Chidaneh.com placeholder image

درمان استرس و افسردگی با 11 گیاه آپارتمانی شادی آور!

به قلم: تحریریه چیدانه

برخی از گیاهان مانند داروهای ضد افسردگی هستند و زندگی را به شما باز می گردانند. زمانی که شرایط کمی دشوار می شود، هر حس مثبتی می تواند شما را به سمت دیدگاه مثبت در زندگی ببرد. همانطور که مراقبت از خود در زمان مشکلات زندگی تاثیر بسزایی دارد، برایتان شگفت آور است که بدانید محیط اطراف نیز نقش مهمی در حس و حال شما دارند. خصوصا زمانی که در محیط گل و گیاه وجود داشته باشد. 

پگاه طالقانی
تور خانه گردی
پگاه طالقانی

قالیشویی ادیب

در این روزهای عجیبی که می گذرانیم، بیش از گذشته در خانه ماندن را تجربه می کنیم و در کنارش، به گفته بسیاری از روانشناسان، ممکن آسیب های جدیدی از نوع افسردگی را نیز تجربه کنیم. در هر صورت این وضعیتی است که کرونا برای ما به وجود آورده و باید تا می توانیم آن را به شرایط بهتری تبدیل کنیم. بنابراین چند نوع از گیاهان خانگی و گلدار را به شما معرفی می کنیم که باعث کاهش استرس و حتی افزایش شادی در محیط خانه می شوند:

  • گیاه ریحان
  • گل شمعدانی
  • پاپیتال
  • سرخس بوستون
  • اسطوخودوس
  • گل رز
  • ارکیده
  • رزماری
  • گل برف
  • نخود گل

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی ، 20 گیاه زینتی همیشه سبز در خانه!

ریحان کاهش دهنده استرس در خانه

گیاهان خانگی شادی آور

گیاه ریحان، کاهش دهنده استرس

ریحان یکی از سبزی های خوراکی و قابل کشتی است که تاثیر زیادی بر بهتر شدن حال و هوای شما دارد. تاثیرات مثبت گیاه ریحان به علت ترکیب لینالول است که موجب عطر و بو و طعم خوب آن می شود.

مطلب پیشنهادی: روش کاشت ریحان در گلدان، دیگه سبزی‌فروشی نرو!

گل شمعدانی در کنار پنجره، کاهش استرس

گیاه شمعدانی شادی آور

گل های زیبا، فرم جذاب و رنگ های پر رنگ این گیاه باعث شادابی شما می شود. رایحه ملایم گل شمعدانی که شبیه گل رز نیز هست، باعث آرامش اعصاب و روان می شود.

مطلب پیشنهادی: گل شمعدانی، رازهای نگهداری از این گیاه گلدار بهشتی!

گیاه عشقه با نگهداری راحت برای افزایش شادی در خانه

پاپیتال، عشقه

اگر گیاه عشقه یا پاپیتال را در دکوراسیون منزل خود نگهداری کنید، متوجه می شوید با وجود این گیاه که مراقبت کمی هم نیاز دارد تنفس شما روان تر و آسانتر می شود. پاپیتال به عنوان یکی از برترین گیاهانی است که بطور طبیعی هوا را پاکیزه می کند.

سرخس بوستون، گیاهی برای درمان استرس و افسردگی

سرخس بوستون، آرامش روان

مانند گیاه عشقه، سرخس بوستون نیز هوا را فیلتر کرده، و تا 1863 ماده سمی را در ساعت از بین می برد. این نکته بطور قطع می تواند آرامش ذهن و روان برای شما به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو؛ کدوم گیاه به خونه ت میاد؟

اسطوخودوس با رایحه عالی، آرامبخش در فضای داخلی خانه

اسطوخودوس، کاهش دهنده استرس

عطر اسطوخودوس از زمان های قدیم به عنوان کاهش دهنده حس خشم و آرامش بخش شناخته می شود. زمانی که یک شمع معطر را روشن می کنید، رایحه طبیعی و تازه اسطوخودوس فضا را بطور مداوم خوشبو می کند.

گل رز زیبا، افزایش شادابی و سرزندگی

گل رز، احساس آرامش

هیچ کسی نیست که گل رز و رایحه خوش آن را دوست نداشته باشد و البته زیبایی خیره کننده گل رز را هم نمی توان از قلم انداخت. طبق مطالعات انجام شده، کارمندان شرکت هایی که روزانه امکان نگاه کردن گل رز را دارند، احساس آرامش و راحتی بیشتری می کنند.

مطلب پیشنهادی: انواع گل رز برای باغچه، عید بکار تابستون لذت ببر!

اسپاتی فیلوم در دکوراسیون اتاق خواب برای کاهش اضطراب

اسپاتی فیلوم، تمیزکننده هوا

اگر زمان زیادی از روز را در فضای داخلی خانه خود سپری می کنید، گیاه زیبای اسپاتی فیلوم را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید. اسپاتی فیلوم عوامل قارچی محیط را از بین می برد و مانند یک تمیز کننده هوای گیاهی و طبیعی عمل می کند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان خانگی سایه نشین؛ 13 گیاه سایه‌دوست برای آپارتمان‌های کم نور

گل ارکیده در کنار پنجره، شادی بخش در فضای داخلی

ارکیده، کاهش دهنده استرس

گیاه دلپذیر و زیبای ارکیده به عنوان یکی از گیاهان لوکس که در دسترس وجود دارد، شناخته می شود. این گیاه در طول سال گل می دهد و به علت زیبایی و رنگ فوق العاده ای که دارد احساس شادابی و خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. خصوصا در روزهای سرد و بدون برگ و سبزینگی سال گل ارکیده تاثیر خوبی بر حس و حال شما می گذارد. متخصصین فنگ شویی به دلیل اینکه گیاه ارکیده انرژی مثبت را افزایش می دهد، علاقه زیادی به استفاده از آن در دکوراسیون داخلی دارند.

رزماری و عطر مسحور کننده، شادی بخش در خانه

رزماری، آرامش درونی

از نظر تاریخی، گیاه رزماری نمادی از یادآوری آرامش درونی است. گمان می شود ارتباطی که ایجاد می شود به دلیل عطر مسحور کننده برگ های سوزنی رزماری است که روزهای آفتابی را به خاطر افراد می آورد.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به نور، تو مسئول گُلِت هستی!

گل برف، کاهش دهنده استرس و افسردگی

گل برف، گیاه شادی آور

بر اساس مطالعه سه ماهه انجام شده بر روی گیاهانی که احساسات مثبت را تحریک می کنند، گل برف یکی از گیاهان محبوبی است که حس و حال شادی ایجاد می کند. این نکته به دلیل عطر گل های کوچک سفید رنگ است که خاطرات خوش را در ذهن می پروراند.

گل نخود، گیاهان خانگی برای درمان استرس و افسردگی

نخود گل، نخود شیرین

گل های زیبای گیاه نخود گل، در مطالعات انجام شده مانند گیاه گل برف به عنوان گیاهان تسلی بخش شناخته می شود. نتایج نشان می دهد تماشای گل نخود باعث یادآوری خاطرات خوش کودکی می شود.

“برای خرید انواع گل و گیاه آپارتمانی با اهالی فن چیدانه در این زمینه در ارتباط باشید"

منبع: elledecor

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه