌تان بنشینید. اگر می خواهید با این باغ موزه زیبا بیشتر اشنا شوید مطلب گشتی در باغ فردوس، موزه سینمای ایران را حتما بخوانید.

پردیس سینمایی جوان 

آدرس: خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر، مجتمع شهید چمران (بولینگ عبدو)
تلفن: 22203031

سینما جوان با درجه کیفیت “ممتاز" و سه سالن با ظرفیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران دائر می باشد. ابن سالن همیشه جزو سالن های مطرح برای جشنواره های فیلم فجر بوده و نحوه خدمات رسانی آن ها به دوستداران عرصه فیلم و سینما در حد عالی قرار دارد. 

سینما آزادی 

آدرس: تهران – خیابان عباس آباد – نبش وزرا
تلفن: ۸۴۴۸۰-۰۲۱

بعد از انقلاب و در سال ۱۳۵۹، سینمای شهر فرنگ تحت پوشش بنیاد مستضعفان، با نام سینما آزادی افتتاح شد. پس از جنگ و بعد از ده سال، سینما به حوزه هنری واگذار شد. سینما آزادی دو بار در سال‌های ۱۳۵۵ و ۱۳۶۹ هم دچار آتش سوزی خفیف شده بود، اما از آتش سوزی فروردین ۱۳۷۶ نتوانست جان سالم به در ببرد. بعد از آن سینما آزادی با ساختمان و مدیریت جدید در پنج سالن دوباره افتتاح شد. سینما آزادی دارای ۵ سالن نمایش و چند کافی شاپ و رستوران می باشد، همچنین این سینما جزو سینماهای برجسته تهران محسوب می شود. 

پردیس سینمایی کوروش 

آدرس: بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر مرکزی
تلفن: 44000110

این مجموعه فرهنگی با ۱۲ سالن سینما و با ظرفیت دو هزار و ۸۰۰ صندلی به سینماهای کشور اضافه شد و یکی از پاتوق های نمایش انواع فیلم های ایرانی، خارجی، سه بعدی و کودک است. همچنین اینجا یک مهدکودک داره که والدین می تونن قبل از آغاز نمایش فیلم، کودکان خودشون رو به این مهد بسپارند و با خیال راحت به تماشای فیلم بپردازند، شاید این نکته را باید جزو نقاط قوت این مجموعه در نظر گرفت. 

پردیس سینمایی ملت 

آدرس: خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، روبروی بزرگراه کردستان
تلفن: 021-23162

پردیس سینما گالری ملت با زیربنای ۱۵۰۰۰ مترمربع، شامل ۴ سالن سینما هریک به ظرفیت ۲۸۰ نفر و یک سالن نمایش کوچک به ظرفیت ۳۰ نفر به همراه فضاهای نمایشگاهی، رستوران و کافی شاپ، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و فضاهای اداری و خدماتی مورد نیاز قادر است در ساعات پیک، جمعیتی در حدود ۲۵۰۰ نفر را در خود جای دهد. ما قبلا هم در مطلب ۵ پردیس سینمایی زیبا در تهران برای عاشقان سینما این سینما رابه شما معرفی کرده بودیم.

پردیس سینمایی بازار چهار سو

آدرس: تهران، خیابان جمهوری اسلامی، تقاطع پل حافظ
تلفن: ۶۶۷۲۴۴۴۴

پردیس سینمایی چارسو در خیابان جمهوری تقاطع پل حافظ طبقه هفتم بازار چارسو قراردارد. این پردیس دارای 5 سالن حرفه ای سینما با آخرین تکنولوژی صوت و تصویر مجهز به تکنولوژی سینمای دیجیتال است و جمعا 900 صندلی به ظرفیت سینماهای کشور افزوده است. 

خانه هنرمندان

آدرس: تهران – خیابان ایرانشهر – بوستان هنرمندان
تلفن: 021-88310457

خانه هنرمندان ، پاتوق اهل هنر است و هیچ کس هم نمی تواند منکر این قضیه شود، خیلی ها ترجیح می دهند تا فبلم های مورد علاقه شان را فضای هنری و با حس و حال خوب ببینند تا بیشتر بهشان بچسبد، خب قطعا هم سینمای خانه هنرمندان یکی از انتخاب هایی است که میتواند لذت دیدن فیلم های مورد علاقه تان را برای شما بیشتر کند.

مطالب بیشتر: فریار جواهریان، معمار صحنه های ۱۰ فیلم از داریوش مهرجویی
۵ کتابخانه معتبر در تهران برای اهل کتاب
سفر به دنیای معماری ایرانی به یاری شعر و ادب فارسی
۵ کتاب معماری و طراحی داخلی ترجمه محمد احمدی نژاد
معماری ساختمان کتابخانه ملی ایران

گردآوری توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه