Chidaneh.com placeholder image

13 ایده عالی برای تزئین دیوارهای خالی به کمک پارچه ها

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: اگرچه پارچه ها ممکن است در صدر چیزهایی نباشند که هنگام طراحی یک دیوار خالی به آن‌ها توجه کنیم، اما آن‌ها عناصر جذابی برای طراحی و تزئین دیوار هستند. با چیدانه برای دیدن ایده های ساده و جذاب تزئین دیوار خانه با پارچه همراه شوید.

قالیشویی ادیب

از نظر تکنیکی، منسوجات هر نوع پارچه یا تولیدات دیگری هستند که از طریق بافتن، دوختن، و یا نمدمالی تولید می‌شوند؛ منسوجات را می‌توان از مواد طبیعی یا مواد مصنوعی تولید کرد.
منسوجات دارای گستره وسیعی از رنگ‌ها، طرح‌ها، و بافت‌ها هستند. خواه زنده و قدرتمند مانند عکس بالا … خواه نرم و لطیف مانند این عکس، گزینه‌های زیادی در دسترس شما هستند که می‌توانید با آن‌ها به طراحی دیوار مورد نظر خود برسید.

چه کسی فکر می‌کند که می‌توان به سادگی یک تکه بلند پارچه را از یک میله آویزان کرد و این تاثیر را در فضا خلق کرد؟ رنگ جذاب و طرح لطیف آن یک پوشش طبیعی کامل برای این دیوار بزرگ فراهم کرده است.

 پنل عمودی زیبا ی روی دیوار با دست قلاب‌دوزی شده. این پارچه لطیف و تک‌رنگ، اما بسیار در فضا تاثیرگذار است. نقاشی روی پارچه، هنری خیره کننده در دکوراسیون منزل نیز می تواند رنگ و بویی متفاوت به خانه شما بدهد.

این پارچه جذاب که از دیوار آویزان شده به مانند یک تابلو هنری مدرن طراحی شده اما در واقع پارچه چهل تکه ای قدیمی است 

در این عکس یک رویکرد کاملا متفاوت را به کولاژ پارچه می‌بینید: از بقایای تکه‌های پارچه‌ها برای خلق این طراحی نوآورانه و زیبا استفاده شده است. «W» سیاه با نقطه‌های سفید شبیه ستاره است و عنصر بصری اصلی در این طراحی است. اگر اهل ساختن چیزهای ساده و زیبا هستید در قسمت خودتان بسازید چیدانه می توانید کلی ایده جذاب دکوراسیونی پیدا کنید.

همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، پارچه مورد علاقه خود را می‌توانید قاب بگیرید. شما می‌توانید از یک پارچه یک‌تکه استفاده کنید و یا چندین پارچه را به هم بدوزید تا بتوانید یک قطعه بزرگ پارچه‌ای خلق کرده و آن را قاب بگیرید و به دیوار اتاق خود نصب کنید. اما قبل از آن ۶ ترفند عالی برای نصب تابلوها در خانه را بخوانید.

قاب زیبای چهل‌تکه روی دیوار جوهره خود را از هنر پارچه‌ای می‌گیرد. چهل‌تکه‌ها داستان‌ها و اطلاعاتی، هم سیاسی و هم اجتماعی، در خود دارند. آن‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند و فقط در اتاق خواب مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. 
این تابلوی چهل‌تکه زیبا نقطه کانونی این اتاق نشیمن است و چشم و ذهن را به خود جلب می‌کند.

در این عکس یک پارچه سوزنکاری‌شده را می‌بینید: نوعی از پارچه متعلق به آسیای میانه که معمولا ابعاد بزرگی دارد. قدیمی‌ترین پارچه سوزنکاری‌شده به جامانده به اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 بازمی‌گردد، اما از این نوع پارچه‌ها خیلی پیش از این تاریخ نیز استفاه می‌شده است. این پارچه‌های کاملا متمایز در تزئین اتاق عروس استفاده می‌شده و برای مراسم بسیار مهم دوخته می‌شده است.

پارچه های قدیمی و آنتیک افسانه ها و تاریخ‌مان را بازگو می‌کنند، و علائق و فرهنگ ما را آشکار می‌کنند. شاید این تکه پارچه از زیر خروارها قالیچه در مراکش پیدا شده است، یا شاید صاحب آن آن را از یک بازار مکاره خریده باشد اما  در این پارچه که به دیوار نصب شده است ترکیب درستی از رنگ و طرح را می‌بینید. 

هنرمندان در طراحی لباس با الهام از معماری ایرانی زیبا ترین پارچه ها را خلق می کنند.

دلیلی ندارد که منسوجات حتما بزرگ باشند. وقتی مانند عکس بالا آن‌ها را قاب بگیرید، مجموعه‌ای از تکه‌های پارچه شما را جذب کرده و باعث می‌شوند به سمت آن‌ها بروید تا آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید.

خودتان را به تکه‌های پارچه قدیمی یا خاص محدود نکنید. پارچه‌های لباس نیز می‌توانند تبدیل به یک اثر هنری شوند. این یونیفورم مرا به خود جلب می‌کند؛ من دوست دارم داستان پشت آن را بفهمم. ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون ایده های متنوعی در این زمینه در اختیار شما می گذارد.

پارچه‌ای که روی آن یک لایه شیشه‌ای قرار گرفته است می‌تواند به عنوان دیوار پشت اجاق گاز به کار گرفته شود. تصور کنید این کار را از پارچه‌ای که در پرده‌های اتاق‌های دیگر استفاده کرده‌اید انجام دهید.
پارچه‌های لمینیت‌شده، که معمولا به عنوان رومیزی، چتر، یا کیف دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، را نیز می‌توان به دیوار نصب کرد، البته آن‌ها مناسب کاربردی که در عکس بالا می‌بینید نیستند مگر این‌که در زیر یک لایه شیشه قرار بگیرند.
امیدواریم این ایده‌ها به در  شما بخورند و وقتی خواستید از یک طراحی نامتعارف ولی زیبا در دیوار اتاق خود استفاده کنید این ایده‌ها به شما کمک کنند.

مطالب پیشنهادی: ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل

پارچه با طرح ایرانی، اصالت در دکوراسیون داخلی

نقاشی روی پارچه، هنری خیره کننده در دکوراسیون منزل

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 04 شهریور 1393
مطلب بسیار جذاب وتاثیرگذاری بود ممنون از انتخابتون.
avina در تاریخ 05 شهریور 1393
فوق العاده بود البته به نظرم باید بقیه دکوراسیونم هم با پارچه هم خوانی داشته باشد

ثبت دیدگاه