Chidaneh.com placeholder image

مقایسه هزینه نگهداری و تعمیر یخچال مابه و یخچال پروفایل

به قلم: تحریریه چیدانه

از مهمترین اقداماتی که در راستای حفظ سلامت محصولات و لوازم برقی آشپزخانه صورت ‌می‌گیرد بررسی صحت کارکرد آنها به صورت دوره‌ای شش ماهه یا سالانه است، بنابراین بایستی اقدام به خرید محصولاتی با برند مشخص کنید که دارای نمایندگی‌های معتبر خدمات پس از فروش بوده و در صورت بروز هر نوع مشکل یا نیاز به تعمیر ترموستات یخچال و تعمیر برد آن نیروی کار متخصص و ماهر برای برطرف کردن خرابی‌های احتمالی داشته باشند. در این میان خرید و بررسی هزینه های نگهداری و تعمیرات محصولات خارجی مانند دو برند مابه و پروفایل که در زمینه تولید لوازم برقی مربوط به آشپزخانه فعالیت می‌کنند (به دلیل محبوبیت بالا)، میتواند دغدغه طرفداران این برندها باشد. 

فکتور

در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما چگونگی و هزینه نگهداری و تعمیر یخچال مابه و پروفایل در صورت خرابی را توضیح دهیم.

شیرآلات کسری
هزینه یخچال مابه

انواع هزینه های یخچال پس از خرید

معمولا بعد از خرید یخچال هزینه حمل و نقل و هزینه نصب به عهده خریدار است؛ به همین دلیل اگر از نمایندگی خرید کنید و محصول شما گارانتی داشته باشد هزینه‌های بعد از خرید تا حد زیادی کاهش خواهد داشت. 

هزینه های بعد از خرید یخچال با توجه به نوع آن متفاوت خواهد است برای مثال یخچال‌های دارای آب سردکن نیاز به تعویض سالیانه فیلتر دستگاه دارند. 

به جز این موارد هزینه تعویض قطعات یا تعمیر آن در صورت خرابی به عهده شماست. 

لوازم یدکی یخچال مابه گرانتر است یا یخچال پروفایل 

یخچال های مابه و پروفایل از جمله برندهای خارجی هستند. به صورت کلی لوازم یدکی هر دو این برند‌ها کمیاب و گران هستند و قیمت هر قطعه متناسب با نوع یخچال متفاوت است. 

برای کسب اطلاع از قیمت دقیق هر کدام از لوازم و قطعات مورد نیاز هر کدام از یخچال‌های مابه و پروفایل کافیست با نمایندگی‌های این برندها تماس حاصل کنید. 

نمایندگی هایی مانند مدرن تکنیک خدماتی مانند تهیه قطعات و لوازم یدکی و همینطور تعمیرات لوازم آشپرخانه مانند تعمیر لباسشویی یا ارسال تعمیرکار و تعمیر یخچال در محل را انجام میدهند.

خدمات پس از فروش نمایندگی های پروفایل بهتر است یا نمایندگی های مابه؟ 

یکی از مشکلاتی که در زمینه خرید محصولات با برند خارجی وجود دارد پیدا کردن نمایندگی مجاز این لوازم برقی است، که البته اهمیت زیادی دارد چرا که برای تعمیر هر کدام از این مارک‌ها نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی از سوی تکنسین‌هاست. توجه داشته باشید که نمایندگی لوازم خانگی برندهای خارجی، توسط شرکت‌ها ایرانی اداره می‌شود؛ به همین دلیل معمولا خدمات پس از فروش ویژه‌ای از سوی نمایندگی این برندها به خریداران ارائه نمی‌شود و در صورت ارائه خدمات نیز مبلغ آن دریافت می‌شود. 

یخچال مابه و پروفایل هم از این قاعده مستثنی نیست. 

با این حال در صورت مراجعه به نمایندگی‌های هر کدام از محصولات پروفایل یا مابه، با یک تیم مجرب آموزش دیده برای تعمیر یخچال پروفایل و یخچال مابه مواجه خواهید شد که یخچال شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزل خودتان و با قطعات اورجینال تعمیر می‌کنند. در رابطه با اینکه خدمات پس از فروش نمایندگی‌های پروفایل بهتر است یا نمایندگی‌های مابه نیز بایستی بگوییم که هر کدام از این نمایندگی‌ها از افراد متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری برند خاص خود استفاده کرده و بهترین نتیجه را برای شما عزیزان به ارمغان خواهند آورد.

دستمزد تعمیرکار یخچال مابه و پروفایل متفاوت است؟ 

یکی از مهمترین نکات در زمینه نگهداری یخچال از برندهای مختلف و در کل تمامی لوازم برقی، کنترل سالانه یا دوره‌ای آنها از سوی یک تعمیرکار است تا پیش از وقوع هر نوع خرابی پیشگیری‌های لازم صورت گرفته و از تحمیل هزینه‌های گزاف جلوگیری شود. ولی در کل هزینه تعمیر یخچال از جمله تعمیر ترموستات یخچال یا تعمیر برد یخچال به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

 اولا در صورتی که از مشکل یخچال خود اطلاع دقیقی ندارید به طور قطع‌به‌یقین تخمین هزینه احتمالی برای شما دشوار خواهد بود. پس لازم است تا در ابتدا وسیله شما از سوی یک تعمیرکار حرفه‌ای مورد بررسی و عیب‌یابی قرار گیرد و پس از یافتن علت بروز مشکل در این صورت دستمزد تعمیرکار یخچال مابه و پروفایل مشخص خواهد شده که این دستمزد به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع یخچال (یخچال فریزر تک، یخچال فریزر ساده، سایدبای‌ساید و غیره)
  • برند دستگاه که بسته به تکنولوژی به کار رفته در آن و پیچیدگی دستگاه میزان سختی رفع عیب آن متفاوت خواهد بود و از سوی دیگر بسته به هزینه قطعاتی که در صورت لزوم بایستی تعویض شوند، هزینه تعمیر نیز متغیر است.
  • نوع قطعه معیوب و اینکه آیا فن دستگاه خراب است یا برد یا ترموستات آن، و بسته به این که اصل قطعه به کار برده شود و یا یک قطعه متفرقه هر کدام از این عوامل قیمت جداگانه‌ای خواهند داشت.

در صورت اتمام یا عدم اتمام مدت زمان گارانتی یخچال‌تان نیز هزینه تعمیر متفاوت خواهد بود.

  • میزان تجربه و مهارت تعمیرکار نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت دستمزد تعمیرکار یخچال مابه یا پروفایل است.

سخن پایانی 

در آخر توجه داشته باشید که تعمیر یخچال و لوازم خانگی باید توسط متخصصین مجرب و حرفه‌ای انجام شود؛ پس به هیچ وجه دستگاه را به افراد غیرمتخصص نسپارید. 

برای اطلاع از هزینه تعمیرات لوازم خانگی یا دریافت خدمات به وبسایت repairsidebyside.com مراجعه کنید و یا برای مشاوره حرفه‌ای با شماره 02162941 تماس بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه