Chidaneh.com placeholder image

آخرین های پرینتر سه بعدی در نمایشگاه ICFF

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: نمایشگاه ICFF-آخرین‌های چاپ سه‌بعدی.امروزه چاپ‌گرها چیزی بیش‌ از قراردادن جوهر روی کاغذ انجام می‌دهند. اکنون چاپ‌گرها از لایه‌های پلاستیک و فلز استفاده می‌کنند تا دکور سفارشی و حتی مواد و مصالح ساخت‌وساز را خلق کنند. در سال‌های نه‌چندان دور، تکنولوژی جدید ساخت مانند چاپ سه‌بعدی و برش لیزری به نمونه‌های آزمایشی و تولید انبوه محدود می‌شد. اما با کاهش هزینه‌ها و دسترسی بیش‌تر، تولید انبوه به تولید سفارشی برای مشتریان و تکنیک‌های جدیدی که شیوه تفکر ما از طراحی- و گاهی شیوه تفکر خود طراحان- را به چالش می‌کشید توسعه یافت. گزارش زیر از 25 امین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان معاصر  در نیویورک می باشد.

تابلو فرش ریحان

بیش از 500 ارائه‌دهنده و 26000 طراح، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان از سراسر جهان به مرکز جاویتز در نیویورک آمدند تا آخرین‌ها را در طراحی مبلمان و ایده‌های طراحی و چیدمان به معرض نمایش بگذارند و خرید و فروش کنند. نام‌های اصلی همراه با طراحان مستقل، مانند بنیان‌گذار طراحی سه‌بعدی  جس لوئیس روزنبرگ، و جسیکا روزنکرانتز، در این نمایشگاه حضور داشتند.

نروس سیستم، علاقه‌ای به طراحی ساده محصولات ندارد، اما محصولات خود را به صورت مجموعه‌ای از اپلت‌های تعاملی ارائه میکند که مشتریان می توانند از طریق آن محصول مورد علاقه و دل‌خواه خود را بسازند. غرفه آن‌ها محصولات خانگی منحصربه‌فردی به نمایش گذاشت که با تکنیک‌های چاپ سه‌بعدی ساخته شده بودند.

لوئیس روزنبرگ می‌گوید: «ما با شیوه دوبعدی شروع کردیم و از ابزارهایی مانند برش لیزری و واتر جت (water jet: دستگاهی که مواد را با فشار بالای آب برش می‌دهد) استفاده می‌کردیم، اما چنین فرم‌های بسیار پیچیده و دشواری با استفاه از روش‌های سنتی به دست آمدند.»  

محصولات نروس سیستم، مانند این لامپ‌های  ساخته شده است، یک بازار آنلاین که به همه این امکان را می‌دهد تا طراحی شخصی خود را خلق کنند،       و بعد آن را از طریق تکنولوژی چاپ سه‌بعدی بسازند.

لیا بوچمین، مدیر تولید و خرده‌فروشی نروس سیستم که در طراحی جواهر تجربه دارد، می‌گوید: «با ظهور قابلیت چاپ سه‌بعدی فلز در چند سال اخیر مسئله چاپ سه‌بعدی که فقط در آن نمونه‌های آزمایشی تولید می‌شدند به کلی تغییر کرد و به این ترتیب چاپ محصولات نهایی ممکن شد.»

او می‌گوید: «با ظهور چاپ سه‌بعدی دیگر هیچ چیز تکراری نیست. همه چیز 100 درصد منحصربه‌فرد است، و این موضوعی است که برای مردم جذاب است. چنین جذابیتی و سفارشی‌شدن محصولات محور اصلی چاپ سه‌بعدی است. این تکنولوژی این سوال را مطرح می‌کند که طراح کیست؟»

کمپانی‌هایی مانند MakerBot، که اولین تولید‌کننده چاپ‌گر سه‌بعدی شخصی به صورت انبوه است، و Shapeways چاپ سه‌بعدی را بیش‌تر در دسترس مردم قرار دادند. دستگاهی که در تصویر می‌بینید محصول شرکت MakerBot است و Replicator 2 نام دارد و قیمت آن 2199 دلار است.

Replicator 2 از یک هد متحرک استفاده میکند که لایه‌ها را بر روی لایه پلاستیک رشته‌ای آب‌شده قرار می دهد تا شی تولید شود. رشته پلاستیکی در رنگ‌ها و سطوح متعددی مانند مات، نیمه‌شفاف، براق، و متالیک تولید شده است. دیگر انواع چاپ‌گرهای سه‌بعدی از خود لایه‌های پودری و رزین خارج می کنند.

شرکت‌کننده دیگر در این نمایشگاه طراح هلندی درک وندر کویج است که از چاپ‌گرهای سه‌بعدی در مقیاس‌های بزرگ مانند رخت‌آویز، صندلی، و یا یک میز نهارخوری، استفاده می‌کند. سیستم او یک ربات بزرگ است که مانند دستگاه MakerBot  است اما از یک هد برای پخش‌کردن پلاستیک و چاپ مبلمان‌های بزرگ برای خانه استفاده می‌کند. وندر کویج از پلاستیک بازیافتی از یخچال‌های قدیمی استفاده می‌کند تا این محصولات را چاپ کند.

تصویر بالا روبات بزرگ را در حال چاپ یک صندلی نشان می دهد.این لامپ ماهواره نام دارد و وندر کویج آن را با پلاستیک‌های بازیافتی از یخچال‌های قدیمی ساخته است.چاپ سه‌بعدی فقط یکی از تکنیک‌های است که طراحان خلاق از آن برای گسترش خلاقیت خود و نمایش کارهایشان برای عموم استفاده می کنند. برش لیزری و واتر جت از تکنیک‌های دیگری بودند که در این نمایشگاه ارائه شدند.

این آویز توسط Graypants و از طریق برش لیزری تولید شده و مواد اولیه آن مقوای نازک است.با گسترش سریع این تکنولوژی در سال‌های آینده احتمالا شاهد انقلابی در ساخت مبلمان و وسایل خانه خواهیم بود.

در این تصویر فردی را میبینیم که مشغول ساخت آویز آلمینیومی است که از طریق برش واتر جت ساخته شده است. این محصولات به صورت قطعه‌های مختلف ساخته می شوند تا خود مشتری براساس علاقه خودآن‌ها را سر هم کند.

در این تصویر دو آویز کامل‌شده را می بینیم.

این میز سفارشی از تخته‌های سه‌لایی از چوب درخت فان ساخته شده است. این قطعه‌های با یک دستگاه ShopBotPRSalpha Buddy CNC تولید شده‌اند. با استفاده از اپلیکیشن مبلمان Radiolaria محصول نروس سیستم، هر کس می تواند طراحی خود را در آن قرار داده و شاهد ساخت آن باشد.

غرفه تام دیکسون که یک طراح روشنایی است دارای یک قسمت ساخت‌وساز است که مراجعه‌کنندگان می توانند در آن شاهد ساخته‌شدن کره‌های تراش‌دار باشند که جنس آن‌ها استیل براق است.

ابزارهای جدید این امکان را می دهند تا به تعداد کافی محصولات منحصربه‌فرد برای مشتریان تولید کنند، امکانی که پیش از این فقط در اختیار کمپانی های بزرگ بود.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 25 اسفند 1392
چقدر خلاقانه و هنری .واقعا زیباست
naghibi.morteza در تاریخ 25 اسفند 1392
جالب بود واقعا

ثبت دیدگاه