Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید مبلمان منزل، اطلاعاتی جامع از آنچه باید بدانید!

به قلم: پریچهر رضوی

در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به موضوع راهنمای خرید مبلمان منزل بپردازیم و شما را با صفر تا صد خرید مبلمان از اولین قدم ها گرفته تا نکات خرید مبل آشنا کنیم.

مطلب پیشنهادی : خرید مبلمان کلاسیک، چند نکته که نمی دانید!

سرویس خواب بالسا

مبلمان نوآ
مبلمان راحتی
مبلمان نوآ

سبک دکوراسیون منزل خود را انتخاب کنید

اولین موردی که در انتخاب مبلمان منزل خود باید به آن توجه کنید آن است که به دنبال چه سبکی از دکوراسیون هستید. با انتخاب این موضوع می توانید تمامی وسایل مورد استفاده در دکوراسیون منزل خود را چارچوب بندی کرده و با توجه به سبک دکوراسیونی که در نظر دارید، انتخاب هایتان را محدود کنید. به همین دلیل باید پیش از هر اقدامی دقیقا بدانید که به دنبال چه نوع مبلمانی هستید.

این مسئله حتی می تواند شکل و ابعاد مبلمان را نیز شامل شود، اینکه مبلی که در نظر دارید نیم ست باشد یا ست کامل، به شکل ال باشد یا…. بعد از آن که در این رابطه به اتفاق نظر رسیدید می توانید آستین هایتان را بالا زده و مراحل بعدی را طی کنید.

مطلب پیشنهادی : نکات مهم در خرید مبل مناسب، چگونه مبل خوب بخریم؟

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان سنتی
goldگره و مبلمان آل یاسین

ابعاد خانه خود را در نظر بگیرید

این که در دکوراسیون منزل خود چقدر فضا دارید مورد دیگری است که می بایست در خرید مبلمان منزل خود به آن توجه کنید. شما باید با یک دیدگاهی کلی و بررسی اجماعی به این نتیجه برسید که برای کدام قسمت ها می توانید مبلمان منزل خود را خریداری کنید و چگونه می توانید با بهترین برنامه، بیشترین استفاده را از فضای منزل داشته باشید و در عین حال نیز فضای کافی برای رفت و آمد در خانه را حفظ کنید.

این بررسی حتی باید شامل درب ورودی، راهرو و… نیز بشود، چرا که آوردن مبلمان منزل به داخل خانه نیز به نوبه خود نیازمند فضای کافی لست. پس حتما به مواردی از جمله عرض راه پله ها، اندازه راهروها، درب ورودی، درب آسانسور و… توجه ویژه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

مبلمان تیس
مبل چرمی راحتی
مبلمان تیس

بودجه تان را برای خرید مبلمان مشخص کنید

برای آن که بتوانید مبلمانی مناسب برای خود پیدا کنید باید بودجه تان را به شکل دقیق و یا حتی حدودی مشخص کنید تا با کمک آن برخی از مبلمان منزل را از فیلتر خود عبور دهید. شما می توانید با مشخص کردن و گفتن بودجه تان به فروشنده از او کمک بخواهید تا مبلمانی مناسب برای شما را معرفی نماید.

به طور کلی می توان گفت که هزینه و قیمتی که مبلمان منزل در بازار دارند به شدت دارای تنوع و طیف متفاوتی است که بنا بر نوع، سبک، متریال و برند آنها متغیر خواهد بود. به همین دلیل نیز با توجه به بازار امروز نمی توان محدوده مشخصی از قیمت مبلمان منزل را بیان کرد.

مطلب پیشنهادی : 6 نکته برای خرید مبلمان مناسب دکوراسیون منزل

مبلمان خانگی چوب و هنر
مبلمان
مبلمان خانگی چوب و هنر

نکات مهم در زمان خرید مبلمان منزل

بعد از طی کردن مراحلی که در بالا به آنها اشاره کردیم وارد روند و پروسه انتخاب دقیق مبلمان می شویم. برای آن که بتوانید مبلمان منزل خود را به گونه ای انتخاب کنید که مناسب شما و سبک زندگی تان باشد باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اولین مسئله، راحتی مبلمانی است که تصمیم به خرید آنها دارید. هیچکس دوست ندارد مبلمانی داشته باشد که بعد از گذشت مدت کمی که بر روی آن می نشیند احساس کمردرد کرده و اذیت شود. در بسیاری از مدل های مبلمان منزل وقتی اولین بار آنها را می بینید و یا حتی دفعات اول بر روی آنها می نشینید متوجه ناراحت بودن آنها نخواهید شد. به همین دلیل نیز برای انتخاب مبلمان منزل راحت باید دقت و همین طور حوصله بیشتری را به خرج دهید تا بتوانید به مبلمان باکیفیتی دست یابید.

مطلب پیشنهادی : خرید مبل، 4 توصیه برای انتخاب مبلمان متناسب با دکوراسیون

گره و مبلمان آل یاسین
مبلمان گره چینی
goldگره و مبلمان آل یاسین

کارکرد و کاربردی که مبلمان منزل شما برایتان خواهد داشت مسئله دیگری است که باید در زمان خرید مبلمان خود به آن توجه داشته باشید. برای مثال اگر تصمیم دارید که مبلمان خود را در دکوراسیون پذیرایی قرار دهید و قرار نیست که مدت زمان زیادی بر روی آن بنشینید می توانید به سراغ مبلمان رسمی تری بروید که شاید برای استفاده های روزمره گزینه مناسبی نباشند. اگر هم تصمیم دارید که مبلمان منزل خود را برای دکوراسیون نشیمن و مقابل تلویزیون انتخاب کنید بهتر است به سراغ مبلمان راحت تری مثل نمونه های ال و یا یو شکل بروید.

مطلب پیشنهادی : خرید مقرون به صرفه لوازم دکوراسیون منزل از مرکز خرید کالاشهر (2)

مبلمان بالینکو
مبل مونترال
مبلمان بالینکو

شکل دسته ها، موضوع دیگری است که باید در انتخاب مبلمان منزل خود به آن توجه داشته باشید. وقتی بر روی مبل می نشینید و سرگرم صحبت با خانواده هستید معمولا دلتان می خواهد که دستتان را بر روی دسته مبل قرار دهید و با کمک آن احساس راحتی بیشتری پیدا کنید. به همین دلیل نیز، ابعاد، ارتفاع و شکل دسته مبل می تواند تاثیر نسبتا زیادی در راحتی آن داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : کدام مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل شما مناسب تر است؟

مبلمان خانگی چوب و هنر
مبلمان راحتی
مبلمان خانگی چوب و هنر

در نهایت نیز باید به جنس بدنه و پارچه مبلمان منزل اشاره کرد که باید بر اساس سبک زندگی خود آنها را انتخاب نمایید. برای مثال اگر در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید بهتر است که به سراغ مبلمان منزل با پارچه هایی بروید که مو و پرز کمتری جذب می کنند و یا می توانید آنها را به خوبی پاک و یا تمیز کنید.

برای داشتن بهترین خرید می توانید سری به اهالی فن چیدانه بزنید

در این زمینه بیش تر بخوانید :

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه