Chidaneh.com placeholder image

کدام یخچال؟ کدام آشپزخانه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات آشپزخانهآشپزخانه سه عنصر کلیدی دارند سینک، گاز و یخچال ها. نمی توان گفت که از نظر اهمیت کدام یک بر دیگری برتری دارد، هر کدام از آن ها به نوبه خود دارای اهمیت هستند. به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم تا به بررسی یکی از این سه عنصر کلیدی یعنی یخچال ها بپردازیم می خواهیم ببینیم که یخچال ها چند دسته هستند و کدام یخچال برای کدام آشپزخانه مناسب است، چرا که یخچال ها معمولا به دلیل ابعاد و اندازه های شان سخت در آشپزخانه مکان نمایی می شوند، ولی اگر قبل از خرید آن ها را خوب بشناسید دیگری مشکلی نخواهید داشت؛ پس با این مطلب کاربردی از چیدانه همراه باشید. 

یخچال فریزر درب فرانسوی

چوب و هنر

یخچال فریزر در فرانسوی

مناسب برای آشپزخانه هایی با ابعاد و اندازه معمولی 

اگر به دنبال یخچالی با ظاهری شیک و در عین حال جا دار می گردید، بی شک یخچال های درب فرانسوی بهترین گزینه هستند. این یخچال ها تقریبا شبیه یخچال های سایب بای ساید است، با این تفاوت که در پایین آن ها کشویی تعبیه شده است که به فریزر اختصاص داده شده است. با این کار شما فضای مفید تری را در یخچال در اختیار دارید. این یخچال به دلیل نوع طراحی اش می تواند در آشپزخانه هایی با ابعاد و اندازه معمولی (یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک) مورد استفاده قرار بگیرد، چرا که بازشو درب های آن با ارتفاع کابینت های زمینی برابری می کند و می توانند کاملا در دل کابینت های آشپزخانه قرار بگیرند. 

یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال فریزر ساید بای ساید

مناسب برای اشپزخانه های به نسبت بزرگ 

یخچال فریزر ساید بای ساید را هم که شما بهتر از من می شناسید، این نوع یخچال ها محبوب ترین نوع یخچال ها هستند و طرفداران زیادی دارند. تفاوت این یخچال ها با یخچال های درب فرانسوی در میزان گنجایش شان است. یخچال های فرانسوی به نسبت یخچال های ساید بای ساید دارای گنجایش بیشتری هستند که قطعا به طراحی آن ها مربوط است. یخچال های ساید بای ساید به فضای بیشتری نیاز دارند چرا که هر دو درب آن ها نیاز به فضای برای باز شدن دارد و از آن جایی که نباید مزاحمتی برای کابینت های آشپزخانه ایجاد کند، فضای زیادی را اشغال می کند. بنابر این بهتر است اگر آشپزخانه ای معمولی و یا کوچک دارید فکر خرید یخچال های اسید بای ساید را از سر بیرون کنید. 

یخچال تک

یخچال های تک

مناسب برای آشپزخانه های کوچک 

یخچال های تکی برای خانه و آشپزخانه های کوچک مناسب تر هستند. این نوع یخچال ها معمولا فضای فریزر را در دل خود جای می دهند و در ظاهر آن ها دربی برای فریزر را مشاهده نمی کنیم. این نوع یخچال ها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل ابعاد و اندازه های شان در فضاهای کوچک بسیار خوب جای می گیرند، البته قطعا خودتان هم متوجه شده اید که مانعی ندارد که این یخچال ها را در آشپزخانه های بزرگ هم استفاده کنید. 

یخچال هایی با فریزر بالا

یخچال های فریزر بالا 

مناسب برای آشپزخانه های کوچک 

این نوع یخچال ها نوع دیگری از یخچال های تک محسوب می شوند با این تفاوت که این بار می توانید درب جداگانه ای که برای قسمت فریزر در قسمت بالایی یخچال در نظر گرفته شده است را ببینید. تفاوت دیگر این یخچال ها در گنجایش آن ها است. معمولا یخچال های تک دارای گنجایش یخچال بیشتری و فضای فریزر کمتری هستند؛ اما در این نوع یخچال ها گنجایش یکسانی برای هر دو قسمت در نظر گرفته شده است. 

یخچال های فریزر پایین 

مناسب برای آشپزخانه های کوچک 

این نوع یخچال ها دقیقا مطابق یخچال هایی هستند که بند قبل راجع به آن ها صحب کردیم. با این تفاوت که در این یخچال ها جای یخچال و فریزر جا به جا شده است.

یخچال های کوچک زیر کابینتی

برای فضاهای خلی کوچک  

این نوع یخچال ها معمولا برای سوییت های کوچک و اتاق هتل ها و مسافرخانه ها استفاده می شود. این نوع یخچال ها در زیر کابینت ها به راحتی جانمایی می شوند. گنجایش این نوع یخچال های هم به طبع ابعاد و اندازه شان کم می شود اما نه انقدر که کار شما را راه نیاندازد. 

یخچال فریزرهای دوقلو 

مناسب برای آشپزخانه های بزرگ 

خیلی ها به اشتباه فکر می کنند که یخچال های دوقلو همان یخچال های ساید بای ساید است. در صورتی که این دو با هم فرق می کنند و فرق آن ها در این است که در یخچال های ساید بای ساید هر دو درب به یخچال ها اختصاص دارد اما در یخچال های دو قلو یکی از محفظه ها به یخچال و دیگری به فریزرها اختصاص دارد. مسلما این نوع یخچال ها به فضای بزرگتری نیاز دارند همان طور که گنجایش آن ها بیشتر است. 

با مراجعه به بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه می توانید سوالات و مشکلات خود را مطرح کنید و پاسخ های سریع دریافت کنید.

نویسنده: شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه