Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل تان را ضد آلرژی کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: آلرژی یا حساسیت فصلی در هر فصل مبتلایان خاص خودش را دارد تا حدی که ممکن است فرد به خاطر جلوگیری از بروز علائم به ناچار خود را از دیدن و لذت بردن از زیبایی‌های خاص هر فصل محروم کند. ما ادعا نمی‌کنیم شما با عمل کردن به توصیه‌های این مطلب آلرژی‌تان به کل رفع خواهد شد ولی معتقدیم با رعایت این نکات حساسیت‌های‌تان تا حدودی کمتر شده و علائم‌تان تا حد ممکن کاهش می‌یابد. پس اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان مبتلا به حساسیت یا آلرژی هستید با ما همراه باشید. ما با ارائه نکاتی در این مقاله به کمک شما آمده‌ایم تا بتوانید عوامل ایجاد آلرژی را در فضای منزل‌تان شناسایی و برطرف کنید. با چیدانه همراه باشید…

رضا صوفی
طراحی دیوار شومینه در دکوراسیون نشیمن ساختمان نیاوران
رضا صوفی

اسکای اسکرپر

برای شروع جالب است بدانید نحوه دکوراسیون خانه شما و عناصری که در چیدمان‌تان به کار می‌برید، تاثیر زیادی بر مدیریت علائم آلرژی دارد. برای درک بهتر این مورد با تفکیک فضاهای موجود در منزل، در مورد راهکارهای موثر برای آلرژی‌زدایی صحبت خواهیم کرد.

گروه مبلمان یاتاش
سرویس خواب چوبی در دکوراسیون اتاق خواب
گروه مبلمان یاتاش

اتاق خواب بدون آلرژی

از اتاق خواب شروع کردیم چون به طور متوسط افراد ساعات زیادی از شب را در آن سپری می‌کنند؛ بنابراین باید در برطرف کردن عوامل آلرژی‌زا در این فضا دقت کافی به عمل آورید. تختخوابی را انتخاب کنید که به جای تاج پارچه‌ای، تاجی چوبی داشته یا فاقد تاج باشد؛ چون عملا امکان شست‌وشو و نظافت تاج پارچه‌ای تخت میسر نیست. به‌دلیل ارتباط مستقیم پوست با ملحفه‌ها و روبالشی‌ها در اتاق خواب، کافی‌ است از پارچه‌های ضدحساسیت جهت ملحفه و روتختی استفاده کنید.

مبلمان کودک و نوجوان آپادانا
سرویس نوجوان کلاسیک آپادانا
مبلمان کودک و نوجوان آپادانا

اگر کودک‌تان مبتلا به حساسیت است از خرید و نگهداری عروسک‌های پولیشی خودداری کنید یا نهایتا هنگام خواب کودک، آنها را جمع‌آوری و از فضای خواب او دور کنید. گل‌ها را از اتاق خواب بیرون ببرید و از نگهداری‌شان در این فضا اجتناب کنید.

مانی فرم
طراحی اپن آشپزخانه ام دی اف
مانی فرم

آشپزخانه بدون آلرژی

 در آشپزخانه هرچه سطوح را خلوت و تمیزتر نگه دارید، امکان ایجاد آلرژی در فضا کمتر می‌شود. استفاده از کابینت‌های بلند و کشیده شده تا سقف، کمک زیادی به کاهش تجمع گرد و غبار در آشپزخانه می‌کند. برای رویه کابینت‌ها جنسی را انتخاب کنید که نظافت و گردگیری آن راحت باشد.

کابینت آشپزخانه ممبران

 کانترهای آشپزخانه را تا حد امکان خلوت و تمیز نگه دارید. تعمیر لوله‌های آبی که چکه می‌کنند نیز می‌تواند به کاهش بروز آلرژی در خانه کمک کند؛ زیرا چکه کردن آب ممکن است زیر سینک منجر به تولید قارچ شود. از کفپوش‌هایی که راحت و سریع تمیز می‌شوند برای فضای آشپزخانه استفاده کنید. نصب فن تهویه در بالای اجاق گاز روش دیگری برای ضد آلرژی کردن آشپزخانه محسوب می‌شود؛ زیرا با حذف بو و بخارات موجب کاهش رطوبت آشپزخانه شده و جلوی رشد مواد آلرژی‌زا را خواهد گرفت.

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون حمام ایرانی
شرکت معماری دکوکو

سرویس بهداشتی بدون آلرژی

شما با رعایت هرچه بیشتر بهداشت در سرویس بهداشتی کمک به خلق محیطی ضدآلرژی خواهید کرد. برای این کار:  روشویی و قفسه‌ها و طبقات موجود در سرویس بهداشتی را خلوت و منظم نگه دارید. از پادری قابل شست‌وشو استفاده کنید. از کارکرد صحیح تهویه سرویس اطمینان حاصل کنید تا رطوبت محیط که بسیار مورد علاقه قارچ‌هاست، کاهش یابد.

مطالب پیشنهادی:
۷ راه حل برای تهویه مطبوع حمام و سرویس بهداشتی
رفع نم توالت و سرویس بهداشتی، چه باید کرد؟

رضا صوفی
دکوراسیون سرویس بهداشتی لوکس
رضا صوفی

برای کفپوش سرویس بهداشتی از انواع کاشی یا سرامیک استفاده کنید تا نظافت آن راحت باشد و هرازچندگاهی درزهای میان آنها را چک کنید تا به محلی برای رشد و نموی میکروب تبدیل نشود. از آنجایی که قارچ‌ها در گوشه و کنارهای مرطوب رشد می‌کنند، شست‌وشوی هفتگی سرویس بهداشتی را فراموش نکنید. از اسپری کردن خوشبوکننده‌ها در سرویس هنگامی که داخل آنجا هستید، اجتناب کنید؛ زیرا ترکیبات آلی فرار موجود در خوشبوکننده‌های هوا می‌توانند موجب تشدید مشکلات تنفسی شوند.

استودیو معماری آرش مدنی
دکوراراسیون داخلی پروژه اداری کاویان
استودیو معماری آرش مدنی

نشیمن بدون آلرژی

اگر تمایل دارید موارد آلرژی‌زا را در فضای نشیمن‌تان به حداقل برسانید، باید: به جای کاغذدیواری از رنگ‌هایی بر پایه آب، ضدآلرژی و قابل شست‌وشو برای پوشش دیوارها استفاده کنید. هیچ وسیله اضافی را روی میز پذیرایی، میزهای عسلی، پیش بخاری و شومینه قرار ندهید. همچنین تعداد عناصر و وسایلی را که می‌توانند محل مناسبی برای تجمع گردوغبار باشند، کاهش دهید.

شرکت معماری دکوکو
طراحی مدرن آپارتمان پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

اگر تصمیم به خرید مبلمان دارید، توصیه می‌کنیم انواعی با روکش چرمی خریداری کنید تا نظافت و گردگیری آن راحت‌تر باشد. جلوی ورودی منزل از پادری مناسب استفاده کنید. امروزه یافتن انواع ضدحساسیت و ضدقارچ آن دیگر کار سختی نیست.

مطلب پیشنهادی: با این راهکارهای ضد حساسیت در منزل یک نفس راحت بکشید!

گروه مبلمان یاتاش
مبلمان خانگی یاتاش
گروه مبلمان یاتاش

سایر راهکارها برای داشتن فضایی بدون آلرژی:

  • درآوردن کفش‌ها خارج از خانه و بیرون نگه داشتن آنها
  •  نصب فیلتر در سیستم‌های هوایی خنک‌کننده و گرم‌کننده خانه
  • کنترل دمای خانه و جلوگیری از گرمای بیش از حد آن

گروه معماران مدام
طراحی دیوار پشت تلویزیون بازخوانی آرام یک خانه
گروه معماران مدام

  • تعمیر نشتی‌هایی که به دیوارهای خانه نفوذ پیدا کرده است.
  • همچنین هنگام بازسازی منزل‌تان در انتخاب کابینت‌ها و کفپوش و دیگر متریال دقت کرده و مناسب‌ترین گزینه را برای خانه ضدآلرژی خود انتخاب کنید.
  • استفاده از مواد پاک‌کننده طبیعی به جای شیمیایی برای تمیز کردن خانه هم از دیگر راهکارها برای ضد آلرژی کردن خانه است.

آسمانه
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی منزل
آسمانه

موارد بالا تنها بخشی از هزاران راهکارهای ضدآلرژی کردن خانه بود و نمی‌توان انتهایی برای این مطلب قائل شد ولی در این مقاله ما به همین موارد بسنده می‌کنیم. اگر تمایل داشتید موارد آلرژی‌زا را در فضای خانه‌تان به حداقل برسانید، فراموش نکنید ضد آلرژی کردن خانه یک‌باره صورت نمی‌گیرد و باید در فواصل زمانی کوتاه با نگاهی دقیق به فضاهای مختلف خانه، تغییراتی را که برای ضد آلرژی کردن فضای خانه نیاز است، اعمال کنید.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: نازنین کاسبی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه