Chidaneh.com placeholder image

مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی؛ کدوم بهتره؟

به قلم: مژگان احمدی

شما در خانه، اداره، دفتر کار، شرکت خصوصی و هر محیط شغلی که در آن قرار دهید مطمئنا نیاز دارید تا فضای آن را با استفاده از مبلمانی شیک و راحت دیزاین کنید. از آن جایی که مبلمان از آن دسته اقلام کاربردی و دکوراتیو است بایستی در انتخاب نوع مبلمان وسواس ویژه‌ای به خرج بدهید. تابحال اسم مبلمان شرکتی به گوشتان خورده است؟ آیا می‌دانید مبلمان کارگاهی چیست؟ شاید هیچ ایده‌ای درمورد تفاوت این دو نداشته باشید. در این مقاله ما به این سوالات پاسخ می‌دهیم: مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی چیست؟ کدامیک از این دو برای محیط شما مناسب‌تر است؟ خرید کدامیک از این مبلمان برای شما نفع کیفی و اقتصادی خواهد داشت؟ برای رسیدن به جواب این سوالات تا انتها با این مطلب همراه باشید. کارشناسان مبلمان هلگر در بیان این مقاله ما را همراهی کرده‌اند.

 

chidaneh ad banner

مبلمان هلگر
مبلمان مدرن با طراحی خاص
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
مبلمان مدرن با طراحی خاص
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
مبلمان مدرن با طراحی خاص
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
مبلمان مدرن با طراحی خاص
مبلمان هلگر

مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی؛ مبل شرکتی و کارگاهی چیست؟

در ابتدا باید ذهنیت درستی از مبلمان شرکتی و کارگاهی داشته باشید تا بتوانید این دو را به درستی مقایسه کنید و مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی را به‌خوبی درک کنید. به طور کلی در بازار مبلمان دو نوع مبل وجود دارد که عبارتند از مبل‌های شرکتی و مبل‌های کارگاهی یا فروشگاهی. 

مبل شرکتی

شاید در نگاه اول تصور کنید مبل شرکتی به مبلمانی می‌گویند که اختصاصا برای ادارات و شرکت‌ها تولید می‌شود! اما این طور نیست. شرکتی بودن یک مبل نشان‌دهنده سیاست‌های تولید و فروش آن مبلمان است. مبلمان شرکتی توسط افراد سرمایه‌گذار تولید می‌شوند، به این صورت که معمولا چندین نفر با با یک سرمایه مشخص به ثبت یک شرکت برای تولید مبلمان و لوازم جانبی آن مانند پارچه، چوب و … اقدام می‌کنند. بنابراین برای اولین بار نام مبلمان شرکتی توسط همین افراد سرمایه‌گذار بر سر زبان‌ها افتاد و این روزها این شرکت‌ها به تولید انواع مبلمان کلاسیک، مدرن، مینیمال، راحتی، اداری، تختخواب‌شو و مبلمان کودک می‌پردازند. این مبلمان با استفاده از تجهیزات پیشرفته و طرح‌های روز دنیا به بازار مبل عرضه می‌شود.

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
شیک‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان هلگر

مبل کارگاهی

در مقابل مبلمان فروشگاهی در کارگاه‌ها و تولیدی‌ها به صورت شخصی و با استفاده از چند نفر کارگر و تکنسین و .. به تولید مبلمان اقدام می‌کنند.

حالا این سوال پیش می‌آید که تفاوت این دو مبلمان در چیست؟ آیا این دو از لحاظ کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه با یکدیگر متفاوتند؟ مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی چیست؟ به جز بحث قیمت و هزینه نهایی مگر چه تفاوتی می‌کند که مبلمان به دست چه کسی تولید شده باشد؟ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر معمولا ذهن مشتری را به خود مشغول می‌کند که ما در اینجا به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

مبلمان هلگر
مبلمان اداری لوکس
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان مدرن و فانتزی
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان هلگر

مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی چیست؟

تصور کنید برای خانه یا اداره خود مبلمانی خریداری کرده‌اید و مبل شما پس از مدتی دچار مشکل شده است. در این صورت برای تعمیرات مبلمان دوست دارید طرف حساب شما شخص باشد یا یک شرکت؟ یک فرد تولیدکننده و فروشنده معتبرتر است یا یک مجموعه بزرگ تولیدی ؟ اگر شخصی که از او مبلمانتان را خریداری کرده‌اید پس از مدتی تغییر مکان بدهد و به شهر دیگری منتقل شود آیا باز هم این امکان برای شما وجود دارد که از او خدمات پس از فروش دریافت کنید یا کالای خود را عودت بدهید؟ بگذارید شفاف‌تر بیان کنیم. یک شرکت مبلمان مانند تمام شرکت‌های دنیا دارای فعالیت کاملا قانونمند، پرسنل معتبر و مدیریتی کارآزموده است.

اگر در خرید مبلمان کارگاهی با یک فروشنده یا یک نجار طرف باشید هنگام خرید مبلمان شرکتی با یک مجموعه بزرگ شامل مدیر، کارمند، حسابدار، وکیل، خط تبلیغات و بازاریابی، نیروی فروش، بخش منابع انسانی، روابط عمومی و حمل و نقل طرف هستید، درواقع پشت تولید مبلمان شما یک مجموعه بزرگ نشسته است که کالای شما را از همه لحاظ حمایت خواهد کرد. به‌عنوان مثال اگر مبلمان شما دیر بدستتان رسید و یا دارای نقص و ایراد باشد می‌توانید روی مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌ها حساب کنید، زیرا در این مجموعه هر فرد وظیفه منحصربفرد خود را دارد و باید در پوزیشن خود کاملا پاسخگو باشد، پس هرگونه اختلال و ناهماهنگی سریعا ریشه‌یابی و رفع خواهد شد. در کنار همه این‌ها یک شرکت به دلیل سفارشات بیشتری که دریافت می‌کند طبعا درآمد بیشتری نیز دارد و قادر است به مشتریان خود خدمات کاملتری ارائه بدهد. خب! با همه این اوصاف کدامیک بهتر است؟ مبل شرکتی یا مبل کارگاهی؟

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان هلگر

مبلمان هلگر
شیک‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان هلگر

به صورت کلی مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی به این ترتیب است:

محصولات باکیفیت

شرکت‌های بزرگ در سطح وسیع‌تری فعالیت می‌کنند و گاها تولیدات خود را صادر کرده و یا مبلمان را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند و فعالیت بین‌المللی دارند. بنابراین به نیروی حرفه‌ای تر نیاز داشته و افراد مجرب‌تر و باسابقه‌تری را استخدام خواهند کرد. اگر هرکدام از اعضای شرکت از بین افراد کارکشته انتخاب شوند در پوزیشن خود به بهترین نحو عمل می‌کنند و سطح کیفی کل شرکت را ارتقا می‌دهند. به‌عنوان مثال در بخش بازاریابی و تبلیغات، نیروهای تحصیلکرده و ماهر می‌توانند شرکت را در سطح کشور و حتی در ممالک دیگر به خوبی مطرح کنند و اصطلاحا برندسازی انجام بدهند. در قسمت تولید هرکدام از اعضا تلاش خود را می‌کنند تا با استفاده از بهترین متریال و بروزترین الگوهای دنیا در حوزه مبلمان، محصولی مرغوب تولید کنند و به دست مشتری برسانند. بنابراین یکی از مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی خرده‌پا این است که خروجی آن باکیفیت‌تر و بادوام‌تر است.

مبلمان هلگر
شیک‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان هلگر

چشم‌انداز بلندمدت

شرکت‌های بزرگ اهداف بزرگ دارند. معمولا مشکلی که در کارگاه‌ها و فروشگاه‌های کوچک پیش می‌آید این است که پس از مدتی از شروع کار به فکر تاسیس شعبه جدید و بزرگتری می‌افتند تا کار خود را توسعه بدهند، در حالی که نه تخصص این کار را دارند و نه امکانات آن را. بنابراین نه تنها پس از مدتی با شکست مواجه می‌شوند بلکه نمی‌توانند پاسخگوی مشتریان پیشین خود نیز باشند. اما شرکت‌های بزرگ مقاصد بزرگی در سر دارند و سیاست‌های شرکت را طوری می‌چینند که با حرکتی پیوسته و برنامه‌ریزی اصولی و مدون به تمامی این اهداف دست پیدا کنند. از طرفی به این دلیل که مجموعه‌های بزرگ منبعی برای اشتغال‌زایی هستند از طرف دولت نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند و دولت تسهیلات متعددی در اختیارشان قرار خواهد داد. حتما شنیده‌اید که سنگ بزرگ همیشه نشانه نزدن است! بنابراین اگر شخصی قصد گسترش کار خود را دارد بهتر است با تجربه، تحصیلات، امکانات و نقشه‌پردازی قانونمند، گام به گام به هدف خود نزدیک شود و در این مسیر از مشاورینی کاربلد و نیروهایی زبده کمک بگیرد.

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان مدرن و فانتزی
مبلمان هلگر

نیروی انسانی مجرب

همان طور که در چند سطر قبل گفتیم، مجموعه‌های بزرگ سعی می‌کنند از بهترین نیروها استفاده کنند، چرا؟ زیرا رقابت بازار مبلمان بسیار تنگاتنگ و نفس‌گیر است. اگر یک شرکت بخواهد در میان شرکت‌های همتراز خود سر بلند کند و از دور رقابت حذف نشود همواره باید به فکر استخدام حرفه‌ای‌ترین و بهترین نیروها باشد. این عرصه رقابت هم داخلی است و هم خارجی، شرکت‌های واردکننده و صادرکننده باید بتوانند خودشان را در بازار خارجی نیز در رتبه‌های قابل قبولی قرار بدهند.

شرکت بزرگ مطمئنا مشغله زیادی دارد و تنوع سفارشات آن بالاست، به همین خاطر شما به‌عنوان یک خریدار به شرکتی اعتماد خواهید کرد که چندین و چند سال است که از خود نامی معتبر به جا گذاشته است و مطمئن هستید که اگر از نیروهای باکیفیت و خبره استفاده نمی‌کرد قاعدتا نامش بر سر زبان‌ها نبود. از طرفی هرچقدر هم که یک شرکت خوش‌نام و خوش‌سابقه باشد کارمندان وفادارتری خواهد داشت و اصلا یکی از مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی می‌تواند همین موضوع باشد: کارمندان زبده، متعصب و وفادار!

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان مدرن و فانتزی
مبلمان هلگر

در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته

در تولید یک مبلمان خوش‌جنس و بادوام بایستی هم استادکاران حرفه‌ای در اختیار داشته باشیم و هم از ماشین‌آلات روز دنیا استفاده کنیم. بخش‌هایی از مبلمان هستند که هیچ تجهیزاتی قادر به تولید آن نیست به جز دستان یک سازنده! به‌عنوان مثال قسمت‌هایی از مبلمان به منبت‌کاری‌های ظریف نیاز دارد که تنها یک استاد ماهر از پس آن برمی‌آید. اما استفاده از ماشین‌آلات و دستگاه‌های پیشرفته نیز لازم است و باعث می‌شود که روند ساخت و تولید سرعت بگیرد و کار به موقع به دست مشتری برسد و رضایت و اعتماد خریدار به‌خوبی جلب شود.

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان مدرن و فانتزی
مبلمان هلگر

داشتن گارانتی معتبر 

یک مجموعه حرفه‌ای به کالای خود متعصب است! طبیعتا زمانی که نام یک شرکت بر روی یک محصول می‌خورد همه مشتریان سیر تا پیاز کیفیت محصول را به پای آن شرکت می‌نویسند، گاها مشاهده می‌کنیم که حتی نام اصلی کالا به نام شرکت خود معروف می‌شود و در حقیقت می‌خواهیم بگوییم که برند یک کالا می‌تواند برای یک مشتری در این حد مهم باشد. بنابراین یک شرکت معتبر همواره به فکر ارائه تولیدات باکیفیت در ازای خریدن رضایت و اعتماد مشتری است، چیزی که شاید تولیدکنندگان کالاهای بی‌نام و نشان زیاد هم به آن پایبند نباشند. پس کاملا قابل انتظار است که یک شرکت بزرگ خدمات پس از فروش بهتری به خریداران خود عرضه کند و این موضوع یکی از سیاست‌های فروش با هدف زمینه‌سازی برای جذب مشتریان بیشتر نیز هست. ضمن این که قطعا در تولید مبلمان توسط یک شرکت بزرگ، مرحله سخت‌گیرانه بازبینی و کنترل کیفی وجود دارد که مبلمان توسط کارشناسان مورد ارزیابی‌های دقیق قرار گرفته و ایرادات آن سریعا رفع می‌شود، اما در کارگاه‌های کوچک این امکانات وجود ندارد و برای اطلاع از مشخصات و کیفیت محصول هیچ راه دیگری ندارید جز این که به حرف‌های فروشنده اتکا کنید!

مبلمان هلگر
خاص‌ترین مدل‌های مبلمان مدرن و فانتزی
مبلمان هلگر

نمایندگی‌های معتبر

اگر مبلمان خود را از شرکت‌ها خریداری کنید گامی بزرگ در جهت اشتغال‌زایی در کشور برداشته‌اید، مقوله‌ای که شاید این روزها در صنعت کشور بسیار مهم و حیاتی است. یکی از بزرگترین مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی این است که معمولا یک شرکت به‌تنهایی به فروش و ارسال کالا به سرتاسر کشوراقدام نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند در هر شهر و یا لااقل در کلان‌شهرها شعبات مختلفی افتتاح کند که در تمامی آن‌ها خدمات یکپارچه با قیمت‌های یکسان در اختیار مشتری قرار بگیرد. این موضوع خیلی مهم است! زیرا با افتتاح هر شعبه کسب و کار جدید راه‌اندازی می‌شود و با استخدام تعدادی نیرو، شرایط اشتغال‌زایی بی‌نظیری ایجاد خواهد شد.

مبلمان هلگر
مدل‌های مبل و صندلی اداری مینیمال
مبلمان هلگر

ارتباط گسترده با مشتری

یکی از فعالیت‌هایی که برای برندسازی ضروری است داشتن وبسایت معتبر و کانال‌های ارتباطی در دسترس برای مشتریان است. معمولا شرکت‌ها برای نمایش دادن نمونه‌کارهای خود و بارگذاری محتوای آموزشی و تبلیغاتی اقدام به راه‌اندازی وبسایت و کانال در مدیاهای مختلف می‌کنند، کاری که کارگاه‌های کوچک کمتر درگیر آن می‌شوند. ضمن این که در این وبسایت‌ها بخشی به نظریات مشتریان اختصاص دارد که می‌توانید برای سنجش کیفیت محصول از نظر افراد دیگری که آن را خریداری کرده‌اند مطلع شوید.

مبلمان هلگر
مدل‌های مبل و صندلی اداری مینیمال
مبلمان هلگر

امکانات دیگر

در کنار تمام این مزایا باید به شما بگوییم که شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند با خدمات جانبی دیگری مانند حمل و نقل اصولی و حرفه‌ای رضایت هرچه بیشتر مشتری را جلب کنند، به این صورت که روی تمام بسته‌بندی‌ها نام و نشان و لوگوی شرکت خورده است و اگر به بدنه مبلمان خسارتی وارد شود اولین پاسخگو خود شرکت خواهد بود.

مبلمان هلگر
مدل‌های مبل و صندلی اداری مینیمال
مبلمان هلگر

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم درمورد مزایای مبلمان شرکتی به مبلمان کارگاهی به صورت جامع و کامل برایتان توضیحاتی را ارائه بدهیم، مزایایی که کارگاه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و کم‌سرمایه یا فاقد آن هستند و یا به شکلی ضعیف‌تر و کمرنگ‌تر آن را ارائه خواهند کرد. بنابراین اگر نیت تهیه مبلمان دارید و نمی‌دانید که از کجا خرید کنید، مطمئنا در انتهای این مقاله می‌توانید با دید شفاف‌تر و بازتری تصمیم بگیرید. مبلمان مدرن هلگر با شعار نوگرایی و با بکارگیری نیروهایی باتجربه و کاردان، محصولات با کیفیت،گارانتی معتبر و  نمایندگی های معتیر به تولید انواع مبلمان می‌پردازد و توانسته است رضایت مشتریان خود را به نحو احسن جلب کند. می‌توانید نمونه محصولات این شرکت را در صفحه مبلمان هلگر دنبال کنید. 

مطالب مرتبط:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه