Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون ساده و صمیمی خانه پوست گردو در شیراز!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: چندی پیش در چیدانه مطلب خانه پوست گردو، ویلای بازسازی شده در گلبهار شیراز را منتشر کردیم، ویلایی منحصر به فرد و دوست داشتنی از آتلیه معماری اکنون که محمود امیدبخش و عاطفه محرری با راهکارهای مقرون به صرفه آن را به سرانجام رساندند، اگر شما هم از زیبای ویلای مدرن خانه پوست گردو لذت برده اید با این مطلب همراه باشید تا با بخش های داخلی این خانه ی منحصر به فرد نیز بیشتر آشنا شویم و جزییات طراحی آن را بهتر بشناسیم. با ما همراه شوید.

خانه پوست گردو

chidaneh ad banner

از زبان معمار: پروژه ویلای مدرن خانه پوست گردو در پی بروز صراحتی است که در بازه خطی زمانی و در پی مجاورتی پویا و متضاد، از جداره های کهنه 50 سانتی آجرین تا پوسته نوین 2 سانتی سنگی، رخ می دهد.

طراحی ویلای مدرن

 و در پی درک و ارائه قابلیت و ماهیت مواد و مصالح طبیعی از جنبه های پایداری و مواجهه با نیرو های درونی و محیطی واستفاده از کیفیت های زیبایی شناسانه آنها همراه با همسازی و بازگشت پذیری به طبیعت است.

خانه پوست گردو

ساختار زیبایی شناسانه عناصر در این پروژه خلق نشده، بلکه از آن پرده برداشته شده است. در اینجا معنای موجودیت، تعیین کننده زیبایی شناسی اثر است.

طراحی ویلای مدرن

توجه به ماهیت و موجودیت عناصر حاضر در ساختار قبلی و سعی دراصلاح و تعدیل آنها در راستای نمایاندن (طرح ریزی) و ارائه ویژگی ها و کیفیت های پنهان خود، در عوض حذف یا پوشاندن آنها به نام طراحی، از رویکردهای مسیر خلق پروژه خانه پوست گردو بوده است، در این راستا به منظور کشف و ارائه قابلیت های پروژه و تعدیل مشکلات ساختاری بنا و عناصر پیشین آن موارد زیر در قالب 4 استراتژی اصلی مورد نظر قرار گرفت:

خانه پوست گردو

تعدیل و تصحیح و بازآفرینی (بازآفرینی) جرز ها و جداره ها به عنوان بر پا نگهدارنده بنا و وجه اصلی بیرونی آن، به منظور ارائه ساختار متناسب و کاربری، و همزمان بهره گیری از شفافیت بیشتر در راستای موضوع کارکردی پروژه و افزایش بهره مندی ساختمان و ساکنانش از نور و گستره دید باغ و ایجاد کیفیت های زیبایی شناسانه.

طراحی  ویلای مدرن

امکان حضور دادن و افزودن عناصر مکعب گون با پوسته نازک سنگی که امتداد شفافیت درون و برون را به یکدیگر عرضه می کنند، و در عین حال به واسطه تضادی ساختاری با عناصر پیشین وظیفه امتداد زمانی پروژه بازسازی ویلا مدرن پوست گردو را از زمان ساخت اسکلت تا به امروز بر عهده دارند.

طراحی خانه پوست گردو

طراحی و نصب صفحات و مقاطع فلزی جهت افزودن یک لایه مقیاسی خرد تر و با جزئیات بیشتر به پروژه بازسازی ویلا مدرن پوست گردو از لحاظ نوع متریال و ماهیت طراحی آن همزمان با حل مسائل تکنیکی و اشتباهات و خطاهای پروژه به واسطه آنها و به ساده ترین شکل.

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه