Chidaneh.com placeholder image

11 توصیه برای اسباب کشی بدون استرس

به قلم: تحریریه چیدانه

نظم و برنامه‌ریزی باعث می‌شوند که فرایند اسباب کشی منزل برایتان ساده و سریع پیش برود. هرقدر که عجله بیشتری در کار باشد، مدیریت اوضاع از دست‌تان بیشتر خارج می‌شود. در نتیجه استرس و دلهره آزارتان می‌دهد و بیشتر هم اذیت می‌شوید. با وجود امکان رزرو آنلاین اسباب کشی در تهران و شهرهای بزرگ دیگر جای نگرانی باقی نمی‌ماند. نکاتی هم هست که با رعایت آنها می‌توانید از این فرایند به‌راحتی و بی‌استرس عبور کنید. 

اسباب کشی بدوندردسر

از پیش برای تاریخ جابه‌جایی برنامه‌ریزی کنید 

فرایند اسباب کشی آنلاین باشد یا غیرآنلاین، نیاز به برنامه‌ریزی و نظم دارد. بهتر است که برای جابه‌جایی، تاریخ مناسبی در نظر بگیرید. حواستان باشد که گاهی، در روزهای تعطیل و اوقاتی که هوا خوب است، تعداد زیادی از افراد میل به اسباب‌کشی دارند. طوری برنامه‌ریزی کنید که برای استفاده از خدمات حمل و نقل بار در سطح شهر به مشکل برخورد نکنید. 

تابلو فرش ریحان
برنامه ریزی فرایند اسباب کشی

اگر در روزهایی اقدام به جابه‌جایی کنید که تقاضا برای استفاده از خدمات حمل‌ونقل بالا است، احتمال دارد که سرویس موردنظرتان را پیدا نکنید. داشتن برنامه‌ای دقیق برای جابه‌جایی و در نظرگرفتن این نکته می‌تواند از استرس‌هایتان کم کند. 

فهرستی از کارهای لازم تهیه کنید 

همیشه فهرستی از اقدامات و کارهایی در دست داشته باشید که باید در طول اسباب‌کشی انجام بدهید. هر مورد که تمام شد، کنار آن تیک بزنید و بدانید که کارهای فهرست یکی پس از دیگری رو به پایان هستند. 

با یادداشت‌کردن وظایف و کارهای مهم می‌توانید به ذهنتان هم آرامش و نظم بدهید. در این صورت، هیچ‌چیز از قلم نمی‌افتد و کارها را با نظمی مناسب و براساس اولویت‌بندی پیش خواهید برد. 

وسایل اضافی را کنار بگذارید 

دقت کنید که لازم نیست تمام اسباب و وسایل فعلی را به خانه بعدی‌تان منتقل کنید. اگر می‌بینید که وسیله‌ای برایتان کاربرد ندارد و دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، آن را با خود به منزل تازه نبرید. 

بعضی از وسایل که هیچ کاربردی ندارند و دیگر نو و کارآمد نیستند هم دور بریزید. هرقدر که وسایل اضافی و بیهوده کمتر شوند، نظم و آرامشتان برای بسته‌بندی و جابه‌جایی به‌سمت مقصد تازه هم بیشتر می‌شود. 

فرایند بسته‌بندی وسایل

بسته‌بندی را زود شروع کنید 

فرایند بسته‌بندی وسایل کار ساده‌ای نیست. لوازم و وسایل بسیاری دارید که باید آنها را در جعبه‌ها و کارتن‌های مناسب قرار بدهید. بهتر است که چند هفته یا شاید حتی چند ماه پیش از اسباب‌کشی به‌فکر بسته‌بندی باشید. 

برای اسباب کشی منزل باید از پیش، کارتن‌ها و جعبه‌هایی مناسب تدارک ببینید. وسایل و لوازم منزل را دسته‌بندی کنید و براساس کاربرد و حساسیتی که دارند، اقدام به بسته‌بندی آنها کنید. اگر این کار را به زمانی در نزدیکی تاریخ جابه‌جایی موکول کنید، استرس و فشار زیادی به شما تحمیل می‌شود. 

خیریه و نیازمندان را از یاد نبرید 

گاهی‌اوقات، برخی از وسایل دیگر برایتان کاربردی ندارند. با این حال، هنوز نو و سالم هستند و امکان استفاده از آنها وجود دارد. این وسایل را به خیریه‌ها یا افراد نیازمند ببخشید. گاهی‌اوقات، یخچال و فریزرتان هم در نزدیکی جابه‌جایی پر است و امکان منتقل‌کردن مواد غذایی موجود در آنها به منزل تازه نیست. 

در این صورت هم بهتر است که آنها را به افراد نیازمند ببخشید. با این کار هم عمل خیری انجام می‌دهید که دلتان را روشن می‌کند و هم دلهره و نگرانی خراب‌شدن مواد غذایی با شما همراه نخواهد بود. 

به مدارک مهم و وسایل ارزشمند دقت داشته باشید 

یادتان باشد که امکان گم‌شدن وسایل و مدارک ارزشمند در اسباب‌کشی زیاد است. حتما چنین چیزهایی را در بسته‌بندی و کیفی مخصوص قرار بدهید و در طول اثاث‌کشی حواستان به آنها باشد. 

بهتر است که این مدارک و وسایل را خودتان حمل و جابه‌جا کنید. این‌ها را در میان جعبه‌ها و کارتن‌های دیگر قرار ندهید و نگذارید که از جلوی چشمتان دور بمانند. منظور از چیزهای ارزشمند اسناد هویتی، سند منزل، طلا و جواهرات یا اشیایی  است که خاطره‌انگیز هستند. 

منزل تازه را نظافت و تمیز کنید 

پیش از آنکه به منزل جدید بروید، آن را تمام‌وکمال تمیز کنید. در این صورت، بخش بزرگی از استرس‌هایتان برای جابه‌جایی از بین خواهد رفت. نگذارید که دلهره رفتن به مکانی که نظافت نشده در شما به‌وجود بیاید. قبل از انتقال وسایل و جعبه‌های بسته‌بندی‌شده، مقصدتان را تمیز کنید. 

بهتر است که تمیزکردن و نظافت منزل تازه را چند روز مانده به تاریخ جابه‌جایی انجام بدهید تا وقت‌تان تلف نشود و با خیال راحت در روز اسباب‌کشی به مکانی تمیز پای بگذارید. 

عجله به‌ خرج ندهید 

این روزها با وجود امکان استفاده از خدمات اسباب کشی آنلاین جای نگرانی بابت پیداکردن سرویسی مناسب وجود ندارد. به‌سادگی از راه اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید سرویسی برای اسباب‌کشی سفارش بدهید. 

برنامه سفارش سرویس حمل و نقل بار در سطح شهر را در روزی مناسب تدارک ببینید و برای مراحل دیگر اسباب‌کشی به خودتان زمان بدهید. هرقدر که از پیش‌تر آماده جابه‌جایی شوید در روزهای نزدیک به روز موعود استرس کمتری را تجربه خواهید کرد. 

از دوستان و خانواده کمک بگیرید 

برای جابه‌جایی و اسباب‌کشی از دوستان و خانواده کمک بگیرید. شاید دوست دارید که مستقل باشید و همه کارهایتان را خودتان انجام بدهید. این خوب است اما یادتان باشد که گاهی کمک‌گرفتن از دیگران باعث سریع‌ترشدن کارها می‌شود و در ضمن حضورشان به شما آرامش و دلگرمی می‌دهد. 

اگر دوستان و خانواده‌تان در کنارتان باشند، با همکاری می‌توانید روند کار را بهتر و سریع‌تر پیش ببرید. نگران نباشید، شما هم بعدتر به آنها در پیش‌برد کاری یا اسباب‌کشی منزلشان کمک خواهید کرد. 

از نیروهای حرفه‌ای کمک بگیرید 

همان‌طور که گفته شد برای اثاث کشی در تهران و سایر شهرها می‌توانید از خدمات آنلاین کمک بگیرید. سعی کنید که به‌سراغ شرکت‌های معتبر و نام‌آشنا بروید. یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب سرویس‌های اسباب‌کشی امنیت است. باید از خدمات شرکت‌هایی استفاده کنید که معتبر هستند و وسایلتان را امن‌وامان به مقصد می‌رسانند. 

حرفه‌ای‌بودن نیروهای شرکت برای جابه‌جایی درست وسایل مهم است. اگر نیروها حرفه‌ای باشند، امکان آسیب‌رسیدن به لوازم منزل یا مخدوش‌شدن جعبه‌ها و کارتن‌ها کم می‌شود. قابل‌اعتمادبودن شرکت باعث می‌شود که نگران امنیت وسایلتان هم نباشید و بدانید که بی‌کم‌وکسری به منزل جدیدتان می‌رسند. 

همیشه برنامه ثانویه‌ای داشته باشید 

درست است که برنامه‌ریزی و دقت برای پیش‌برد منظم کارها بسیار اهمیت دارد و نتایج مطلوبی به‌ وجود می‌آورد اما یادتان باشد که روزگار قابل‌پیش‌بینی نیست. بهتر است که همیشه برنامه‌ای ثانویه یا به‌قول فرنگی‌ها پلن بی (plan b) هم داشته باشید. 

منظور چیست؟ یعنی به این فکر کنید که اگر سرویس حمل‌ونقل به‌موقع نیامد یا به‌ دلیلی نتوانستید در روز موردنظر، منزل قبلی را ترک کنید، چطور برای پیش‌برد برنامه‌ای تازه تدارک‌های لازم را فراهم کنید. همیشه منتظر غیرمنتظره‌ها باشید. اگر چنین طرز فکری در شما به‌وجود بیاید، قدرت‌تان در رویارویی با چالش‌ها بیشتر و از استرس‌هایتان در زندگی کم می‌شود. 

در آخر 

با رزرو آنلاین اسباب کشی در تهران و شهرهای بزرگ دیگر بابت پیداکردن وسیله نقلیه و نیروهایی برای جابه‌جایی بسته‌ها و کارتن‌ها جای نگرانی وجود نخواهد داشت. با کمی برنامه‌ریزی و دقت می‌توانید فرایند اثاث‌کشی را به‌خوبی مدیریت کنید. پای نظم و برنامه‌ریزی که در میان باشد، دیگر استرس و فشاری به شما تحمیل نخواهد شد. به‌سادگی تمام کارها را پیش می‌برید و با دلی خوش و خیالی آسوده پای به منزل نو می‌گذارید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه