Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه احسان حق شناس، خواننده محبوب نسل جوان!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای احسان آرامش یک خانه حرف اول را می‌زند. احسان دو سال است که ساکن این خانه است. هرچند می‌گوید یک خانه دیگر جایی در نوک کوه خریده و قرار است به‌زودی به آنجا اسباب‌کشی کند. احسان حق شناس، خواننده محبوب نسل جوان اسم این مجتمع را «مجتمع آرامش» گذاشته است؛ برجی 16طبقه در یکی از فرعی‌های خیابان مژده در منطقه نیاوران تهران که برای او فقط آرامشش مهم است. در ادامه با چیدانه همراه باشید تا با دکوراسیون داخلی جذاب خانه احسان حق شناس بیشتر آشنا شویم…

احسان می‌گوید: «با توجه به کاری که من انجام می‌دهم معمولا خانه نیستم. اگر مسافرت نباشم، بیشتر وقتم را در شرکت می‌گذرانم و فقط برای خوابیدن به خانه می‌آیم. در این مدتی هم که در خانه هستم، دوست دارم سر و صدا نباشد. سکوت اینجا دقیقا همان آرامشی را دارد که می‌خواهم.»

چوب و هنر

رنگ دکوراسیون منزل احسان حق شناس

رنگ خانه احسان قهوه‌ای و کرم رنگ است. او بعد از خرید این خانه، کاغذدیواری‌هایی با تم کرم‌رنگ را جایگزین رنگ ساده قبلی کرده است. می‌گوید خانه قبلی‌اش سیاه و سفید بوده و بعد از اینکه تصمیم گرفته به این خانه بیاید برای تنوع هم که شده بی‌خیال سیاه و سفید شده و حالا این تم رنگ را انتخاب کرده است. احسان می‌گوید وقتی برای خانه‌اش وسیله می‌خرد، نخستین فاکتوری که درنظرش اهمیت دارد، مدرن بودن است. او دیزاین خانه را معمولا در ذهنش می‌چیند و وقتی برای خرید می‌رود خوب می‌داند که دقیقا دنبال چه چیزی است.

مطلب مرتبط: دکوراسیون کرم قهوه ای، کلبه زوج ایرانی در کوچه های نیاوران!

آشپزخانه منزل احسان حق شناس

آشپزخانه احسان حق شناس حس خوبی در آدم ایجاد می‌کند. نور قسمت پذیرایی و نشیمن از پنجره‌های بلندی که تا سقف هم کشیده شده، تامین می‌شود. همین باعث شده آشپزخانه به پرنورترین بخش خانه احسان تبدیل شود. گاز پنج شعله رومیزی در جایی وسط آشپزخانه و رو به نمایی از شهر است. سینک ظرفشویی هم در بخش اپن آشپزخانه و رو به میز ناهارخوری قرار دارد. این بخشی از آشپزخانه است که احسان چندان دل خوشی از آن ندارد و برای همین هم یک پارتیشن چرمی قهوه‌ای رنگ را جلویش گذاشته است. احسان می‌گوید روزهایی که خانه باشد تا چشمش را باز می‌کند سر از آشپزخانه درمی‌آورد چون پختن غذا و آماده کردن صبحانه را دوست دارد و صبحی را که با آماده کردن صبحانه شروع کند، سرحال‌تر است.

مبلمان پذیرایی خانه احسان حق شناس

بعد از صبحانه احسان تقریبا خودش را روی مبل لا‌لایی قسمت پذیرایی ولو می‌کند. می‌گوید این‌قدر تلو تلو می‌خورد تا غذایش هضم شود. احسان این مبل‌ها را از پیام صالحی خریده است. از دیگر مبل‌های این بخش خانه بیشتر وقتی ‌مهمان دارند، استفاده می‌کنند. میز وسط اما سلیقه خود احسان است؛ میزی با روکش فلزی که وقتی از بالا به‌ آن نگاه می‌کنیم شبیه توپ فوتبال چهل‌‌تکه است. او می‌گوید از رنگ‌های روشن فراری است و همیشه دنبال رنگ‌هایی است که چرک‌تاب هستند و خیلی زود کثیفی را نشان نمی‌دهد.

ورودی خانه احسان حق شناس و میز فوتبال‌دستی

این میز مخصوص زمان‌‌هایی است که محسن شریفیان به خانه احسان می‌آید. هرچند بیشتر وقت‌ها احسان را می‌برد اما کلا فوتبال‌دستی بیشتر برای اوقاتی است که محسن ‌مهمان خانه احسان باشد. بخش ورودی خانه را خود احسان به دکوراسیون آپارتمان اش اضافه کرده است. او فضای نسبتا بزرگ ورودی را با یک پله کوتاه از فضای اصلی خانه جدا کرده است. ورودی یک‌جورهایی فضای پرتی خانه به حساب می‌آمده است. احسان هم با گذاشتن یک میز فوتبال‌دستی بهترین استفاده را از این فضا کرده است.

لوستر و میز ناهارخوری منزل احسان حق شناس

لوستر بالای میز ناهارخوری چهار نفره خانه احسان حق شناس، هم مدرن است و هم عجیب. می‌گوید دردسرهای اسباب‌کشی دو سال پیش به این خانه یک طرف و فقط جابه‌جایی و نصب همین لوستر هم یک طرف. آویزهای آینه‌ای لوستر با بندهای نازک نایلونی که زیر نور لوستر نامرئی می‌شوند، دانه‌دانه از لوستر باید جدا شود و بعد دوباره نصب شود. حالا از این آویزها که بگذریم، خود لوستر مجموعه‌ای از کاسه‌های کوچک است که هر کدام‌شان با قلاب‌های کوچکی به لوستر وصل می‌شود. هرچند این مدل لوستر می‌تواند به تنهایی یکی از پردردسرترین اشیای خانه احسان لقب بگیرد اما ترکیب و فاصله‌اش با میز ناهاخوری جزء دکوراسیون‌ مدرن به حساب می‌آید، دقیقا همان چیزی که احسان در خانه‌اش دوست دارد رعایت شود.

دیوارهای خانه احسان حق شناس

احسان می‌گوید از قاب عکس چندان خاطره خوشی ندارد. برای همین هم در خانه جدیدش به غیر از چند قاب عکس یک شخصیت معروف سینمای جهان عکس هیچ‌کس دیگری را نزده است. اما زمانی در خانه‌اش عکس‌های بزرگی از خودش در کنسرت‌های مختلف و برنامه‌های متفاوت به دیوار نصب بوده است. خودش می‌گوید آن موقع سبک زندگی‌اش سیاه و سفید بود و همه عکس‌هایش هم به همین نسبت سیاه و سفید چاپ شده بود اما حالا آن قاب عکس‌ها در انباری است.

صندلی تابی در دکوراسیون منزل احسان حق شناس

این تاب جزء اشیایی است که احسان دلبستگی ویژه‌ای به آن دارد؛ تابی که از آلبوم «تیک‌تیک» با اوست. برای آلبوم دنبال چنین چیزی می‌گشته است که در فروشگاه آرمانی خیلی اتفاقی پیدا کرده است. می‌گوید وقتی در این تاب می‌نشیند فقط پاشنه پایش را روی زمین می‌گذارد و حس معلق بودن به او دست می‌دهد؛ طوری که هم می‌شود روی آن به یک خواب راحت رفت و هم اینکه اگر ذهنش خیلی مشغول باشد، باعث می‌شود آرامش بگیرد. دوستان بچه‌دار احسان هم طرفدار این صندلی تابی هستند چون بهترین وسیله برای خواباندن بچه است.

پرده‌های خانه احسان حق شناس

خانه نورگیر احسان حق شناس با پرده‌های تیره پوشیده شده است. او می‌گوید نور طبیعی را دوست دارد اما چون بیشتر وقت‌ها در خانه استراحت می‌کند، از پرده‌ها وکرکره‌های رنگ تیره استفاده می‌کند تا نور کمتری به داخل خانه تابیده شود. تاریک بودن خانه تا جایی پیش رفته که برای اتاق خواب اش از پرده‌های ضدنور استفاده کرده است چون احسان پنج‌، شش ساعت بیشتر در روز نمی‌خوابد و نور مانع بزرگی برای خواب عمیق اوست.

مجسمه‌ها در دکوراسیون منزل احسان حق شناس

این مجسمه‌ها را احسان از آبادان خریده است. از یک بازار سنتی و قدیمی درحدود هفت یا هشت سال پیش. می‌گوید به خاطر سنگینی و کارتن‌های بزرگی که مجسمه‌ها داشته، تقریبا بیچاره شده تا آنها را به تهران رسانده است. البته انگشت یکی از مجسمه‌ها هم جان سالم به در نبرده و در بار شکسته است. مجسمه‌ها یک گروه جاز سیاه‌پوست هستند.

آینه و اتاق ‌مهمان خانه احسان حق شناس

به غیر از بخش ورودی خانه که یک آینه عریض دارد، دیگر آینه‌ای در بخش مرکزی خانه نمی‌بینیم. از احسان که می‌پرسیم ظاهرا میانه‌اش با آینه چندان خوب نیست، ما را به اتاق ‌مهمانش می‌برد. روی در کمدها سراسر آینه نصب شده است.

تلویزیون و ست مبلمان جلوی آن در خانه احسان حق شناس

احسان رئالی است و می‌گوید دیشب که تیمش باخت، روی همین مبل خوابش برده است؛ البته این اتفاقی است که بیشتر وقت‌ها هنگام فوتبال دیدن برایش می‌افتد و مبل بلند و راحت جلوی تلویزیون تبدیل به جای خوابی برای او می‌شود.

در پایان:

شما هم می‌توانید برای تغییر دکوراسیون و چیدمان جدید از اهالی فن کمک بگیرید. عکس های منزل طراحی شده خود را برای ما ارسال کنید تا در تور خانه گردی انتخاب شوید 09388547140 تلگرام چیدانه.

منبع: مجله منزل | نویسنده: ثمین باقری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه