Chidaneh.com placeholder image

12 ایده خوشگذارنی در خانه برای تعطیلات!

سبک زندگی: همه ی ما منتظر تعطیلات مناسبتی و یا آخر هفته هستیم اما وقتی فرا می رسد تمام اوقاتمان توسط انبوهی از کارهای عقب افتاده پر می شود. اما با کمی برنامه ریزی و تغییر تفکر خود می توانید تعطیلات خود را تبدیل به یک فرصت عالی برای استراحت و لذت بردن از اوقات خود شارژ مجدد بای فعالیت های روتین زندگیتان تبدیل کنید. امروز در چیدانه می خواهیم ایده هایی را برای لذت بردن از تعطیلات در خانه با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

تعطیلات دلپذیر

کاغذدیواری آیدی

صبح تعطیلات

درست است که تعطیلات بهترین زمان برای جبران کمبود خواب شماست اما سعی کنید زیاد در رختخواب نمانید. شروع تعطیلات خود را با یک فنجان قهوه و یا چای خوش عطر آغاز کنید، حتی می توانید به پیاده روی بروید و از هوای دلپذیر اول صبح لذت ببرید. توجه داشته باشید که شما در تعطیلات هستید پس باید بررسی شبکه های اجتماعی، تماس ها و ایمیل های خود را به اوقات بعد از تعطیلات موکول کنید. حتی برای نوشتن برنامه ریزی های خود از قلم و کاغذ استفاده کنید و برای مدت کوتاهی از غولی به نام تکنولوژی فاصله بگیرید!

استفاده از گل در دکوراسیون

خانه تان را گل باران کنید!

هیچ چیز به اندازه ی گل های باطراوت نمی تواند نشاط را به فضای داخلی شما بیاورد، پس اگر در محوطه ی خود قدم می زنید و فصل بهار است یک دسته گل بچینید و آن را به دکوراسیون خود هدیه دهید! اما اگر در فصل سرما هستید می توانید از یک گل فروشی غنچه های زیبا را تهیه کنید و به خانه بیاورید. و آن را در اتاق خواب، کانتر آشپزخانه و یا میز پذیرایی نشیمن خود قرار دهید.

دوچرخه سواری لذت بخش در تعطیلات

پیاده روی را فراموش نکنید.

پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله ورزش های سرگرم کننده و دوست داشتنی است، می توانید برای پیاده روی و یا دوچرخه سواری خود مقصدی تعریف کنید! مثلا به نانوایی، فروشگاه و یا بازار سری بزنید یا حتی می توانید به کافه ای بروید و قهوه ی مورد علاقه خود را در آن جا صرف کنید و روز محوبتان را شروع کنید!

نوشیدنی خنک تابستانی

از خودتان پذیرایی کنید!

وقتی از یک پیاده روی و یا دوچرخه سواری پر انرژی بازگشتید برای خود نوشیدنی درست کنید و خودتان را سرحال کنید. کافی است یک پارچ از نوشیدنی محبوب خود با برش های لیمو یا خیار و گیاهان تازه مثل نعنا درست کنید و با تزیینات فانتزی از خودتان پذیرایی کنید.

تغییر دکوراسیون نشیمن

نشیمن خود را نو کنید!

تازه کردن فضای زندگیتان به شما در لذت بردن از تعطیلات کمک بسیاری خواهد کرد، نیازی نیست برای این کار وسیله ی تازه تهیه کنید کافی است خودتان دست به کار شوید و ظاهر دکوراسیون خود را تغییر دهید. می توانید عکس های خانوادگی خود را جایگزین عکس های همیشگی قاب عکس ها کنید، یا رو تختی یا کوسن های خود را تغییر دهید و یک ظاهر منحصر به فرد به دکوراسیون خود بخشید.

دورهمی دوستانه در عصر جمعه

دوستانتان را برای چای دعوت کنید.

آخرین باری که به دور از تکنولوژی و مهمانی های پر زحمت به گفت و گو نشستید چه زمانی بود؟ تعطیلات بهترین راه حل برای داشتن یک دور همی دوست داشتی ساده و بی آلایش است. این فرصت را از دست ندهید و از دوستانتان به صرف چای و شیرینی دعوت کنید و اوقات خوشی را با هم بگذارنید..

بعد از ظهر تعطیلات چه باید کرد

بعد از ظهر تعطیلات

انرژی صبح خود را دوباره از سر بگیرید!می توانید به تمیرین فوتبال یا ورزش مورد علاقه خود بپردازید و یا اوقات خود را با یک فعالیت انرژی زا پر کنید به طور مثال در حیاط و یا فضای بیرونی خود پیک نیک راه باندازید کافی است یک غذای ساده تدارک ببینید و اوقات روتین خود را متفاوت کنید، خورن یک غذای ساده در فضای آزاد تا حد بسیار زیادی شما را به وجد می آورد.

حمام رمانتیک

حمام کنید!

تعجعب نکنید یک حمام با آرامش و یا خوابیدن در یک وان آب گرم تا حد زیادی شما را شارژ می کند و تنش های روزهای گذشته را از شما دور می کند! حتی می توانید اسانس و عطرهای آرامش بخش را به وان خود اضافه کنید و آرامش دوچندانی را به خود هدیه دهید.

فضای مطالعه دنج

مطالعه کنید.

با خواندن کتاب و مجلات می توانید افکار پوچ را از خود دور کنید! کنار یک پنجره آفتاب گیر یا گوشه دنجی با یک مبل تابی در حیاط خلوت خود می توانید افکار منفی را از خود دور نگه دارید و خود را سرگرم کنید.

ایده های عکاسی

عکاسی کنید!

اگر شما هم مانند من شیفته ی عکاسی یا شعر گفتن و کارهای هنری هستید بهترین موقعیت است که مهارت های خود را در این زمینه ها تقویت کنید، از جزییات ساده ی زندگی خود عکاسی کنید مطمئن باشید مرور این جزییات بعد ها برای شما لذت بخش ترین خاطرات خواهد بود حتی می توانید یک دلنوشته در رابطه با حال خوش امروزتان در تقویمتان ثبت کنید و از اوقتتان لذت ببرید.

فضای دنج برای مطالعه

شب تعطیلات

برخلاف تعطیلات دیگر در هنگام شب شما حتما شما خلاقیت و انرژی بالایی دارید که می توانید با یک احساس تازه به سرگرمی های تازه بپردازید و از آن لذت ببرید یک بازی دست جمعی راه باندازید، موسیقی محبوبتان را گوش دهید و آلبومتان را ورق بزنید، نقاشی بکشید و یا به خلق یک اثر به پردازید!

سرگرمی متفاوت در تعطیلات

برنامه ریزی برای شام شب

شب تعطیلات باید متفاوت تر از شب های دیگر سپری شود، پس تدارک یک غذای ویزه و محبوب را در برنامه ی کار خود قرار دهید توجه داشته باشید که شما در تعطیلات هستید پس نباید تمام مدت در آشپزخانه وقت بگذارنید این شام ویژه می تواند سفارشی از یک رستوران عالی باشد که روی میزی تزیین شده با گل و شمع سرو شود و پایان یک تعطیلات رویایی برای شما باشد!

شما بگویید…
فعالیت محبوب تان برای تعطیلات و یا عصرهای جمعه در منزل چیست؟ یا به چه مکان های دیدنی می روید؟ نظرات خود را در دیدگاه های پایین همین مطلب مطرح نمایید تا مخاطبان دیگر نیز از آن استفاده کنند.

منبع: Houzz | مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه