Chidaneh.com placeholder image

رانر رومیزی، کلید تزیین میز غذاخوری

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: پارچه ها را می توان عناصری دانست که با طرح و نقش های خود به خانه روح و جان می بخشند و با بافت های زیبایشان به خانه عمق و بعد می دهند. پارچه ها می توانند نقش های زیادی در خانه داشته باشند، مثلا می توانند پارچه های رومبلی باشند، یا پرده و فرش و کوسن باشند. اما به نظرم راجع به این ها زیاد صحبت کرده ایم و شاید بد نباشد که این بار به نقش متفاوت تری از پارچه ها در خانه بپردازیم؛ رانر رومیزی برای تزیین میز غذاخوری. در این مطلب می خواهیم انواع رانرها با طرح های متفاوت را بررسی کنیم و ببینیم که هر کدام از آن ها برای چه سبک میز غذاخوری مناسب است؛ فکر می کنم که این مطلب برای تان جذاب باشد پس پیشنهاد می کنم تا انتهای آن با چیدانه همراه باشید. 

آدور استایل (ADOR)
رانر خطاطی آدور استایل
آدور استایل (ADOR)

سرویس خواب بالسا

تزیین میز غذا با رانرهای خطاطی شده 

اگر در کنار میز و صندلی غذاخوری تان کتابخانه دارید و فضای نشیمن خصوصی خانه به اتاق غذاخوری تان نزدیک است، می توانید از رانرهایی که با خط نوشته تزیین شده اند استفاده کنید، این رانرها حس و حال هر دو فضا را برای شما نگه می دارند و باعث ایجاد پیوند بین فضاهای داخلی خانه می شوند. می توان گفت که این رانرها برای تزیین میز غذا به سبک مینیمال هم جوابگو هستند به شرطی که خطاطی که روی آن ها شکل گرفته است، چیزی شبیه عکس بالا باشد. طرحی که روی رانر بالا می بینید بخشی از یک برگ از کتاب نگارگری شده ایست که در دوران تیموری و برای شاهرخ تیموری  از بزرگترین پادشاهان سلسله تیموری به نگارش در آمده است. بخشی که در طراحی این رانر استفاده شده به خط اویغوری نوشته شده که الفبای آسیای میانه و بویژه اویغورها در دوران تیموری بوده است. این اثر در ایران و شهر هرات در قرن ۱۵ میلادی بوجود آمده است. در طراحی این رانر از فایل اسکن شده اصل اثر استفاده شده است.

آدور استایل (ADOR)
رانر شکارگاه آدور استایل
آدور استایل (ADOR)

تزیین میز غذا با رانرهای نگارگری شده 

این رانرها میز غذای شما را تبدیل به یک اثر هنری فاخر می کنند. رنگ های متعددی که در این رانرها به کار رفته است باعث می شود تا شما دست باز تری برای ست کردن دیگر اجزای تزیینی میز داشته باشید. البته رنگ زمینه اصلی این رانرها می تواند متفاوت باشد و حتی همین مساله هم می تواند دست شما را برای انتخاب باز بگذارد. نکته ای که در مراقبت از این نوع رانرها باید بدانید این است که معمولا طرح های چاپی روی پارچه های ساتن بهتر از آب در می آیند؛ پس معمولا جنس این رانرها از ساتن است و هنگام شست و شو آن ها باید بسیار دقت کرد. شست و شوی این نوع رانرها بهتر است با دست صورت بگیرد و از اتو با حداکثر دمای 120 درجه استفاده کرد. 

آدور استایل (ADOR)
رانر سبزآبی آدور استایل
آدور استایل (ADOR)

رانرهایی با طرح و نقش ایرانی برای تزیین میز غذا 

رانرهایی با طرح و نقش های ایرانی می توانند ایده خوبی برای تزیین میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل باشند. کلا پارچه هایی با طرح و نقش ایرانی می توانند اصالت را مهمان دکوراسیون داخلی خانه شما کنند. رنگ های اغوا گر و طرح های چشمگیر این رانرها هر کسی را مجذوب خودش می کند. اگر میز غذاخوری تان چوبی باشد این رانرها بهترین گزینه برای تزیین آن هستند. اگر دقیق تر به عکس بالا نگاه کنید دلیل آن را متوجه خواهید شد. 

آدور استایل (ADOR)
رانر فرشته آدور استایل
آدور استایل (ADOR)

رانرهایی با طرح و نقش مینیاتور برای تزیین میز غذا 

رانرهایی که برای تزیین میز غذا از آن ها استفاده می شود می توانند طرح های مینیاتوری داشته باشند. مینیاتورها نقاشی های پر جزییات و پر از رنگ و نقش هستند که قدرت آن را دارند که از سادگی را از میز غذای شما بگیرند و به آن جلوه و جذابیت خاصی ببخشند. البته استفاده از این طرح های مینیاتور هم می تواند روش های متفاوتی داشته باشد، به طور مثال طرح های منیاتوری می توانند کل سطح رانر را پوشانده باشند و یا مانند عکس بالا فقط یک تکه خاص از آن مینیاتور می تواند روی رانر به تصویر کشیده شده باشد. ابعاد و اندازه رانرهایی که تا به اینجا بررسی کردیم 40 سانتی متر در 150 سانتی متر است. 

[[nid:49103 view_mode=col2]]

[[nid:49105 view_mode=col2]]

رانر ترمه برای تزیین میزغذا 

ترمه ها جزو رومیزی های ایده آل برای میز های غذاخوری هستند. این پارچه های نفیس و گران بها می توانند کل سطح میز شما را بپوشانند و یا مانند رانرها فقط بر قلب و تاثیر گذار ترین نقطه میز بنشینند و هر کسی که بر سر میز مهمان است را غافل گیر کنند. 

چینی زرین ایران
رانر گاردلا 1345 گل ارکید چینی زرین
چینی زرین ایران
چینی زرین ایران
رانر گاردلا 1345 گل شوکوگرین چینی زرین
چینی زرین ایران
خانه رویایی ایکیا
رانر چهار نفره خانه رویایی ایکیا
خانه رویایی ایکیا

استفاده از رانرها می تواند جزو یکی از ۷ ایده آسان و دوست داشتنی برای تزیین میز غذا باشد که شما حتما باید به آن ها فکر کنید. البته در انتخاب رانر مناسب برای میز غذا عوامل زیادی دخیل است مانند سبک دکوراسیونی خانه، طرح و نقش و رنگ های استفاده شده. اما به هر حال کمی قانون شکنی و ساختار شکنی هم برای رسیدن به نتیجه ای متفاوت تر لازم است. 

با کمی گشت وگذار در قسمت ویترین کالاهای چیدانه می توانید رانرهای جذاب و زیبایی را ببینید که قطعا برای دکوراسیون داخلی خانه شما مناسب اند. 

مطالب بیشتر در مورد تزیین میز غذا را از اینجا بخوانید: ​۱۰ ایده منحصر به فرد برای چیدن میز غذا
ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱)
تزیین دستمال سفره برای میز غذای شیک و بهاری!
هنر بانوی خوش سلیقه ایرانی در تزیین غذا

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه