Chidaneh.com placeholder image

تمیزکاری و مرتب کردن خانه با وجود بچه های شلوغ!

خانه داری: اکنون که شروع تعطیلات مدارس کم کم فرا می رسد و بچه ها بیشتر روز را در خانه هستند، در این شرایط تمیز و مرتب نگه داشتن خانه کاری بسیار دشوار و مهم است و ممکن است بیش از یک بار در طول این‌کار ناامید و خسته شوید. 
همه مادران مانند من با این چرخه باطل نومیدی از تمیز ماندن خانه آشنا هستند، زیرا هر تابستان وقتی تعطیلات شروع می‌شود و وظایف مادری ما به حد نهایی خود می‌رسد در درون این چرخه مداوم تمیزکاری و مواجه شدن با شلوغی های جدید می‌افتیم.
آن دست از ما که ذاتا منظم نیست ممکن است فکر کند که افراد ذاتا منظم  هیچ‌وقت چنین حسی را تجربه نمی‌کنند اما آن‌ها هم در این چرخه می‌افتند اما با دو تفاوت:

·        این احساس اضطراب در آن زودتر از ما از بین می‌رود.

سرویس خواب بالسا

·        افراد ذاتا منظم سریع تر عمل می‌کنند.

برای آن دسته از ما که ذاتا منظم نیست، اداره هر روزه خانه کاری طاقت‌فرساست. این مسئله را به تعطیلات تابستان که کارها دوچندان می‌شود اضافه کنید.
در این مطلب برای تمیز نگه داشتن و اداره خانه در طول تعطیلات تابستان پیشنهاداتی را با شما مطرح می‌کنیم.

تمیز کردن خانه را به وقت دیگری موکول کنید!

1. کف‌ در تمیز نشان دادن خانه بسیار مهم است.

شماتا حد کمی بی‌نظمی‌ها را می‌توانید سر و سامان دهید، اما وقتی زیر پایتان خرده سنگ، شن، اسباب بازی و مو پر می‌شود احساس ناراحتی و استیصال زیادی می‌کنید. هر گاه از شلوغی خانه عصبانی می شوید زمان آن رسیده که یک فرچه بردارید و به جان کف خانه بیافتید. 

مطلب پیشنهادی: پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی!

2. وسایل اضافی سفر و گردش های آخر هفته را سریع کنار بگذارید.

آیا همین الان از ساحل به خانه بازگشته‌اید؟ آیا کیف‌ها و سبدهای خود را در جایی در خانه رها کرده‌اید؟ آیا یک هفته پیش از سفر بازگشته‌اید و هنوز چمدان‌های خود را باز نکرده‌اید؟
این همان مرز باریکی است که افراد ذاتا منظم را با افراد نامنظم متمایز می‌کند. افراد ذاتا منظم اصلا به میزان خستگی خود توجهی نمی‌کنند و تمام توان خود را جمع می‌کنند و همه چیز را پس از بازگشت به خانه مرتب کرده و سر جای خود می‌گذارند.
پس از رسیدن به خانه همه ما دوست داریم که سریعا شروع به استراحت و رفع خستگی کنیم. اما سفر هنوز تمام نشده و آخرین کاری که باید انجام دهیم جمع و جور کردن چمدان‌ها و کیف‌هاست.
همه بچه‌ها را صدا بزنید و از همه آن‌ها بخواهید با جدیت شروع به کار کنند. تمام لباس‌های کثیف را جمع کنید و به رختشوی‌خانه ببرید؛ لباس‌های تمیز، لوازم آرایش، و چمدان‌ها را سر جای خودشان بگذارید. 
مورد آخر شما را خواهد کشت، می‌دانم، اما اگر این کار را بکنید احساس فوق‌العاده‌ای خواهید کرد.
سفر به ساحل؟ لباس‌ها و حوله‌های خیس را آویزان کرده و وسایل دیگر را سر جای خودشان قرار دهید. افراد نامنظم عاشق فراموش کردن این کار هستند.
تمام این کارها چند دقیقه بیش‌تر طول نمی‌کشد و نیاز به فکر کردن ندارد؛ فقط کمی همت می‌خواهد.

مطلب پیشنهادی: خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیاندازید!

پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی!

3. اولین فضای خانه خود که بعد از ورودی دیده می شود را همیشه آن را تمیز نگه دارید.

در مطالب قبلی راه های تمیز کردن خانه به سرعت برق و باد را به شما گفته ایم. اما برای اینکه مطمئن باشید همه چیز همان طور که می خواهید پیش می رود فضایی را که بیشتر از هر فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و در دید مهمان ها نیز هست، انتخاب کنید و سعی کنید همیشه آن را پاکیزه نگه دارید. با انجام کار روزانه به صورت مرتب و تمیز کاری بدون معطلی کثیفی  و بی نظمی ها حتما از پس این کار بر می آیید.

مطلب پیشنهادی: ۲۰ جای فراموش شده برای تمیز کردن خانه

4. در تابستان کمتر به خود و بچه هایتان سخت بگیرید.

قبلا در مطلبی به شما گفتیم که چه چیزی در خانه همسرتان را شاد می کند. برای شادی فرزندانتان نیز من پیشنهاد می کنم اگر آنها دانش‌آموز هستند در تابستان خانه‌تکانی های بزرگ و وقت‌گیر را انجام ندهید و اجازه دهید فرزندانتان تا پایان تابستان از تعطیلاتشان لذت ببرند، مگر این‌که در وضعیت خاصی باشید.

مطلب پیشنهادی: روش های درست چیدمان میز غذا در مهمانی ها

نتیجه برای خانه ای تمیز و مرتب در تابستان:

باید بین تمیزکاری و کودکان‌تان یکی را انتخاب کنید، و خب بهتر است که فرزندان‌تان را انتخاب کنید.
اما به نظرم می‌توان کم و بیش خانه را تمیز نگه داشت و خانه تکانی را به اواخر تابستان موکول کرد. البته اگر جزء افراد ذاتا منظم نیستید و با تمیز کردن مداوم خانه مشکل دارید، آرام باشید. به هر حال کودکان مهم‌تر هستند اما می‌توانید با تعیین یک دورنما  عادات جدیدی را در خود بپرورانید و از روزهای طولانی تابستان در کنار فرزندان خود لذت ببرید.

تابستانی دلچسب را برایتان آرزو می کنیم.

مطالب پیشنهادی: تزیین غذا یک سرگرمی فوق العاده برای خانم های خانه دار

۱۰ نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک

راه حل های آسان برای ۷ معضل عمومی در دکوراسیون منزل !

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 14 بهمن 1395
در نوین خانه انواع خدمات دکوراسیون داخلی در کنار تمامی خدمات مربوط به تعمیرات و تاسیسات ارائه می شود. بخش مربوط به اتاق نشیمن در وبسایت نوین خانه : https://goo.gl/SnGufy
info_37917 در تاریخ 15 بهمن 1395
در نوین خانه انواع خدمات دکوراسیون داخلی در کنار تمامی خدمات مربوط به تعمیرات و تاسیسات ارائه می شود. بخش مربوط به اتاق نشیمن در وبسایت نوین خانه : https://goo.gl/SnGufy

ثبت دیدگاه