Chidaneh.com placeholder image

بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: باور کنید که خانه های اجاره ای هم می توانند مانند خانه شخصی خودتان پر باشند از المان هایی که خانه را برای شما شخصی سازی می کند، البته قبول دارم که ایجاد تغییرات در این نوع خانه سخت تر است، اما چیدانه به شما کمک می کند تا راه های آسان برای ایجاد این تغییرات در خانه های اجاره ای را بیابید، پس تا انتهای این مطلب جذاب با ما همراه باشید. 

آموزش دکوراسیون دوریکا
تابلوهای دکوراتیو آموزشگاه دوریکا
آموزش دکوراسیون دوریکا

سرویس خواب بالسا

پوشاندن نقص های روی دیوار خانه های اجاره ای 

معمولا در خانه های اجاره ای باید از مالک خواست تا تعمیرات منزل را انجام دهد، اما اگر این کار به هر دلیلی برای تان امکان پذیر نیست، می توانید از ترفند های دکوراسیونی برای پوشاندن این نقص ها استفاده کنید. به طور مثال می توانید روی قسمت های نم زده دیوار و یا ترک های دیوار تابلویی آویزان کنید تا آن را بپوشاند، یا می توانید از قطعه ای گلیم و جاجیم استفاده کنید تا جذابیت آن ها ترک و نقص دیوار را بپوشانید. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: از ترک های روی دیوار خلاص شوید، ۵ راه حل ساده

امیر صادقی
دکوراسیون داخلی فضای نشیمن
امیر صادقی

پنجره ها و قاب پنجره های زشت خانه های اجاره ای را بپوشانید 

اگر از ظاهر کلی پنجره های خانه اجاره ای تان راضی نیستید، خب از پرده ها کمک بگیرید، آن ها به شما کمک می کنند تا پنجره های زشت تان تبدیل به عناصر دکوری دوست داشتنی شوند، به شرط آن که پرده ها کمی از پنجره ها بزرگتر باشد و مانند قابی دورتادور پنجره ها را در بر بگیرند. حتی می توانید به این قضیه فکر کنید که کدام پرده در دکوراسیون منزل شما می درخشد؟! و همان ها را برای پوشاندن پنجره ها استفاده کنید. 

مهندسین مشاور آراستان
طراحی داخلی ساختمان مهندسین مشاور آراستان
مهندسین مشاور آراستان

پارتیشن های موقت برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های اجاره ای 

معمولا در خانه های اجاره ای شما اجازه ایجاد تغییرات طراحی داخلی و یا معماری را ندارید. بنا بر این گاهی مجبور هستید برای تقسیم های فضاهای داخلی خانه از پارتیشن های کمک بگیرید، اصلا هم نگران نباشید این پارتیشن های قابل جا به جایی هستند و شما می توانید هر جایی که رفتید آن ها را هم با خود ببرید. کمد و قفسه ها، پارتیشن و دیوارهای جداکننده در طراحی داخلی هستند که اگر خانه کوچک دارید می توانید از آن ها کمک بگیرید تا با یک تیر دو نشان را بزنید. 

موکت سیزال
نمونه محصولات موکت سیزال
موکت سیزال

نقص در کف و کفپوش های خانه های اجاره ای 

آیا تا به حال به موکت و تاثیر شگفت انگیز آن در دکوراسیون داخلی فکر کرده اید؟ موکت ها و فرش ها به شما کمک می کنند تا بتوانید نقص هایی که در کف خانه وجود دارد و شما هم نمی توانید برای آن کاری کنید را بپوشانید. حتی نقص روی کفپوش های خانه های اجاره ای به وسیله مبلمان ها و لوازم دکوری مثل قفسه ها، کمد ها و میز ها هم می تواند پوشیده شود. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی معماری از آپارتمان حافظی
عرفان شریف نژاد: عکاس

قفسه هایی برای حمام و سرویس بهداشتی خانه های اجاره ای 

اگر حمام و سرویس بهداشتی خانه اجاره ای شما قفسه های زیادی برای گذاشتن وسیله ها ندارد، خب خودتان این قفسه ها را اضافه کنید، این قفسه ها لزوما نباید به دیوار وصل شوند، آن ها می توانند روی زمین قرار بگیرند و قابل جابه جایی باشند، تا اگر روزی خواستید از آن خانه نقل مکان کنید بتوانید آن ها را با خود ببرید. 

تجهیزات بهداشتی کارنو
تجهیزات سرویس بهداشتی پروژه ایزد شهر
تجهیزات بهداشتی کارنو

کاشی های ترک خورده در خانه های اجاره ای 

متاسفانه کاشی های ترک خورده پدیده ای است که در بیشتر خانه های اجاره ای با آن روبرو هستیم، اما خب این ترک ها هم راه حلی دارند، درست است که شما نمی توانید آن ها را تعمیر کنید، اما می توانید با تهیه برچسب کاشی کاملا روی این ترک ها را بپوشانید. به همین آسانی. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: روشی آسان برای پوشاندن ترک های روی دیوار

دوگر
قفسه مواد شوینده دوگر
دوگر

آشپزخانه خانه های اجاره ای 

امان از این کمبود کابینت های آشپزخانه، این هم یکی دیگر از همان مشکلات خانه های اجاره ای است، یا کابینت کم دارند یا آن قدر کابینت ها بد چیده شده اند که عملا نمی شود از آن ها استفاده کرد. اما می شود برای داخل کابینت ها قفسه هایی در نظر گرفت که به در آن ها وصل می شود، با این کار می توان فضای بیشتری در اختیار داشت، حتی می شود برای کشو های آشپزخانه هم تقسیم کننده هایی در نظر گرفت و آن ها را طبقه بندی و نظم دهی کرد. پیشنهاد می کنم حتما سری به مطلب نظم دهنده کابینت آشپزخانه را به همین آسانی بسازید بزنید. 

[[nid:33217]]

کمد لباس و کمد های دیواری در خانه های اجاره ای 

اگر در خانه اجاره ای تان با مشکل کمبود جا در کمد های لباس و کمد های دیواری روبرو هستید، باید برای آن ها اکسسوری هایی در نظر بگیرید که هم آن ها را طبقه بندی و نظم دهی کند هم جای بیشتری در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید لباس ها و وسایل بیشتری را در آن ها بگذارید. 

گروه معماری فرم و فضا
فضای نشیمن پروژه مسکونی
گروه معماری فرم و فضا

رنگ مورد علاقه تان را به خانه اجاره ای تان بیاورید 

لزومی ندارد که برای آوردن رنگ مورد علاقه تان به خانه حتما دیوار ها را رنگ کنید، نه؛ اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید، می توانید با مبلمان ها و لوازم دکوری که انتخاب می کنید رنگ مورد علاقه تان را به دکوراسیون داخلی خانه تان بیاورید. به همین سادگی. 

[[nid:44423]]

استفاده از گیاهان در خانه های اجاره ای 

گیاهان خانگی مختلف و زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را به دکوراسیون داخلی خانه ها اجاره ای تان بیاورید و از تغییر رنگ و ظاهر آن ها در فصول مختلف برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید. مطلب ۷ درختچه تزیینی برای دکوراسیون داخلی آپارتمان ها به شما کمک می کند تا بهترین نوع گیاهان تزیینی را برای خانه تان پیدا کنید. 

شما هم ایده های خودتان را برای پوشاندن نواقص خانه های اجاره ای را با چیدانه و در بخش مشاوره دکوراسیون به اشتراک بگذارید تا از نظرات شما هم در این زمینه استفاده کنیم. 

مطالب بیشتر: ۹ نکته برای بهترین طراحی در یک خانه اجاره ای
ایده های ارزان برای طراحی خانه های اجاره ای
طراحی مینی مالیستی خانه ای مناسب مستاجران
خانه ای در دل اتاق کار
دکوراسیون زیبا و ارزان با ۵ نکته آسان
مانند حرفه‌ای ها از دکوراسیون منزل خود عکاسی کنید
خانه کوچک‌تان را همچون خانه‌های بزرگ طراحی کنید

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه