Chidaneh.com placeholder image

سال نو را با این 10 تغییر کوچک در دکوراسیون آغاز کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: با نزدیک شدن به سال نو، این روزها زمان مناسبی برای تازه و احیا کردن دکوراسیون داخلی منزل، دادن ظاهر کاملا جدید به فضاها یا حتی ایجاد تغییرات خیلی کوچک اما تأثیرگذار است. خبر خوب این که این تغییرات می تواند بسیار آسان باشد. چه این تغییرات بزرگ باشند چه کوچک و چه پر هزینه باشند یا مقرون به صرفه، هرکسی می تواند آن ها را در دکوراسیون منزل خود اعمال کند. با در نظر گرفتن این توضیحات، چیدانه 10 ایده برای شما دارد که می تواند شروع خوبی برای تان باشد و چهره ی منزل تان را برای سال جدید طراوت و تازگی بخشد. با ما همراه باشید…

هفت رنگ
دکوراسیون اتاق خواب
هفت رنگ

سرویس خواب بالسا

1. بازتاب شخصیت شما در دکوراسیون شما

یکی از بهترین و آسان ترین روش ها برای تازه کردن فضاهای داخلی منزل تان، شخصی سازی یا به عبارت دیگر افزودن نشانه هایی از شخصیت خودتان به آن فضاها است. این نشانه ها می تواند استفاده از رنگ مورد علاقه تان در بخش هایی خاص؛ بازی با الگوها و طرح های چاپی از دوره های مورد علاقه ی شما؛ افزودن یادگاری های دکوری از جشن های مورد علاقه تان؛ یا هر چیز دیگری باشد. هدف این کار دادن ظاهری نو و تازه به فضای شما است اما این ظاهر تازه باید روحیه ی شخصی شما را نیز بیدار کند. فراموش نکنید طراحی داخلی خانه تان بازتابی از شخصیت شماست!

آسمانه
میز چوبی در دکوراسیون داخلی
آسمانه

2. گیاهان برای تغییری سبز در دکوراسیون شما

بر اساس قوانین فنگ شویی، گیاهان برای آوردن انرژی به فضا و زندگی شما گزینه ای فوق العاده هستند. پیشنهاد می کنیم اگر حضور آن ها در دکوراسیون تان کمرنگ است، برای سال جدید گیاهان خانگی را بیش از پیش در فضای زندگی تان سهیم کنید.

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
کمد لباس سرویس نوزاد و نوجوان هلوکیتی
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

3. نظم در دکوراسیون نو

فضای بی نظم به معنای یک ذهن بی نظم است. اگر احساس می کنید منزل تان نیاز به نظم بخشیدن و حذف یک سری وسایل اضافی دارد، این روزها بهترین زمان برای انجام آن است. یک خانه تکانی که گرد و غبار خانه ی ذهن تان را نیز می تکاند!

خانه سرامیک فرزانه
طراحی ورودی با کاشی های دست ساز
خانه سرامیک فرزانه

4. اتفاق متفاوت در دکوراسیون شما

بیشتر ما در کارهای خود از ذائقه ی شخصی خودمان استفاده می کنیم و از ایده های جسورانه ی خود بهره می بریم. چرا چنین کاری را برای فضای زندگی خود انجام ندهیم؟ یک دیوار خاص یا حتی کف را رنگ آمیزی کنید، یک کاغذ دیواری با طرح های برجسته به کار ببرید، روی درب ورودی استیکر خوش آمد بچسبانید یا یک مبلمان خانگی بسیار جذاب تهیه کنید.

پیرامون گاردن
مبلمان فضای باز
پیرامون گاردن

5. نونوار کردن دکوراسیون فضای بیرونی منزل

اقلیم هوایی ایران در بیشتر مناطق طوری است که شب نشینی ها و مهمانی های ایام عید را می توان در فضای بیرونی منزل به سر برد. پس از این فرصت استفاده کنید و علاوه بر نونوار کردن فضاهای داخلی، به فضاهای بیرونی مثل بالکن، تراس، پاسیو یا حیاط ها نیز توجه کنید و آن ها را به فضایی زیبا و خیره کننده تبدیل نمایید.

کابک دکور
دکوراسیون اتاق خواب
کابک دکور

6. دادن رنگ و روی تازه به دکوراسیون اتاق خواب

یکی از بهترین تجربه های شخصی خواب راحت است. برای داشتن چنین خوابی بهترین راه حل تبدیل اتاق خواب به یک خلوت گاه می باشد. ملافه های نو و تازه بخرید، از یک نورپردازی ملایم استفاده کنید و تخت خواب تان را در موقعیتی قرار دهید که در معرض صدا و نور زیادی نباشد.

[[nid:47801]]

7. افزودن گل های تازه به دکوراسیون

اگر به تازگی دکوراسیون منزل خود را تغییر داده اید و یا به هر دلیلی نمی خواهید یا نمی توانید تغییر آن چنانی در آن ایجاد کنید، یک راه حل ساده برای ایجاد حس تازگی در فضا، افزودن گل های تازه است. شما حتی می توانید این کار را به یک عادت همیشگی در سال جدید تبدیل نمایید. تصور کنید هر هفته یک دسته گل زیبا، تازه و متفاوت، مهمان دکوراسیون نشیمن تان باشد!

آسمانه
مبلمان آنتیک در دکوراسیون داخلی
آسمانه

8. نصب یک تابلو یا اثر هنری جذاب به دیوار

یک تابلو یا کار هنری جذاب، غافلگیرکننده یا چشم گیر، راهی آسان برای دمیدن زندگی به فضای شما است. تنها نکته ی آن این است که این اثر به روحیه ی شما بخورد و در عین حال توجه را به خود جلب کند. پس دکوراسیون منزل خود را با یک تابلو نقاشی زیر و رو کنید!

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ناهید
عرفان شریف نژاد: عکاس

9. تلفیقی از فرهنگ ها در دکوراسیون شما

کشور ما دارای فرهنگ ها و سنت های مختلفی است که تلفیق نشانه های آن ها می تواند دکوراسیون شما را بیش از همیشه جذاب و منحصر به فرد نماید. اگر اهل سفر هستید، سوغات های متنوع از شهرهای مختلف را گردآوری کنید و با غرور و افتخار به نمایش بگذارید. اگر هم زیاد سفر نمی کنید، به فروشگاه های صنایع دستی سری بزنید و اشیای جذابی انتخاب کنید که فرهنگ های مختلف را به دکوراسیون تان بیاورند.

شرکت معماری دکوکو
نشیمن دنج در پروژه سعادت آباد
شرکت معماری دکوکو

10. چیدن یک فضای استراحت در دکوراسیون

دنیای بیرون از خانه پر از هیاهو و استرس است و چه ایده ای بهتر از این که برای سال جدید، گوشه ای آرام و خلوت برای خود در خانه ایجاد کنیم؟ جایی که بتوانیم لحظه ای با خود خلوت کنیم، یک فنجان چای بنوشیم، کتاب بخوانیم یا فقط به استراحت بپردازیم.

اکنون شما بگویید…
ایده های شخصی شما برای دادن حال و هوای تازه به طراحی دکوراسیون منزل تان چیست؟ با همکاری با تحریریه چیدانه، در تورهای چیدانه شرکت نمایید و دکوراسیون جذاب خود را با مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
تغییر دکوراسیون ، احساسی نو در خانه ؛ به استقبال نوروز
مراحل بازسازی دکوراسیون برای داشتن خانه ای نو

ایده ای جالب برای نو کردن وسایل قدیمی
۱۰ راهکار کم هزینه برای تغییر دکوراسیون

طراحی دکوراسیون با ایده های پارچه ای ؛ به استقبال نوروز

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه