Chidaneh.com placeholder image

اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

مبانی طراحی داخلی: ممکن است که شما بدانید که چه وسیله هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل تان احتیاج دارید و حتی آن ها را انتخاب هم کرده باشید و فقط منتظر این هستید که آن ها را خریداری کنید، اما آیا مطمئن هستید که وسیله های انتخابی تان دارای ابعاد و اندازه های مناسب برای خانه تان هستند؟ آیا مطمئن هستید که بعد از خریداری آن ها چالشی با جا دادن آن ها در منزل ندارید؟؟ اگر دوست دارید که بعد از خرید مبلمان های منزل تان به مشکل و چالشی برخورد نکنید، بهتر است تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید در این مطب ما شما را با ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی داخلی منزل آشنا خواهیم کرد. 

قالیشویی ادیب

1. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: آشپزخانه 

آشپزخانه ای که دارای ابعاد و اندازه های مناسب باشد می تواند به شما کمک کند تا تجربه لذت بخش تری را در موقع آشپزی به دست آورید. در آشپزخانه به غیر از ابعاد و اندازه ها جانمایی و مکان نمایی هر وسیله ای هم مهم است. در آشپزخانه باید ذون بندی داشته باشید یعنی برای هر حیطه ای یک محدوده مشخص قرار دهید. محدوده اماده کردن وسایل با محدوده پخت و پز و محدوده شست و شوی ظروف فرق می کند و باید هر کدام از آن ها میز کار مخصوص به خود را داشته باشند. این میز کارها بسته به بزرگی و کوچکی فضای اشپزخانه تان می تواند از 53 تا 92 سانتی متر متغیر باشد. همچنین شما می توانید با برخی ترفندهای دکوراسیونی نظیر قرار دادن فرهای دیواری فضای بازتری را در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان به دست بیاورید. 

2. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: سرویس بهداشتی 

همان طور که می دانید سینک های روشویی انواع و اقسام مختلفی دارند و شما باید بسته به میزان فضایی که در سرویس بهداشتی تان در اختیار دارید باید آن ها را انتخاب کنید. به غیر از سینک های روشویی شما باید ابعاد و اندازه دیگر تجهیزات سرویس بهداشتی تان را نیز در نظر بگیرید. اگر ارتفاع توالت فرنگی تان را کمتر در نظر بگیرید می توانید روی آن را با صفحه هایی کانتر مانند بپوشانید و از این صفحه ها برای گذاشتن قفسه و کمد بهره ببرید، درست مثل اتفاقی در عکس بالا افتاده است.  ارتفاع مناسب برای قرار گیری کانتر ها 80 تا 90 سانتی متر است پس بهتر است که توالت فرنگی های تان را مناسب برای این ارتفاع انتخاب کنید. 

3. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: نشیمن 

در اتاق نشیمن نوع چیدمان مبلمان و میزان فضایی که در بین آن ها برای رفت و آمد به وجود می آید مهم است. حداکثر فضایی که برای رفت و آمد در بین مبلمان ها نیاز است بین 77 تا 91 سانتی متر است. میزهای جلو مبلی هم باید حدود 30 سانتی متر از مبل ها فاصله داشته باشند. برای دیگر اجزا و مبلمان های اتاق نشیمن هم باید فاصله حدودی 25 تا 30 سانتی متر را اعمال کنید. 

4. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: ایوان خانه 

ایوان های خانه هم یکی از بخش ها و فضاهای جذابی است که قطعا وقت گذرانی در آن ها می تواند خوشآیند باشد. اما اگر این فضاها دارای ابعاد و اندازه مناسب نباشند قطعا نمی توانند کاربری درستی داشته باشند. ععمق مناسب برای ایوان ها 2.5 متر است. 

5. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: اتاق خواب 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب با تخت خواب شروع می شود، پس بهتر است که اول تخت خواب تان را تهیه کنید و بعد به نسبت آن دیگر مبلمان ها را خریداری کنید. تخت خواب ها ابعاد و اندازه های مختلف و استانداردی دارند. اگر دوست دارید در تخت های بزرگ بخوابید باید قید دیگر مبلمان ها را بزنید. 

6. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: اتاق غذاخوری 

میز و صندلی های غذاخوری هم مانند خلی دیگر از مبلمان ها دارای انواع و اقسام متنوعی هستند، اما در این میان میزهای گرد دارای شرایط بهتری هستند چرا که همه چیز را به یک اندازه در اختیار افراد قرار می دهند اما شاید با جای دادن آن ها در دکوراسیون داخلی خانه تان به مشکل برخورد کنید. بهترین اندازه برای میز غذاخوری گرد شعاع 1.5 متری است. این عدد طلایی ترین عدد برای طراحی میزهای غذاخوری است. 

اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل!

6. ابعاد و اندازه های استاندارد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل: ورودی خانه 

همه ما به خوبی می دانیم که ورودی خانه پر رفت و آمد ترین قسمت خانه است و حتی ممکن است چند نفر به طور همزمان بخواهند که از این فضا استفاده کنند. درست است که مدت مکس و توقف در این فضا کم است اما به هر حال رعایت ابعاد و اندازه های استاندارد به بهبود کیفیت فضا کمک می کند. اگر قرار است که در ورودی خانه تان کمدی داشته باشید بهتر است که عمق کمد را نیم متر در نظر بگیرید تا به دیگر قسمت های ورودی لطمه ای وارد نشود. 

منبع : HOUZZ | نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه