Chidaneh.com placeholder image

دیگر نگران خاموش شدن تلفن همراه خود نباشید

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: بحث شارژ بی سیم مدتی است که مطرح شده است و بسیار برای کاربران تلفن همراه امکان خوبی است، چراکه برای شارژ تلفن خود نیازی نیست تا دوشاخه شارژر را به پریز برق وصل کنید.شیوه کار این تکنولوژی این‌گونه است که یک ایستگاه اصلی یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد کرده که از خارج تلفن عبور کرده و به شارژر داخلی نیروی برق می دهد و به این صورت تلفن شارژ می شود. این امکان به صورت جداگانه در بازار تلفن همراه فروخته می شود. هم‌چنین برای بعضی از دستگاه‌های تلفن همراه مانند iPhone می توان یک کیس خارجی (external case) خرید و از این طریق از تکنولوژی شارژ بی سیم استفاده کرد. البته برای دستگاه‌های دیگر نیز می توان از شارژ بی سیم استفاده کرد. مثلا می توانید مسواک برقی خود را از طریق این تکنولوژی شارژ کنید.در آینده دیگر نیازی به شارژ مداوم تلفن‌های همراه نخواهد بود. فقط جلوی میز آشپزخانه، میز نهارخوری، میز پذیرایی یا میز تحریر خود بنشینید تا تلفن شما شارژ شود، زیرا یک شارژر بی سیم برای همه سطوحی که ممکن است شما در کنار آن بنشینید ساخته خواهد شد.

چوب و هنر

کمپانی ها به دستاوردهای زیادی در این زمینه دست یافته‌اند و میزهای شارژ بی سیم در مکان‌های عمومی به نمایش گذاشته شده است. برخی از نمایندگی های استارباکس در سیلیکون ولی (Silicon Valley) شروع به استفاده از میزهای شارژ بی سیم کرده‌اند. مک‌دونالدز نیز استفاده از شارژ بی سیم را در اروپا آغاز کرده است. جنرال موتورز، تویوتا، و کرایسلر نیز در حال برنامه‌ریزی برای اضافه‌کردن این امکان به خودروهای سال آینده خود هستند. دستگاه‌های چندکاره مانند لامپ‌ها و رادیوها می توانند به‌عنوان ایستگاه شارژ نیز مورد استفاده قرار بگیرند و فقط چند گام کوتاه مانده است تا میزها و پیش‌خان‌هایی که می توانند به صورت بی سیم دستگاه‌های الکترونیکی را شارژ کنند به بازار بیایند. برای مثال شرکت دوپونت (DuPont) در نظر دارد تا تکنولوژی شارژ بی سیم را به پیش‌خان‌های گرانیتی خود اضافه کند تا از این طریق دستگاه های الکترونیکی با قرارگرفتن بر روی سطح این پیش‌خان‌ها به صورت بی سیم شارژ شوند.این ویژگی قابلیت نفوذپذیری الکترومغناطیسی در گرانیت ایجاد می کند که گرانیت معمولی فاقد آن است. دوپونت جهانی را تصور می کند که در آن پیش‌خان آشپزخانه، میز اتاق نهارخوری، پیش‌خان سینک حمام، میزهای عسلی، و میزهای پذیرایی دارای تکنولوژی شارژ بی سیم هستند.

میز هوش‌مند Cegano دارای قابلیت شارژ بی سیم است. این میز هم‌چنین قابلیت پشتیبانی از شش ورودی HTMI را داراست، بنابراین هر کس می تواند به یک نمایش‌گر یا پروژکتور وصل شود و از طریق پدهای لمسی که در سطح میز تعبیه شده‌اند می تواند بین آن‌ها سوئیچ کند.سطح این میزها به‌گونه‌ای طراحی شده است که مایعات نمی توانند بر روی آن حرکت کنند و باعث آسیب‌‌زدن به سیستم الکترونیکی آن شوند.

LED و چراغ رومیزی Tunto یک چراغ LED زیبا است که دارای یک برد و یک فضای مسطح است که دستگاه‌های الکترونیکی را که روی آن قرار می گیرند شارژ می کند. خود چراغ با یک تماس روشن و خاموش می شود.چراغ‌ها جای خوبی برای شارژ بی سیم هستند، چراکه معمولا آن‌ها را روی دیوار نصب می کنید و این فضا، مانند کنار میز یا میز کار، معمولا جایی است که تلفن همراه خود را در آن می گذارید.

Kickstarter دستگاهی به نام Glowdeck ساخته است که یک رادیو ساعت‌دار است که به صورت بی سیم دستگاه‌های الکترونیکی را شارژ می کند. این دستگاه هم‌چنین به اتفاقاتی که در تلفن همراه میافتد حساس است و شما را از این اتفاق‌ها، مانند تماس‌ها یا پیام‌های دریافتی، باخبر می کند. چنین امکانی در Siri یا Google Now وجود دارد، البته اگر چنین سرویس‌هایی در تلفن همراه شما وجود داشته باشند. هنگامی که تلفن همراه شما در حال پخش موسیقی است، بلندگوهای Glowdeck صدای آن را بلندتر و واضح‌تر می کنند. در آینده شارژرهای بی سیم متفاوت و به‌روزتری به بازار خواهد آمد. البته روند این موضوع کمی کند است به همین دلیل هنگام خریدن چنین دستگاهی قبل از هر چیز مطمئن شوید که شارژر بی سیم مورد نظر از دستگاه الکترونیکی شما پشتیبانی می کند. 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
bohr312 در تاریخ 11 دی 1348

مطلب خوبی بود، خسته نباشید میگم بهتون.

admin در تاریخ 08 بهمن 1392

سلام، سپاس گزارم.

Anonymous در تاریخ 08 بهمن 1392

سلام خسته نباشید

مطلب بسیار خوبی بود. فقط یک سوال: آیا باز هم مطالبی در حوزه تکنولوژی در سایل قرار خواهد گرفت؟

rezaa در تاریخ 14 اسفند 1392
من از این میز ها برای شرکتم لازم دارم ،توی فروشگاهتون از این ها می فروشید؟
avina در تاریخ 20 اسفند 1392
خیلی جالب وآموزنده بود
rose در تاریخ 28 اسفند 1392
چقدر جالب بود مرسی

ثبت دیدگاه