Chidaneh.com placeholder image

10 ایده برای روشنایی دکوراسیون نشیمن های تاریک

به قلم: تحریریه چیدانه

نشیمن: همه ی ما فضاهایی در خانه ی خود داریم که از نور کمی برخوردار اند. از طرف دیگر اکثر ما به نقاط آفتاب گیر دلپذیر منزل مان گرایش داریم و از فضاهای تاریک دوری می کنیم. پرده های سنگین، فرش های تیره و رنگ و نقاشی نامناسب، همه می توانند در ایجاد روشنایی در یک فضا تأثیرگذار باشند.
اگر می خواهید در طول روز از روشنایی فضاهای نشیمن خود بیشتر بهره ببرید، به این بیندیشید که چه کارهایی بدین منظور می توانید انجام دهید. چیدانه 10 پیشنهاد برای شما دارد که به حضور هرچه بیشتر نور در دکوراسیون منزل تان کمک می کند. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. حواستان به پرده های نشیمن باشد!

هنگام آویزان کردن پرده ها برای ایجاد محرمیت یا ظاهر زیبا در فضای نشیمن، مراقب باشید مانع رسیدن نور ارزشمندی که از شیشه می تابد، نشوید. این یعنی حواستان به بلند بودن میله ی پرده باشد که بتوانید پرده ها را تا بیرون از قاب پنجره عقب بکشید.

2. سبک اسکاندیناوی (تمام سفید) به دکوراسیون نشیمن خود بیاورید!

زمینه های رنگی تمام سفید الهام گرفته از شمال اروپا برای نشیمن هایی که کمبود نور دارند، هم به روز هستند و هم مقرون به صرفه. اندکی اکسسوری های سیاه احساس یکنواختی را از نشیمن شما دور می کند و سبک تک رنگ دکوراسیون داخلی شما را تکمیل می نماید.
اگر نشیمن تان سفید و یکنواخت است، چیدانه قبلا ۹ ایده دکوراسیونی برای سرزندگی فضاهای سفید شما پیشنهاد داده است که ممکن است به کارتان آید.

3. در دکوراسیون نشیمن انعکاس ایجاد کنید!

برای بازتاب نور به یک فضای تاریک از یک آینه ی بزرگ استفاده کنید. آن را در مقابل یا به صورت عمود بر پنجره قرار دهید تا حداکثر میزان درخشش در فضا ایجاد شود.

4. از شید های نازک و سبک برای پوشش پنجره های نشیمن استفاده کنید!

اگر حفظ حریم و امنیت در نشیمن برای تان مهم است، از شیدهای حریر برای پوشش پنجره ها استفاده کنید که بدون از بین بردن روشنایی، دید را می بندند. می توانید شید رول های ساده ی سفید انتخاب کنید یا شیدهای رومن که از کتان یا نخ های شل بافت درست شده اند.

5. پرده های سنگین برای پنجره های نشیمن را فراموش کنید!

اگر نمی خواهید از شید استفاده کنید، نظرتان درباره ی پرده های حریر شیک و مدرن چیست؟ این پرده های بسیار نازک بدون از دست دادن نور زیاد، یک حالت روحانی به این نشیمن بخشیده اند. برای بیشترین تأثیرگذاری پرده ها را تا سقف بالا ببرید.

6. در دکوراسیون نشیمن از نورپردازی مؤثر و مناسب استفاده کنید!

نورپردازی مؤثر بخش مهمی از دکوراسیون هر نشیمن و به خصوص فضاهایی است که کمبود نور طبیعی دارند. ترکیبی از روشنایی های سقفی، کف و رومیزی را امتحان کنید. آباژور ها را به عنوان اکسسوری استفاده نمایید و به خاطر داشته باشید تقارن بسیار اثربخش است.

7. جداکننده ها را در نشیمن حذف کنید!

تأثیر حذف دیوارهای جداکننده بین فضاها را در نظر بگیرید، مثلا اگر بین فضای غذاخوری و نشیمن تان جداکننده ای دارید، در صورت امکان آن را حذف کنید. در این صورت نور در فضاهای بیشتری جریان می یابد.

8. درب های شفاف در نشیمن استفاده کنید!

اگر نمی خواهید جداکننده های بین فضای نشیمن با فضاهای دیگر را حذف کنید، اما همچنان خواستار نور و روشنایی هستید، درب های صلب و توپر را با درب های شیشه ای جایگزین کنید.

9. اشیای براق و بازتاب کننده به دکوراسیون نشیمن خود بیاورید!

آینه های دیواری تنها اکسسوری های بازتاب کننده ی نور نیستند که شما می توانید در فضاهای تاریک استفاده کنید؛ به دنبال قطعات دیگر درخشان فلزی یا شیشه ای باشید. این میز های نقره ای، درخشش زیادی به این فضا بخشیده اند، مخصوصا در ترکیب با دیگر برجستگی های براق اتاق و روکش های فوق العاده نرم مبل ها.

10. از منسوجات روشن در دکوراسیون نشیمن استفاده کنید!

اگر دوست ندارید فضای نشیمن تان رنگ پریده به نظر برسد، بدون حذف رنگ در بخش های دیگر، تنها منسوجات را به رنگ های روشن یا سفید انتخاب کنید. در این مورد حواستان باشد پارچه هایی با قابلیت شستن انتخاب نمایید.

اکنون به ما بگویید…
شما چگونه نور را در دکوراسیون منزل خود جاری ساخته اید؟ ما منتظر دیدن ایده های خلاقانه شما هستیم. با شرکت در تورهای چیدانه و همکاری با تحریریه چیدانه، دکوراسیون زیبای خود را با ما و مخاطب های دیگر به اشتراک بگذارید.

مطالب بیشتر:
۷ اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی نشیمن
۸ چیدمان نشیمن برای سلیقه های مختلف
انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن
۱۰ راز برای منظم نگه داشتن اتاق نشیمن

۱۴ راز طراحی که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را متحول می کند!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه