Chidaneh.com placeholder image

پشتی مبل: راهنمای انتخاب مبل با تکیه گاه مناسب

به قلم: تحریریه چیدانه

راهنمای خرید مبل: ارتفاع مناسب مبل و کاناپه، فرم کوسن و پشتی مبل از مواردی است که شاید در انتخاب مبلمان برای دکوراسیون منزل توجه چندانی به آنها نکرده باشید. با آگاهی داشتن از جزئیات مبلمان و کاناپه می توان سبک و مدلی را انتخاب کرد تا علاوه بر راحت بودن، با سبک دکوراسیون منزل هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. اگر ارتفاع تکیه گاه مبل مناسب باشد، شکل پشتی با فضای داخلی خانه ست بوده و به فرمی باشد که گودی کمر را پر کند، باید گفت که بهترین نوع کاناپه را انتخاب کرده اید. در این مطلب شما را برای انتخاب مبل با تکیه گاه مناسب راهنمایی می کنیم.

چگونه کاناپه را انتخاب می کنید؟

ارتفاع داخلی تکیه گاه که در واقع فاصله نشیمن مبل تا بالای تکیه گاه است، می تواند تاثیر زیادی بر احساس راحتی از نشستن روی مبل داشته باشد. به همین دلیل باید این نکته را مد نظر قرار داد که استفاده شما از مبلمان در چه اندازه است. مبل با تکیه گاه بلند یعنی ارتفاع داخلی بیش از 45 سانتیمتر به مکانی برای استراحت و قرار دادن سر بر روی آن زمانی که روی مبل نشسته اید، تبدیل می شود. این نکته در فردی که برای تماشای تلویزیون به دنبال راحتی بیشتری است، مزیت محسوب می شود.

سرویس خواب بالسا

تفاوت عملکرد ارتفاع تکیه گاه در مبلمان

اگر ترجیح می دهید روی مبل و کاناپه دراز بکشید و سرخود را روی دسته مبل بگذارید، نیازی نیست توجه چندانی به ارتفاع تکیه گاه مبل داشته باشید. در این صورت به سبک مبلمان برای دکوراسیون منزل خود توجه کنید.  ارتفاع پشتی مبل برای انواع مبلمانی که جنبه رسمی تری دارند و برای دکوراسیون پذیرایی به کار برده می شوند، دارای اهمیت کمتری هستند. زیرا در این حالت استراحت و دراز کشیدن روی مبلمان دغدغه نیست.

ارتفاع کلی مبلمان فاصله بین زمین تا بالاترین نقطه پشتی کاناپه است. این ارتفاع به جهت اینکه ظاهر کلی و فرم اصلی کاناپه را در فضای داخلی منزل می سازد، دارای اهمیت است. به عنوان مثال اگر در فضای خانه شما پنجره یا جزییات معماری دیگری اهمیت داشته که نمایش آنها مد نظر قرار دارد، مبل با ارتفاع بالا برای شما ایده آل نخواهد بود.

در فضایی که پنجره های سرتاسری وجود دارد مبلمانی با تکیه گاه و پشتی مرتفع می تواند جلوی دید و منظره ای که از پنجره مشاهده می شود را بگیرد. کاناپه ساده با ارتفاع پشتی کوتاه بهترین انتخاب برای اینگونه فضای داخلی است.

چه نوع کوسن و پشتی برای شما مناسب است؟

نکته بعدی که در انتخاب مبلمان اهمیت دارد، نوع پشتی مبل و کاناپه است. در مبلمان با تکیه گاه سفت، تکیه گاه در واقع بدنه اصلی مبلمان بوده و قطعه اضافه ای در آن وجود ندارد. مبلمان با تکیه گاه محکم؛ دارای خطوط منظم و صافی هستند، حس ثبات و اقتدار بیشتری دارد، فرم رسمی تری را القا می کنند و همیشه تمیز و مرتب به نظر می رسد. استفاده از کوسن های پشتی و تزیینی در این نوع از مبلمان، می تواند دکوراسیون نشیمن و پذیرایی را تکمیل کند.

مبلمان با کوسن در تکیه گاه

مبلمان با پشتی های منظم، جزو معمول ترین نوع مبلمان محسوب می شود. پشتی های برش خورده و منظم در این نوع از مبلمان، محلی مناسب و نرم برای استراحت و نشستن به وجود می آورند. از نظر طراحی، کاناپه های پشتی دار با هر فضایی تطبیق داده می شوند. در دکوراسیون مدرن و یا در فضاهای رسمی تر استفاده می شوند. هرچه خطوط به کار برده شده و چارچوب کلی مبلمان راست تر و منظم تر باشد، استفاده از آن در فضای رسمی معقول تر است.

مبلمان با پشتی متعدد در دکوراسیون

این نوع از مبلمان دارای پشتی و کوسن های بزرگ متعدد است. این پشتی ها تکیه گاه مبلمان را تشکیل می دهند ولی برش های آنها به گونه ای نیست که کاملا متناسب با ابعاد و فرم بدنه مبلمان باشد. این سبک مبلمان در دسته مبلمان راحتی قرار می گیرد. کاناپه با پشتی های متعدد برای استراحت مناسب بوده و فضای آرامش را کامل می کند.

مطالب بیشتر:

 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه