Chidaneh.com placeholder image

با سنگ گرانیت به دکوراسیون منزل تان جلوه ای لوکس دهید!

به قلم: تحریریه چیدانه

در بین مصالح ساختمانی همواره سنگ ها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و هستند و در این بین سنگ های گرانیت جایگاه خاصی دارند. امروز می خواهیم این سنگ ها را بیشتر بشناسیم؛ ویژگی های آن ها را بررسی کنیم و ببینیم که اگر بخواهیم از سنگ های گرانیت در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنیم باید چه روشی را پیش بگیریم. این مطلب جذاب را از دست ندهید و با من و چیدانه همراه باشید. 

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت چیست؟ 

سنگ گرانیت سنگی بسیار سخت و محکم است، مقاومت فشاری آن بالا است و تنوع رنگ آن به نسبت دیگر سنگ ها بالا است. تخلخل آن بسیار کم است و همین قضیه باعث شده تا جذب آب آن پایین باشد. سنگ گرانیت از لحاظ ظاهری دارای بافت یکسان و یکدستی است. سنگ گرانیت سنگی است که شما می توانید در بافت درون آن دانه های سیاه را به وضوح ببینید. گرانیت شناخته‌شده ترین سنگ آذرین است. بسیاری از مردم سنگ گرانیت را می‌شناسند چون متداول‌ترین سنگ یافت شده در سطح زمین بوده و برای ساخت بسیاری از اشیا در زندگی روزمره از آن استفاده می‌شود

چوب و هنر

مطالب بیشتر: کاربرد سنگ مرمر بر پیشخوان آشپزخانه

سنگ گرانیت

موارد مصرف سنگ گرانیت 

روی کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه، کف پوش، سنگفرش، جدول، پله، نمای خارجی ساختمان از جمله قسمت هایی هستند که در آن ها از سنگ های گرانیت استفاده می شود. شما حضور سنگ گرانیت را رد قسمت های زیادی از خانه می توانید ببینید.

برندهای معتبر در این حوزه

مطالب بیشتر: 10 سنگ فرش پرطرفدار باغ و حیاط

سنگ گرانیت

مزایای سنگ گرانیت 

از ویژگی های بارز سنگ های گرانیت می توان به دوام و استحکام آن ها اشاره کرد. این سنگ ها در برابر سایش نیز بسیار مقاوم هستند و می توانند به عنوان کفپوش از آن ها بهره برد. 

سنگ گرانیت

معایب سنگ گرانیت 

در کنار تمام محسناتی که سنگ های گرانیت دارند، معایب و ایراداتی نیز به آن ها وارد است. یکی از بزرگ ترین عیب هایی که سنگ گرانیت دارد؛ بالا بودن قیمت سنگ و همچنین هزینه نصب آن است که در مقایسه با دیگر محصولات بسیار زیاد است. سرعت اجرای سنگ گرانیت بدلیل عملیات ملات ریزی پشت سنگ و نیز زمان بر بودن گیرایی ملات و سنگ پایین بوده و مدت زمان زیادی را بخود اختصاص می دهد که از این مقوله در مباحث امروز نمی توان گذشت.

 

حالا که کمی تا قسمتی با سنگ های گرانیت آشنا شده اید بد نیست که برخی از استفاده این سنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی را با هم بررسی کنیم و ببینیم اگر این متریال دوست داشتنی قرار است به دکوراسیون داخلی خانه ما وارد شود، به چه شکل این کار صورت می گیرد. 

مطالب بیشتر: انواع سنگ پله، بهترین سنگ برای این جای پرتردد کدام است؟

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت در کانتر آشپزخانه 

بیشتر مصرف سنگ گرانیت در آشپزخانه ها است. از سنگ های گرانیت می توان به عنوان سطح روی کانتر، سطح روی کابینت ها و حتی کفپوش آن استفاده کرد.

 

سنگ گرانیت در سرویس بهداشتی 

همان طور که در بندهای بالاتر اشاره کردیم، سنگ های گرانیت در برابر آب نفوذ ناپذیر هستند، بنابراین می توان از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی استفاده کرد. از این سنگ ها می توان به عنوان سطحی که سینک های روشویی روی آن ها قرار می گیرد و همچنین تزیین دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. 

سنگ گرانیت در طراحی دکوراسیون داخلی 

در طراحی فضاهایی مانند نشیمن و اتاق غذاخوری هم می توان از سنگ گرانیت بهره برد، جلوه خاص و جالب آن ها می تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند، درست مثل اتفاقی که در عکس بالا افتاده است. 

سنگ آروین
نمونه کارهای شرکت صنایع سنگ آروین
سنگ آروین

اگر با خواندن این متن به استفاده از سنگ های گرانیت مشتاق شده اید و قصد دارید تا از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، اجازه بدهید تا به شما برندی را معرفی کنم که با خیال راحت از کیفیت آن؛ سنگ گرانیت را تهیه کنید. صنایع سنگ آروین یک مجتمع استخراج، واردات و فرآوری سنگ‌های گرانیتی با کیفیت عالی است که تولیدات آن شامل انواع تایل‌های گرانیتی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و مناسب برای مصارف گوناگون است. کیفیت ساب و پولیش عالی محصولات تولیدی این شرکت وجه تمایز آن با سایر محصولات موجود در بازار است و بالاترین استانداردهای دنیای گرانیت را از آن خود کرده است. 

 

 

برای پیدا کردن کالای مورد نظر خود می توانید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید یا در بخش ثبت سفارش محصول خود را جستجو کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه